Porban parádézik, sárban sportol

Mercedes-Benz GLC Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.23. 08.00

Pár napja még csak álcázott prototípusát mutathattuk be, most pedig itt a kész mű: a Mercedes GLC Coupé különösen jó érzékkel lépked a kategóriahatárok között.

Alapáron kínált sportfutóművével (opciós az adaptív, illetve a légrugózás) az első pillanattól fogva kijelöli magának a követendő irányt a Mercedes újdonsága: a GLC Coupé komolyan elhiszi magáról, hogy emelt hasú sportautó, és igyekszik ehhez tartani magát. Már a karosszéria arányai is agresszívabbak, mint a mezei GLC szabadidőautóé: a kupé csaknem 8 centiméterrel hosszabb (4,73 méter) és közel négy centivel alacsonyabb (1,60 m) a GLC-nél, azonos tengelytáv (2,78 m) mellett. Szintén nem változott sok fontos ergonómiai sarokszám: azonos a küszöb és az ülés magassága, a válltér, a könyöktér és a lábtér.

  A tetőoszlopok laposabb szögben állnak, és a letisztult vonalak érdekében a Mercedes még azt is megengedte magának, hogy hátsó ablaktörlő nélkül bocsássa útjára a kocsit. A légáramlatok csak a csomagtér peremére biggyesztett légterelőnél válnak el a karosszériától, így nem ülhet meg a víz a hátsó ablakon, mondja a gyár – városi forgalomban, lassú haladásnál persze mindez fabatkát sem ét, hamar elvész a hátsó kilátás, de minek is próbálnánk észérveket felhozni egy emocionálisan vezérelt autóval kapcsolatban? Mercedes-Benz GLC Coupé, C253, 2016. A csomagtartó például a csapott far ellenére 491/1205 literes, ami egészen addig jól hangzik, amíg utána nem járunk a legfőbb (egyetlen) közvetlen konkurens adatlapján: a BMW X4 rövidebb (4,67 m), nagyobb a tengelytávja (2,81 m), ráadásul a csomagtartója is nagyobb (500/1400 liter) – bár ilyen minimális eltérést a gyakorlatban senki nem fog érzékelni. A kupés hangulatot erősítik a hátsó lámpatestek is, amelyek szoros párhuzamot vonnak a (szintén ablaktörlőtlen) C-kupéval. Az utastérben nem variáltak a tervezők, a GLC-vel azonos berendezés fogad. Mercedes-Benz GLC Coupé, C253, 2016. Más kérdés, hogy az azonos felszín alatt más tartalom rejlik: módosították például a kormánymű áttételét (16,1 helyett 15,1:1), így már alaphelyzetben sportosabb, közvetlenebb a manőverezhetőség. A kilencfokozatú automata váltó új magnézium váltóháza, valamint a korábban nem alkalmazott, kompakt osztómű 12 kilóval csökkenti a hajtáslánc tömegét. A GLC-hez viszonyított kisebb magasság nem eredményezett kedvezőbb közegellenállási együtthatót (0,31 Cw mindkét modellnél), így a GLC kínálatából átvett motorok (220d, 250d, 250; mindhárom összkerékhajtással) fogyasztása sem változott. Mercedes-Benz GLC Coupé, C253, 2016. Később lesz majd 320 lóerős konnektoros hibrid (GLC 350 e 4MATIC; az egyetlen modell, amely a 9 helyett a 7-fokozatú váltót használja), valamint 367 lóerős sportmodell (AMG GLC 43 4MATIC) is. az egyéb opciókról (pl. hátsókerék-hajtású verzió) az őszi piaci bevezetés közeledtével tájékoztat a gyár.

Kommentek

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.