Álom-Seat versenypályára

Seaz Leon STCC

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.04.02. 14.57

Dögös kupéval indul a Skandináv Túraautó-bajnokságban a Seat. Nemcsak a karosszéria különleges, de a motor és hajtáslánc sem hétköznapi.

Álom-Seat versenypályára

Reméljük, hogy a Seat barcelonai központjából alkalomadtán eljuttatják ennek a versenyautónak a terveit Wolfsburgba, hátha a német fejeseknek megtetszik és az utcán is feltűnhet egy hasonló kupé.  A versenyváltozat igazán meggyőző. Összesen 2500 órát dolgoztak a Seatnál Spanyolországban illetve a Combitech fejlesztői, valamint a PWR csapat emberi Trollhättanben, hogy összehozzák a versenyautót. Külsőleg a Leon egyes jegyeit vették át, ezért is nevezik Seat Leon STCC-nek, míg az utolsó négy betű a Skandináv Túraautó-bajnokságra (Scandinavian Touring Car Championship) utal.

Ami a karosszéria alatt lapul, annak sok köze nincs a Seat bármely modelljének hajtásláncához, amit inkább előnyként, mint hátrányként kell megjegyeznünk. Ebben a gépben ugyanis 3,5 literes V6-os benzinmotor dolgozik. A 420 lóerős blokk a hátsó kereket pörgeti, a hajtásláncot pedig 6 fokozatú szekvenciális sebességváltó és önzáró differenciálmű teszi teljessé.  A Seat kupé 18 colos felnijei mögött elöl 370, hátul 360 milliméteres féktárcsák dolgoznak a lassításon. Alig néhány szabály kötötte meg a tervező kezét, ilyenkor születnek az igazán remek versenyautók.Az sem lehetetlen, hogy a motor nem elől, hanem a vezető mögött, középen lakik, a kocsi oldalán lévő hatalmas levegőnyílások erre utalnak.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.