Targa tetős kupé a Mazda roadsteréből

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.23. 07.03

Újraértelmezte roadsterének keménytetős változatát a Mazda: az új verzió a márka hagyatéka előtt hajt fejet, és a komfortot igénylő vásárlók kegyeit keresi.

Jól csinálja a Mazda: tudva, hogy az MX-5 roadster legfőbb vonzereje annak puritán mivolta, a komfortorientált keménytetős kiadásokat rendre hozzáadott értékkel megfűszerezve tálalja. Az első kiadás (amely a harmadik generációs modellen jelent meg) az őskupé Cosmo buboréktetejét ismételte meg – vagy mondjuk úgy, a vászontető vonalait tükrözte kemény héjú kivitelben. A mostani, negyedik generáció azonban már egy másik legendához: az RX-7-hez nyúl vissza. A hátsó tetőoszlop lustán elnyújtózva egészen a hátsó tengelyig tart, ami a kilátást tönkre vágja ugyan, viszont valódi kupés sziluettel ruházza fel a kocsit – márpedig a Mazdának úgy kellett már egy vérbeli kupé, mint egy falat kenyér.

További képekért kattints a fotóra!

Ha már kupé, maradjon is az: ahelyett, hogy az egész szerkezet eltűnne a csomagtartó előtti, kemény borítólemez alatt, a háromrészes tetőnek csak az első kettő szelvényét hajtják össze a motorok, hogy aztán a hátsó szélvédővel együtt diszkréten elbújva olyan targa környezetet teremtsenek, amilyenre a harmadik generációs Chevy Corvette óta nemigen volt példa – ez sem rossz hivatkozási pont, tegyük hozzá. A tető 10 km/óra sebességig mozgás közben is nyitható, csukható. A reteszelést motor végzi, így elég megnyomni a középkonzolon elhelyezett gombot, és már alakul is át az autó. A csomagtartó mérete nem változott, a 130 literes üregben két kézipoggyász méretű szövettáska elfér – egy hétvégi kirándulásra nem is kell ennél több. Mazda MX-5 RF Új modellvariánshoz új fényezés is dukál: a sötétszürke Machine Grey ugyanannak a speciális gyártási eljárásnak köszönheti különleges, mély fényét, mint a márka csodálatos Soul Red pirosa. Az MX-5 RF (retractable fastback, azaz nyitható tetős kupé) két fontosabb újdonsága a becsületes hangszigetelés, illetve a hatfokozatú automata váltó. Motorikusan nincs változás, a 1,5 és a 2,0 literes benzines egyaránt rendelhető lesz az autóhoz. Mazda MX-5 RF

Kommentek

Hippibuszt varázsoltak a kínaiak egy Ikarusból

Közel két évtizede az Ikarus több tucat modern busz exportált a Kínai Köztársaságba, Tajvanba, ahol ezek voltak az első alacsonypadlós autóbuszok.

F1: Megúszta a robbantást Baumgartner régi csapattársa

Kedden öngyilkos merényletet hajtottak végre az isztambuli repülőtéren, legalább 36 ember halálát okozva.

F1: Button beszólt a fiatal pilótagenerációnak

Jenson Button szerint nem feltétlenül tesz jót a Forma-1-nek, hogy tele van fiatal pilótákkal.

F1: A rajongók imádni fogják a 2017-es autókat

A McLaren csapatfőnöke, Eric Boullier szerint a rajongók gyorsan beleszeretnek majd a gyorsabb 2017-es autókba.

Mi legyen az első autó egymillióért?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

F1: Németország megint kipottyanhat

Idén Hockenheimben ugyan megrendezik a Német Nagydíjat, de jövőre újabb szünet következhet.

A biztonság teszi tönkre a Forma-1-et?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda szerint a fejvédővel és hasonló újításokkal túl messzire megy az F1, kiölik belőle az izgalmat.

Rosberg: Újra balhé lesz

Lewis Hamiltonnal ellentétben Nico Rosberg szerint nincs jelentős javulás kettejük kapcsolatában.

Az éjszaka császárának hiszik magukat, de csak közveszélyes bunkók

Amikor egymást érik a gyorsulási versenyek, autós találkozók, rengeteg pályanap akad, miért menő még mindig a budapesti éjszakában játszani a halálos iramot?

F1: Massa a Renault-hoz mehet?

A veterán Felipe Massa felkészült arra, hogy búcsút intsen a Williamsnek, de arra utal, akadhat még jó lehetősége a Forma-1-ben.

Hamilton: Össze kell kapnom magam az időmérőn

Lewis Hamilton tudja, hogy a Red Bull Ringen nem fér bele újabb kvalifikációs baki, az élről kell indulnia, ha versenyben akar maradni a bajnokságban.