Mikor váltsunk téli gumiról nyári gumikra? (x)

Szerző: Promóció levél küldés 
Dátum: 2016.03.24. 13.46

A kertészek ma arra panaszkodnak, hogy semmi sem úgy van már, mint régen… Egyáltalán nem biztos, hogy akkor kell a fákat metszeni vagy a lombot összetakarítani, mint 10 évvel ezelőtt… Az időjárás változik, az évszakok határai ide-oda csúszkálnak. A téli gumik lecserélésének ideje a nyári abroncsokra azonban nem annyira misztikus tudomány, mint a kertészkedés.

Mikor váltsunk téli gumiról nyári gumikra? (x)

Az első és mindig legfontosabb szempont az aktuális autógumi-csere előtt a biztonság. Autógumis posztokon már-már unalomig ismételgetik a 7 ºC-os szabályt: ha az átlaghőmérséklet tartósan 7 ºC fölé emelkedik, lecserélhetjük a téli gumikat. Legyünk azonban józanok! Ha a hegyekben élünk, vagy egy fagyos völgyben van az otthonunk, ahol az utakra naponta érkezik a hegyoldalról a hólé, nem biztos, hogy elég a hőmérőt figyelnünk. Eltérő földrajzi viszonyok között eltérő lehet a csere ideje is. Mások a gumicsere szempontjai akkor, ha csak városi körülmények között használjuk az autónkat, és ha állandóan az autópályákat koptatjuk. A hőmérséklet mellett tehát mérlegeljük a gumihasználat módját is! Sokan mondják, hogy ha spórolni szeretnénk, inkább a téli gumi maradjon nyárra is, mint a nyári abroncs a téli szezonra. A tanács azonban kétes. A nyári gumik anyaga szilárdabb, keményebb keverékből áll, mint a téli gumiké, hiszen a nyári időjárási tényezőknek megfelelően fejlesztették ki. A téli gumi nyáron – jobb tapadási tulajdonságai miatt – lényegesen nagyobb mértékben kopik, hangosabb tőle az autó, és a fogyasztást is befolyásolja. Mérlegeljen! Érdemes még visszaszerelni a tavaly eltett nyári abroncsot? Nézze meg a DOT-számot és a profilmélységet! 10 évnél régebbi gumit ne szereljünk vissza akkor sem, ha nem látszik rajta az elhasználódás! A törvény 1,6 mm profilmélységig engedélyezi az abroncs használatát – A First Stop szakembereinek javaslata szerint 3 mm-nél alacsonyabb értékkel már ne közlekedjünk… Kérje szakszerviz tanácsát, ha bizonytalan! PR_télirőlnyárigumira_kepekkel_1 És ha már cserél, ellenőriztesse a futóművet, állítsa be a guminyomást, iktasson be egy centríroztatást is – a First Stop szervizekben segítenek, hogy nyári gumija a optimálisan működhessen. Ha csak az egyik tengelyre kerül új gumi, az minden esetben a hátsó tengely legyen, akár első akár hátsó kerék meghajtású a jármű. Soha ne tegyen fel eltérő profilmélységű kerekeket átlósan! Végül pedig egy tipp, amivel nem mindenki van tisztában: egyes biztosítótársaságok feltételül szabják az idénynek megfelelő gumik használatát. Nem kis anyagi kárt jelenthet, ha a biztosító azért nem fizet, mert nyáron téli gumival közlekedtünk…

Kommentek

Használt autó: gyógyítás 6000 forintból

Összesen 6000 forintba került, hogy használt autónk tisztesen működő motorja hirtelen megtáltosodjon. A megoldást sokan ismerhetik, a többiek fontolják meg a mi esetünket.

Megbuktatták a Forma-1 urát, távozik Bernie Ecclestone

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media elmozdította pozíciójából az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t, ezt maga az angol üzletember jelentette be hétfő este.

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

Ki nem találnád, mivel jár mától Schwarzenegger

Egy osztrák autóipari vállalkozás megépítette azt az autót, ami egyszerre felel meg a bennünk élő ösztönlénynek, és környezettudatos öko-egónknak. Arnold kapott is belőle egy példányt.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.