A BMW 3-ast támadja a Hyundai

Genesis New York Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.24. 14.15

Kistestvért kaphat a Genesis G90: a Hyundai prémium almárkája ezúttal a középkategória felé kacsint egy nagyot.

Már második megnyilvánulási formájában láthatjuk a Hyundaiból kivezetett Genesis luxusmárka sajátjának vallott formatervet, a szigorúság alapértéke (függőleges hűtőmaszk, vízszintes fényszórók, klasszikus arányok) mellett azonban ezúttal kifejezetten izgalmas áttörések, színekkel hangsúlyozott, háromdimenziós formák gazdagítják a karosszériát. Hátrafelé szűkülő oldalfalak, rejtett, hátrafelé nyíló hátsó ajtó, diffúzorba hajló hátsó lökhárító borzolja a kedélyeket. Nem véletlenül spékelte meg sportos vonásokkal a konzervatív arculatot a Genesis, hiszen az új tanulmány egy potenciális középkategóriás prémium modell előfutára lehet – az Audi A4, a BMW 3, a Mercedes C-osztály állnak a szemközti sarokban, és ellenük nem lehet holmi tucatformával felvenni a versenyt.

  A koreai iparművészek fantáziája a beltérben sem fáradt ki, az ázsiai ország elektronikai gyártói által bevezetett (jelen esetben konkrétan az LG által gyártott) ívelt LCD-képernyő egyszerre tölti be a műszerfal és a multimédiás infoközpont szerepét, a középkonzol vízszintes osztású, ülésből négy darab fért az igényes anyagokkal burkolt, réz- és alumínium színekben kivitelezett térbe. A mobiltelefonokról és táblaszámítógépekről ismert mozdulatokkal vezérelhető központi kezelőfelület szemmel láthatóan jobban érdekelte az alkotókat, mint a hajtáslánc, pedig az is izgalmas: a 2,0 literes közvetlen befecskendezéses benzinmotorból, nyolcfokozatú automata váltóból és (vélhetően a kettő közé beépített) villanymotorból álló hibrid hajtás maximális rendszerteljesítménye 235 LE.

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.