Porban parádézik, sárban sportol

Mercedes-Benz GLC Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.23. 08.00

Pár napja még csak álcázott prototípusát mutathattuk be, most pedig itt a kész mű: a Mercedes GLC Coupé különösen jó érzékkel lépked a kategóriahatárok között.

Alapáron kínált sportfutóművével (opciós az adaptív, illetve a légrugózás) az első pillanattól fogva kijelöli magának a követendő irányt a Mercedes újdonsága: a GLC Coupé komolyan elhiszi magáról, hogy emelt hasú sportautó, és igyekszik ehhez tartani magát. Már a karosszéria arányai is agresszívabbak, mint a mezei GLC szabadidőautóé: a kupé csaknem 8 centiméterrel hosszabb (4,73 méter) és közel négy centivel alacsonyabb (1,60 m) a GLC-nél, azonos tengelytáv (2,78 m) mellett. Szintén nem változott sok fontos ergonómiai sarokszám: azonos a küszöb és az ülés magassága, a válltér, a könyöktér és a lábtér.

  A tetőoszlopok laposabb szögben állnak, és a letisztult vonalak érdekében a Mercedes még azt is megengedte magának, hogy hátsó ablaktörlő nélkül bocsássa útjára a kocsit. A légáramlatok csak a csomagtér peremére biggyesztett légterelőnél válnak el a karosszériától, így nem ülhet meg a víz a hátsó ablakon, mondja a gyár – városi forgalomban, lassú haladásnál persze mindez fabatkát sem ét, hamar elvész a hátsó kilátás, de minek is próbálnánk észérveket felhozni egy emocionálisan vezérelt autóval kapcsolatban? Mercedes-Benz GLC Coupé, C253, 2016. A csomagtartó például a csapott far ellenére 491/1205 literes, ami egészen addig jól hangzik, amíg utána nem járunk a legfőbb (egyetlen) közvetlen konkurens adatlapján: a BMW X4 rövidebb (4,67 m), nagyobb a tengelytávja (2,81 m), ráadásul a csomagtartója is nagyobb (500/1400 liter) – bár ilyen minimális eltérést a gyakorlatban senki nem fog érzékelni. A kupés hangulatot erősítik a hátsó lámpatestek is, amelyek szoros párhuzamot vonnak a (szintén ablaktörlőtlen) C-kupéval. Az utastérben nem variáltak a tervezők, a GLC-vel azonos berendezés fogad. Mercedes-Benz GLC Coupé, C253, 2016. Más kérdés, hogy az azonos felszín alatt más tartalom rejlik: módosították például a kormánymű áttételét (16,1 helyett 15,1:1), így már alaphelyzetben sportosabb, közvetlenebb a manőverezhetőség. A kilencfokozatú automata váltó új magnézium váltóháza, valamint a korábban nem alkalmazott, kompakt osztómű 12 kilóval csökkenti a hajtáslánc tömegét. A GLC-hez viszonyított kisebb magasság nem eredményezett kedvezőbb közegellenállási együtthatót (0,31 Cw mindkét modellnél), így a GLC kínálatából átvett motorok (220d, 250d, 250; mindhárom összkerékhajtással) fogyasztása sem változott. Mercedes-Benz GLC Coupé, C253, 2016. Később lesz majd 320 lóerős konnektoros hibrid (GLC 350 e 4MATIC; az egyetlen modell, amely a 9 helyett a 7-fokozatú váltót használja), valamint 367 lóerős sportmodell (AMG GLC 43 4MATIC) is. az egyéb opciókról (pl. hátsókerék-hajtású verzió) az őszi piaci bevezetés közeledtével tájékoztat a gyár.

Kommentek

Tarlós vs. közterület-felügyelet 39. rész

Egyeztetés kezdődött a kerületi közterület-felügyeletek ügyében – közölte Tarlós István csütörtök délután. A főpolgármester azt javasolja, hogy a kerületekkel valamilyen társulási formában valósítsák meg a feladatot.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

F1: A Mercedes kifigurázta a saját főnökét

Az internetet elárasztó mémtenger után a Mercedes is készített egy humoros animációt asztalcsapkodó csapatfőnökéről.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.