Targa tetős kupé a Mazda roadsteréből

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.23. 07.03

Újraértelmezte roadsterének keménytetős változatát a Mazda: az új verzió a márka hagyatéka előtt hajt fejet, és a komfortot igénylő vásárlók kegyeit keresi.

Jól csinálja a Mazda: tudva, hogy az MX-5 roadster legfőbb vonzereje annak puritán mivolta, a komfortorientált keménytetős kiadásokat rendre hozzáadott értékkel megfűszerezve tálalja. Az első kiadás (amely a harmadik generációs modellen jelent meg) az őskupé Cosmo buboréktetejét ismételte meg – vagy mondjuk úgy, a vászontető vonalait tükrözte kemény héjú kivitelben. A mostani, negyedik generáció azonban már egy másik legendához: az RX-7-hez nyúl vissza. A hátsó tetőoszlop lustán elnyújtózva egészen a hátsó tengelyig tart, ami a kilátást tönkre vágja ugyan, viszont valódi kupés sziluettel ruházza fel a kocsit – márpedig a Mazdának úgy kellett már egy vérbeli kupé, mint egy falat kenyér.

További képekért kattints a fotóra!

Ha már kupé, maradjon is az: ahelyett, hogy az egész szerkezet eltűnne a csomagtartó előtti, kemény borítólemez alatt, a háromrészes tetőnek csak az első kettő szelvényét hajtják össze a motorok, hogy aztán a hátsó szélvédővel együtt diszkréten elbújva olyan targa környezetet teremtsenek, amilyenre a harmadik generációs Chevy Corvette óta nemigen volt példa – ez sem rossz hivatkozási pont, tegyük hozzá. A tető 10 km/óra sebességig mozgás közben is nyitható, csukható. A reteszelést motor végzi, így elég megnyomni a középkonzolon elhelyezett gombot, és már alakul is át az autó. A csomagtartó mérete nem változott, a 130 literes üregben két kézipoggyász méretű szövettáska elfér – egy hétvégi kirándulásra nem is kell ennél több. Mazda MX-5 RF Új modellvariánshoz új fényezés is dukál: a sötétszürke Machine Grey ugyanannak a speciális gyártási eljárásnak köszönheti különleges, mély fényét, mint a márka csodálatos Soul Red pirosa. Az MX-5 RF (retractable fastback, azaz nyitható tetős kupé) két fontosabb újdonsága a becsületes hangszigetelés, illetve a hatfokozatú automata váltó. Motorikusan nincs változás, a 1,5 és a 2,0 literes benzines egyaránt rendelhető lesz az autóhoz. Mazda MX-5 RF

Kommentek

F1: A Mercedesnél nem örültek Hamilton árulkodásának

Lewis Hamilton a csapat háta mögött panaszkodott a versenyigazgatónak a Hungaroringen, de most az új intézkedésnek sem örül.

F1: Kemény lesz a Red Bull-Ferrari-csata

A Red Bull pilótái úgy vélik, szombaton igen szoros lesz a verseny a Ferrarival az időmérőn.

F1: Hamiltont visszafogta a Mercedes

A Mercedesnél arra utalnak, hogy Lewis Hamilton hockenheimi “lassúsága” a szándékosan mérsékeltebb programnak köszönhető. A büntetéstől akarják megvédeni az angolt.

F1: Button megjárta a kórházat, nincs baja

A Német Nagydíj második szabadedzésén szemirritációra panaszkodó Jenson Buttont már ki is engedték a kórházból.

F1: Rosberg az élen, Hamiltonnak nem megy

Nico Rosberg a Német Nagydíj második szabadedzésén is jelentős előnnyel verte csapattársát, Lewis Hamiltont, úgy tűnik, nagyon fekszik neki a hazai pálya.

Ki a gyorsabb – Az ember vagy a számítógép?

Méréseink azt mutatták, hogy nedves úton a mai ESP-rendszerek ellenében egy nagyon jó kezű profi sem képes számottevő előnyt kiautózni. A Hockenheimringen teszteltük a különbséget ember és gép között.

F1: Aktív fejvédőn gondolkodnak

A 2017-re leszavazott glória és a Red Bull-féle szélvédő melletti alternatívaként egy szükség esetén automatikusan nyíló fejvédőn is gondolkodnak az FIA-nál.

F1: Új sisakkal versenyez Vettel és Rosberg

A hazai versenyre a mezőny négy német pilótájából három új sisakfestéssel készült, mutatjuk, mit hordanak Hockenheimben.

Fél év alatt egymillió motor Győrből

Több mint egymillió motort és közel 64 000 autót gyártott 2016 első félévében az Audi Hungaria Győrben.

F1: Így ünnepelték Alonsót a garázsban

Fernando Alonso ma ünnepli 35. születésnapját, a McLaren egész komoly zsúrt hozott össze a spanyolnak a Német Nagydíj első szabadedzésére.

Gázbuszokkal csökkentik a szmogot Verne Gyula szülővárosában

Egyszerre, közel 100 darab gázüzemű autóbusz beszerzése talán még nem akkora világszenzáció. Az viszont igen, hogy mekkora emissziócsökkentést hajtanak ezzel végre.

F1: Leosztották a lapokat Hockenheimben?

A Forma-1-es Német Nagydíj első szabadedzésén a Mercedes hatalmas fölénnyel volt a leggyorsabb, Nico Rosberg az élen. Mögöttük szépen sorba rendeződött a mezőny.