Fényszóróteszt: megbukott a kecskeméti Mercedes, tarolt a Toyota Prius

Mindenkit vert a Toyota Prius

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.31. 15.00

Az amerikai IIHS intézet több szempont alapján osztályozta a személyautók fényszóróit. Egyedül a Toyota Prius ért el jó minősítést.

Fényszóróteszt: megbukott a kecskeméti Mercedes, tarolt a Toyota Prius

Harmincegy középkategóriás autóból csupán egy: a Toyota Prius ütötte meg a mércét az USA közlekedésbiztonsági intézete, az IIHS által szervezett fényszóróteszten. Az Amerikában most először elvégzett vizsgálaton meglehetősen lesújtó eredmények születtek: tizenegy autó szerzett elfogadható, kilenc pedig elégséges minősítést, míg tíz autó – köztük nem egy prémiumgyártmány – gyakorlatilag megbukott a teszten. A típusokat az azokhoz elérhető összes világítástechnológiával vizsgálták, tehát amelyiket lepontozták, ott a legdrágább opció sem teljesíti a minimális követelményeket. Mindez annál is szomorúbb, mert az IIHS nem holmi bonyolult high-tech méricskélést végzett: arra voltak kíváncsiak, hogy a lámpák képesek-e nagy területet vakításmentesen megvilágítani. https://www.youtube.com/watch?v=3Sp7nvuOxtY Ehhez sötétedés után egy kötött tesztpályán hajtottak végig, tompított és távolsági világítással, miközben egy elektronikus szenzorcsomag ötféle helyzetben vizsgálta a beeső fény mennyiségét: egyenes vonalú haladás, éles bal-/jobbkanyar, valamint szűkülő bal-/jobbkanyar. Minden esetben megnézték, hogy a tompított világítás elvakítja-e a szemből érkezőt. Ha egy lámpa nagyon vakít, akkor sem kaphatott elégségesnél jobb pontot, ha amúgy remek látási viszonyokat teremtett. Az eredményeket súlyozták: többet értek a tompított fényszóróval, illetve egyenes úton mért értékek, hiszen az autók többnyire ilyen forgalmi helyzetben közlekednek. Pluszpontot értek az automatikus távfényvezérlő rendszerek, feltéve, hogy rendesen, vakításmentesen működtek.

IIHS fényszóróteszt

A táblázat minden típus esetében az elérhető legjobb világítástechnikát jelzi

A 31 típusnál a különböző lámpaopciók miatt összesen 82 különböző konfigurációt teszteltek, ebből egyetlenegy, a Prius V buszlimuzin távfényvezérléses LED-világítása kapott jó minősítést. Összehasonlításként: ott, ahol a Prius sofőrje 70 mérföld/órával haladva is időben képes észlelni az út szélén megjelenő akadályt, a leggyengébb (BMW 3 halogénopció) feleekkora tempóval sem biztos, hogy el tudja kerülni az ütközést. A BMW esetében a kanyarkövető LED-lámpa fejlődést hozott, de a teljesítmény nem technológiafüggő: a Honda Accord például szimpla halogén fényszórókkal is egészen elfogadható eredményt ért el.

Kommentek

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.