A BMW 3-ast támadja a Hyundai

Genesis New York Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.24. 14.15

Kistestvért kaphat a Genesis G90: a Hyundai prémium almárkája ezúttal a középkategória felé kacsint egy nagyot.

Már második megnyilvánulási formájában láthatjuk a Hyundaiból kivezetett Genesis luxusmárka sajátjának vallott formatervet, a szigorúság alapértéke (függőleges hűtőmaszk, vízszintes fényszórók, klasszikus arányok) mellett azonban ezúttal kifejezetten izgalmas áttörések, színekkel hangsúlyozott, háromdimenziós formák gazdagítják a karosszériát. Hátrafelé szűkülő oldalfalak, rejtett, hátrafelé nyíló hátsó ajtó, diffúzorba hajló hátsó lökhárító borzolja a kedélyeket. Nem véletlenül spékelte meg sportos vonásokkal a konzervatív arculatot a Genesis, hiszen az új tanulmány egy potenciális középkategóriás prémium modell előfutára lehet – az Audi A4, a BMW 3, a Mercedes C-osztály állnak a szemközti sarokban, és ellenük nem lehet holmi tucatformával felvenni a versenyt.

  A koreai iparművészek fantáziája a beltérben sem fáradt ki, az ázsiai ország elektronikai gyártói által bevezetett (jelen esetben konkrétan az LG által gyártott) ívelt LCD-képernyő egyszerre tölti be a műszerfal és a multimédiás infoközpont szerepét, a középkonzol vízszintes osztású, ülésből négy darab fért az igényes anyagokkal burkolt, réz- és alumínium színekben kivitelezett térbe. A mobiltelefonokról és táblaszámítógépekről ismert mozdulatokkal vezérelhető központi kezelőfelület szemmel láthatóan jobban érdekelte az alkotókat, mint a hajtáslánc, pedig az is izgalmas: a 2,0 literes közvetlen befecskendezéses benzinmotorból, nyolcfokozatú automata váltóból és (vélhetően a kettő közé beépített) villanymotorból álló hibrid hajtás maximális rendszerteljesítménye 235 LE.

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.