Sztrájkveszély fenyegeti az egész magyar autóipart

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: MTI
Dátum: 2016.03.25. 08.15

A Vasas Szakszervezeti Szövetség szerint általános az elégedetlenség a hazai autóiparban.

Sztrájkveszély fenyegeti az egész magyar autóipart

László Zsolt alelnök a Népszabadságnak nyilatkozva közölte: az Audin kívül három vállalatnál alakult ki sztrájkközeli helyzet a nem megfelelő bérjuttatások miatt. A napilap pénteki számában László Zoltán a cégeket nem kívánta megnevezni, de annyit elmondott, hogy kettő dunántúli autóipari beszállító. A Népszabadság úgy tudja, az Audinál már meg is alakították a sztrájkbizottságot, amelyhez ötezer alkalmazott csatlakozott. Az győri üzemben 2015 végén 11 411 alkalmazott dolgozott. A szakszervezeti vezető az elégedetlenséget az idei, gyengének tartott országos bérajánlással, az egyre általánosabb szakemberhiánnyal, illetve annak következményeivel magyarázta. Szerinte egyre általánosabb, hogy a jobb feltételeket kínáló szlovákiai vállalatokhoz járnak át dolgozni a magyar munkavállalók.

Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) végső követelése a tárgyalások során:

  • A legalább 15 000Ft-os alapbéremelésnek 2016. januártól kell megtörténnie,
  • A VBK keretösszegének legalább 570 000 Ft-nak kell lennie,
  • A 2016-os bérmegállapodás során a differenciálás lehetőségét a szakszervezet nem tudja elfogadni,
  • A szakszervezet és a munkáltató a bérmegállapodásban rögzítsék, hogy a bérmegállapodás után egy közös munkacsoportot alakítanak ki, amely felülvizsgálja a jelenlegi bérezési rendszert és a hozzá tartozó HAY rendszert és bérstratégiát alkotnak.

Mivel ezeket a javaslatokat a vezetés elutasította, az AHFSZ munkabeszüntetést helyezett kilátásba és sztrájkbizottságot alakított – írja az Index

Néhány napja pedig arról szóltak a hírek, hogy a Mercedes-Benz 250 millió eurós (77 milliárd forintos) beruházást valósít meg a kecskeméti gyárban. Új karosszériaüzem épül, csúcstechnológia felhasználásával. sf A bővítést is beleszámolva a Mercedes eddig 1,3 milliárd eurót (400 milliárd forint) költött Kecskeméten. A gyár bővítése lehetővé teszi az új generációs kompakt autók még rugalmasabb és hatékonyabb gyártását. Egy ekkora beruházás pedig sok ember számára adhat munkát a környéken. A nagy autógyártók és beszállítók egyébként hosszú távra rendezkedtek be Kelet-Közép-Európában: az elkövetkező időszakban növekedéssel, munkaerő-bővüléssel és innovációs-technológiai beruházásokkal kalkulálnak. Míg a régió elsősorban az alacsony bérek és a képzett munkaerő miatt vonzó, a legnagyobb kihívást a bizonytalan jogi háttér és az oktatási rendszer jelentik. Kelet-Közép-Európa az utóbbi években az autógyártás fellegvárává nőtte ki magát, ezért a Deloitte nyolc autógyártó és 72 iparági beszállító döntéshozóinak megkérdezésével felmérést készített a régió hat országának (Bulgária, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Románia, Szlovákia) autóiparairól. A megkérdezett vezetők 75 százaléka az alacsony régiós munkabéreket nevezte meg első számú vonzerőként, míg 55 százalékuk a képzett munkaerő meglétét, 36 százalékuk pedig a kedvező adózási feltételeket emelte ki előnyként. A vállalatok 97 százaléka elégedett a lokális adottságokkal, ezért az elkövetkező öt évben nem tervez költözést, miként az is az elégedettséget és a bizalmat támasztja alá, hogy a cégvezetők 74 százaléka számol a gyártási kapacitás növekedésével.

Kommentek

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.