Talán egy otthoni Lego-projekt adta az ötletet, vagy csak nagyon fáradtak voltak egy péntek délután a Hyundai mérnökei, mindenesetre a koreai autógyártó olyan, szélsőségesen újszerű ajtómegoldás elvét szabadalmaztatta, amelyhez hasonlót még soha nem láttunk – valószínűleg okkal. A kiindulási alapot egy buszlimuzin adta, normál oldalsó tolóajtóval. Csakhogy ez a vázlatos jármű egy egészen bizarr módot is kínál az utastér megközelítésére: a kocsi teljes oldalfala – a B oszloptól egészen a leghátsó tetőoszlopig – felnyitható, mint egy sirályszárnyas sportautónál.

Az elképzelés szerint az autó utastere és csomagtere rendkívül könnyen, kényelmesen megközelíthető volna, az üléseket ledöntve/eltávolítva pedig másodpercek alatt dobálhatnánk be a kerékpárokat, kajakokat, miegymást a beltérbe. Ha viszont helyszűkében vagyunk – mondjuk egy parkolóban –, akkor sincs semmi veszve, marad a szokásos tolóajtós rendszer. A Hyundai ötlete száz sebből vérzik, az eleve nehéz oldalfal a tolóajtó tömegével súlyosbítva szinte biztos, hogy csak emberfeletti (vagy gépi) erővel volna mozgatható, a karosszéria torziós merevségének aligha tenne jót a nyitott oldalfal, súlyos ütközés esetén pedig kétesélyes volna a konstrukció energiaelvezetési képessége. Hyundai ajtó A megoldás megvalósulási esélye igen csekély, ugyanakkor ha soha nem próbálunk ki új dolgokat, esélyünk sincs a fejlődésre. Egyszóval gratulálunk a Hyundainak merészségéért, de ha fogadni kellene az ötletre, nem biztos, hogy rá tennénk a pénzünket.