Renault Kaptur: nem csak egy betűnyi eltérés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.31. 08.54

A Dacia Duster elegánsabb, kevésbé praktikus fivéreként lépett színre az oroszok saját fejlesztésű Renault szabadidőjárműve.

Két héttel ezelőtt már beharangoztuk érkezését: a Renault oroszországi leányvállalata kompakt szabadidőjárművet fejlesztett, a jelek szerint kizárólag saját használatra. A Kaptur nevében egyetlen betűben tér csupán el a nálunk is kapható Capturtől, még sincs köze hozzá: ahogy az alábbi táblázat is mutatja, méretében (és műszaki alapjaiban) a Dacia/Renault Duster rokona. Renault Kaptur Habár a Kaptur alacsonyabb romániai gyártású rokonánál, és csomagtere is számottevően kisebb, a Renault állítása szerint számos paraméterében a szegmens legjobbjának tekinthető, a 204 mm-es (terheletlen) szabad hasmagasságtól a talajtól 708 mm magasságban lévő csípőpontig.

  A Kaptur erőforrásairól még mindig nem nyilatkozik a Renault, elárulták azonban, hogy összkerékhajtást, méghozzá komoly, központi differenciálzárral szerelt összkerékhajtást kap a jármű. A terepalkalmasságot robusztus futómű segíti, a terepszögek (elöl 20, hátul 31 fok) nem eget rengetők, de a tény, hogy egyáltalán megmérték és közölték őket, arra enged következtetni, hogy a Renault nemcsak moszkvai eladásokban bízik, hanem a nagy orosz vidéken is szeretné értékesíteni a Kapturt. Ebben segítségére lehetnek az olyan télbarát extra szolgáltatások, mint a távvezérelt motorindító rendszer, az ülésfűtés vagy a fűthető szélvédő.
Profilból látszik igazán, hogy nem a Captur-féle lágy formai stílust  követi

Profilból látszik igazán, hogy nem a Captur-féle lágy formai stílust követi

A Kaptur egyébként nem sokáig marad a márka kakukkfiókája: a következő években kilenc további olyan modell követi, amelyeket kifejezetten az orosz piacra fejleszt a gyártó.

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.