A Jeep presztízskérdést csinál abból, hogy minden terméke komoly terepalkalmassággal rendelkezzen. Ugyanakkor mindent lehet még jobban csinálni – erre szolgálnak a Trailhawk modellváltozatok, amelyek a Cherokee (2013) és a Renegade (2014) családokat gazdagítják. Most a legnagyobb típust is utolérte az offroadosítás. A hátsó elektronikus sperrdifivel megtámogatott Quadra-Drive II összkerékhajtási rendszernél ütősebbet nem építettek még a Grand Cherokee alá; a rendszer bármelyik hátsó kerékre képes összpontosítani a hajtóerő 100 százalékát.

Jeep Grand Cherokee Summit - a Trailhawk fehér kesztyűs bátyja. A fotókért kattints a képre!

Érdekes, hogy pontosan ugyanezt a hajtásláncot kapta meg a Grand Cherokee Summit luxusverzió, amelyet a Trailhawkkal egy időben mutattak be. Ám míg a Summit polírozott felnikkel, nyersbőr tetőkárpittal, színes bőrülésekkel, elegáns beltéri tónusokkal, aktív utastéri zajcsillapítással és 825 wattos Harmon Kardon hifivel kényezteti az öltönyös vásárlókat, a Trailhawk arra büszke, hogy olyan helyeken is összesározhatjuk, ahová még testvérei sem biztos, hogy eljutnak. Ennek érdekében egyedi terephangolással építették be a modellhez választható légrugózást, ami nagyobb rugóutat és fokozott artikulációs képességet jelent. A nagy csirke hasát védőlemezek óvják a sérülésektől, a motorházfedélen pedig ott a többi Trailhawk típusról ismert csillogásgátló, matt fekete matrica.

A Jeep Grand Cherokee Trailhawk képeiért kattints ide!

Ez azonban még csak a kezdet. A homlokfal leszerelhető, így a 29,8 fokos első terepszög hirtelen 36,1 fokra növelhető. A hasmagasság az adaptív légrugózásnak köszönhetően módosítható, maximális értéke 274 mm. Egyszerre funkcionális és rettentő látványos a rikító pirosra festett vonószem. Aki akar, kérhet flancos 20 colos kereket, de alapkivitelben 18 colos felnik járnak az autóhoz, kevlár-erősítésű terepabroncsokkal. Alapfelszerelés a tetősín is, ugyanakkor a küszöbvédő elem feláras extra. 2017 Jeep® Grand Cherokee Trailhawk Az utastérben  itt is bőr és nyersbőr várja az utasokat, mint a Summitnál, ám a színvilág a lehető legegyszerűbb fekete, piros öltésekkel. A Trailhawk emblémák ugyanúgy megszállták a belteret, mint a karosszériát, a 8,4 colos érintőképernyőn pedig külön offroad menüt találunk, amelyről leolvashatók a terepezéshez kapcsolódó beállítások és értékek.