Sík úton egy már guruló autó minimális erőkifejtéssel mozgásban tartható. Egészen más a helyzet, ha emelkedőn kell haladnunk, különösen egy alaposan megrakodott haszonjárművel. A Ford most kidolgozott egy megoldást, amellyel anélkül készíthetik fel platós teherjárműveiket (az F Super Duty modelleket) az intenzív hegymeneti megpróbáltatásokra, hogy el kellene hagyniuk arizonai tesztlétesítményüket. A berendezés egy különleges utánfutóban kapott helyet, amelynek kerekeit elektromágnes fékezi folyamatosan.

Erről a panelről vezérelhető a virtuális hegy minden üzemi paramétere

A vontatmány így állandó visszahúzó erőt fejt ki a vonóhorogra, és azon keresztül értelemszerűen az egész járműre, pont, mint ha meredek emelkedőn kaptatnánk fel. A rendszer általában 7 százalékos emelkedőt szimulál, de szükség esetén akár 30 százalékra is beállítható a visszahúzó erő. A terhelés mértéke menet közben is változtatható, amivel a tengerszint feletti magasság növekedését tudják szimulálni a mérnökök – minél magasabbra megyünk, a levegő csökkenő oxigéntartalma miatt annál nehezebb dolga van a motornak.
Az új, mobil fékpad csaknem kétszer akkora, több mint 2,5 tonnás visszahúzó erőt képes kifejteni az autóra, mint a korábban használatos berendezés, amely egész egyszerűen túl gyengének bizonyult az új generációs F Super Duty modellek teszteléséhez. A Super Duty F-250, F-350, F-450 szériák jelenleg kétféle motorral kaphatók Amerikában: a 6.2 V8 benzinmotor 385 lóerős, 549 Nm nyomatékú; a 6.7 V8 dízel teljesítménye 440 LE, maximális nyomatéka 1166 Nm. Az F Super Duty széria legnagyobb vontatható tömege akár 8,6 tonna.
Ford F Super Duty

Ford F Super Duty

(Bármilyen furcsa, ez a hír nem április elsejei kacsa, hanem valódi fejlesztés.)