Targa tetős kupé a Mazda roadsteréből

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.23. 07.00

Újraértelmezte roadsterének keménytetős változatát a Mazda: az új verzió a márka hagyatéka előtt hajt fejet, és a komfortot igénylő vásárlók kegyeit keresi.

Jól csinálja a Mazda: tudva, hogy az MX-5 roadster legfőbb vonzereje annak puritán mivolta, a komfortorientált keménytetős kiadásokat rendre hozzáadott értékkel megfűszerezve tálalja. Az első kiadás (amely a harmadik generációs modellen jelent meg) az őskupé Cosmo buboréktetejét ismételte meg – vagy mondjuk úgy, a vászontető vonalait tükrözte kemény héjú kivitelben. A mostani, negyedik generáció azonban már egy másik legendához: az RX-7-hez nyúl vissza. A hátsó tetőoszlop lustán elnyújtózva egészen a hátsó tengelyig tart, ami a kilátást tönkre vágja ugyan, viszont valódi kupés sziluettel ruházza fel a kocsit – márpedig a Mazdának úgy kellett már egy vérbeli kupé, mint egy falat kenyér.

További képekért kattints a fotóra!

Ha már kupé, maradjon is az: ahelyett, hogy az egész szerkezet eltűnne a csomagtartó előtti, kemény borítólemez alatt, a háromrészes tetőnek csak az első kettő szelvényét hajtják össze a motorok, hogy aztán a hátsó szélvédővel együtt diszkréten elbújva olyan targa környezetet teremtsenek, amilyenre a harmadik generációs Chevy Corvette óta nemigen volt példa – ez sem rossz hivatkozási pont, tegyük hozzá. A tető 10 km/óra sebességig mozgás közben is nyitható, csukható. A reteszelést motor végzi, így elég megnyomni a középkonzolon elhelyezett gombot, és már alakul is át az autó. A csomagtartó mérete nem változott, a 130 literes üregben két kézipoggyász méretű szövettáska elfér – egy hétvégi kirándulásra nem is kell ennél több. Mazda MX-5 RF Új modellvariánshoz új fényezés is dukál: a sötétszürke Machine Grey ugyanannak a speciális gyártási eljárásnak köszönheti különleges, mély fényét, mint a márka csodálatos Soul Red pirosa. Az MX-5 RF (retractable fastback, azaz nyitható tetős kupé) két fontosabb újdonsága a becsületes hangszigetelés, illetve a hatfokozatú automata váltó. Motorikusan nincs változás, a 1,5 és a 2,0 literes benzines egyaránt rendelhető lesz az autóhoz. Mazda MX-5 RF

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.