Vegyél vadiúj veterán Jaguárt!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.28. 10.00

Iszonyú pénzért kínál exkluzív lehetőséget a Jaguar: most a tiéd lehet egy nullkilométeres szupersportkocsi 1957-ből. Az ár meghaladja a 400 millió forintot.

A Jaguar a Le Mans-győztes D-type utcai változatának szánta az XKSS típust. A Steve McQueen garázsába is utat találó roadster ma a világ első szupersportkocsijaként emlegeti a szakma. Nem véletlenül: az egy centi híján négy méteres, 112 centi magas jármű kimerítette a kompakt sportautó fogalmát. 910 kilós menetkész tömegét a márka 3,4 literes, soros hathengeres motorja mozgatta (a blokk hosszú pályafutása során 160, 210 és 265 lóerős kivitelben is rendelkezésre állt.)

  Az autóból eredetileg huszonöt darab készült, mégpedig a Le Mans-i győztes D-type versenyautó átalakításával: magasabb szélvédő, utasoldali ajtó, egybe nyitott utastér és a hátsó púp eltávolítása szerepelt a fejlesztési programban. Egy 1957-es tűzvészben azonban elpusztult a gyártóüzem, és vele együtt kilenc autó. A fennmaradó tizenhat példány a Jaguar legkeresettebb veteránjai között tartozik. Nem véletlen, hogy a Jaguar most úgy döntött, újra legyártja a kilenc megsemmisült autót, méghozzá teljesen eredeti kivitelben. A korábban ugyanígy életre keltett Lightweight E-Type után most soron következő típus nem lesz olcsó: a jövő évtől folyamatosan készülő példányok darabjáért legalább egymillió fontot kér majd a gyár. Jag_XKSS_Original_Image_230316_03

Kommentek

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz versus autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.