Sztrájkveszély fenyegeti az egész magyar autóipart

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: MTI
Dátum: 2016.03.25. 08.15

A Vasas Szakszervezeti Szövetség szerint általános az elégedetlenség a hazai autóiparban.

Sztrájkveszély fenyegeti az egész magyar autóipart

László Zsolt alelnök a Népszabadságnak nyilatkozva közölte: az Audin kívül három vállalatnál alakult ki sztrájkközeli helyzet a nem megfelelő bérjuttatások miatt. A napilap pénteki számában László Zoltán a cégeket nem kívánta megnevezni, de annyit elmondott, hogy kettő dunántúli autóipari beszállító. A Népszabadság úgy tudja, az Audinál már meg is alakították a sztrájkbizottságot, amelyhez ötezer alkalmazott csatlakozott. Az győri üzemben 2015 végén 11 411 alkalmazott dolgozott. A szakszervezeti vezető az elégedetlenséget az idei, gyengének tartott országos bérajánlással, az egyre általánosabb szakemberhiánnyal, illetve annak következményeivel magyarázta. Szerinte egyre általánosabb, hogy a jobb feltételeket kínáló szlovákiai vállalatokhoz járnak át dolgozni a magyar munkavállalók.

Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) végső követelése a tárgyalások során:

  • A legalább 15 000Ft-os alapbéremelésnek 2016. januártól kell megtörténnie,
  • A VBK keretösszegének legalább 570 000 Ft-nak kell lennie,
  • A 2016-os bérmegállapodás során a differenciálás lehetőségét a szakszervezet nem tudja elfogadni,
  • A szakszervezet és a munkáltató a bérmegállapodásban rögzítsék, hogy a bérmegállapodás után egy közös munkacsoportot alakítanak ki, amely felülvizsgálja a jelenlegi bérezési rendszert és a hozzá tartozó HAY rendszert és bérstratégiát alkotnak.

Mivel ezeket a javaslatokat a vezetés elutasította, az AHFSZ munkabeszüntetést helyezett kilátásba és sztrájkbizottságot alakított – írja az Index

Néhány napja pedig arról szóltak a hírek, hogy a Mercedes-Benz 250 millió eurós (77 milliárd forintos) beruházást valósít meg a kecskeméti gyárban. Új karosszériaüzem épül, csúcstechnológia felhasználásával. sf A bővítést is beleszámolva a Mercedes eddig 1,3 milliárd eurót (400 milliárd forint) költött Kecskeméten. A gyár bővítése lehetővé teszi az új generációs kompakt autók még rugalmasabb és hatékonyabb gyártását. Egy ekkora beruházás pedig sok ember számára adhat munkát a környéken. A nagy autógyártók és beszállítók egyébként hosszú távra rendezkedtek be Kelet-Közép-Európában: az elkövetkező időszakban növekedéssel, munkaerő-bővüléssel és innovációs-technológiai beruházásokkal kalkulálnak. Míg a régió elsősorban az alacsony bérek és a képzett munkaerő miatt vonzó, a legnagyobb kihívást a bizonytalan jogi háttér és az oktatási rendszer jelentik. Kelet-Közép-Európa az utóbbi években az autógyártás fellegvárává nőtte ki magát, ezért a Deloitte nyolc autógyártó és 72 iparági beszállító döntéshozóinak megkérdezésével felmérést készített a régió hat országának (Bulgária, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Románia, Szlovákia) autóiparairól. A megkérdezett vezetők 75 százaléka az alacsony régiós munkabéreket nevezte meg első számú vonzerőként, míg 55 százalékuk a képzett munkaerő meglétét, 36 százalékuk pedig a kedvező adózási feltételeket emelte ki előnyként. A vállalatok 97 százaléka elégedett a lokális adottságokkal, ezért az elkövetkező öt évben nem tervez költözést, miként az is az elégedettséget és a bizalmat támasztja alá, hogy a cégvezetők 74 százaléka számol a gyártási kapacitás növekedésével.

Kommentek

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.