Képeinken első pillantásra egy hétköznapi Ford Focus látható, ám mi sem állhatna távolabb az igazságtól: a sután megnagyobbított kerékdobok és a lemeztoldatok arra engednek következtetni, hogy ez már a vadonatúj Opel Astrával egy időben, valamikor 2018-ban színre lépő, új generációs modell prototípusa. Ahogy a Fiesta, a Focus is feljebb lép egy fél kategóriát a modellváltás során: nagyobb lesz, tágasabb és igényesebb. A jelenlegi kiadás tengelytávja veri a legfontosabb ellenfelekét (2648 mm, míg a VW Golf 2637, az Opel Astra 2662 mm), ám a modellváltás során ezek nőni fognak, így a Focus is gyarapodni lesz kénytelen.

  A kurrens Ford hátrányban van a csomagtartó terén (363 liter, vs 380, illetve 370 liter), ezt feltétlenül orvosolni kell. Emellett megjelenik az európai autókban a Sync3 multimédiás rendszer, valamint általában minőségibb anyagokkal találkozhatunk az utastérben. Miközben egyes piacokon visszaesni látszik a dízelek népszerűsége, a Ford töretlenül hisz az öngyulladós technológiában: a közelmúltban szabadalmaztatták az EcoBlue elnevezést, ami minden bizonnyal egy új generációs, tiszta üzemű dízelmotorcsaládot jelez majd. Ford Focus 2018 prototípus kémfotó