Targa tetős kupé a Mazda roadsteréből

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.23. 07.03

Újraértelmezte roadsterének keménytetős változatát a Mazda: az új verzió a márka hagyatéka előtt hajt fejet, és a komfortot igénylő vásárlók kegyeit keresi.

Jól csinálja a Mazda: tudva, hogy az MX-5 roadster legfőbb vonzereje annak puritán mivolta, a komfortorientált keménytetős kiadásokat rendre hozzáadott értékkel megfűszerezve tálalja. Az első kiadás (amely a harmadik generációs modellen jelent meg) az őskupé Cosmo buboréktetejét ismételte meg – vagy mondjuk úgy, a vászontető vonalait tükrözte kemény héjú kivitelben. A mostani, negyedik generáció azonban már egy másik legendához: az RX-7-hez nyúl vissza. A hátsó tetőoszlop lustán elnyújtózva egészen a hátsó tengelyig tart, ami a kilátást tönkre vágja ugyan, viszont valódi kupés sziluettel ruházza fel a kocsit – márpedig a Mazdának úgy kellett már egy vérbeli kupé, mint egy falat kenyér.

További képekért kattints a fotóra!

Ha már kupé, maradjon is az: ahelyett, hogy az egész szerkezet eltűnne a csomagtartó előtti, kemény borítólemez alatt, a háromrészes tetőnek csak az első kettő szelvényét hajtják össze a motorok, hogy aztán a hátsó szélvédővel együtt diszkréten elbújva olyan targa környezetet teremtsenek, amilyenre a harmadik generációs Chevy Corvette óta nemigen volt példa – ez sem rossz hivatkozási pont, tegyük hozzá. A tető 10 km/óra sebességig mozgás közben is nyitható, csukható. A reteszelést motor végzi, így elég megnyomni a középkonzolon elhelyezett gombot, és már alakul is át az autó. A csomagtartó mérete nem változott, a 130 literes üregben két kézipoggyász méretű szövettáska elfér – egy hétvégi kirándulásra nem is kell ennél több. Mazda MX-5 RF Új modellvariánshoz új fényezés is dukál: a sötétszürke Machine Grey ugyanannak a speciális gyártási eljárásnak köszönheti különleges, mély fényét, mint a márka csodálatos Soul Red pirosa. Az MX-5 RF (retractable fastback, azaz nyitható tetős kupé) két fontosabb újdonsága a becsületes hangszigetelés, illetve a hatfokozatú automata váltó. Motorikusan nincs változás, a 1,5 és a 2,0 literes benzines egyaránt rendelhető lesz az autóhoz. Mazda MX-5 RF

Kommentek

F1: Te jó ég, mit tolt be Button reggelire!

Jenson Button jövőre tart egy év pihenőt, talán ezzel is magyarázható, hogy már nem diétázik olyan szigorúan.

Na mi nem lesz a 3-as metró aranyáron felújított kocsijaiban?!

Homokzsákokkal tesztelik a 3-as metró felújított szerelvényeit, még szerencse, hogy azoknak nem kell klíma, de a hús-vér utasoknak azért nem ártana. Vagy hülyeség?

Eladó Eclipse, amihez sehol nincs a BMW meg a Golf

Tucatautó E46-ok, sufnituning-VW Golfok, szevasztok!

Elárulta magát az új F1-főnök?

A motorsportmarketing-guru Zak Brown elhagyta saját cégét, és már ki is jelentette, hogy imádna az F1 vezetésében dolgozni.

Mit tud a legolcsóbb és legújabb Ford?

Nem, nem az Oktoberfest miatt jártunk Münchenben, hanem a Ford új kisautóját próbáltuk ki a környéken. De a sör sem marad ki.

Ez a ladás videoklip tesz most takarékra

Ráadásul kapásból kettőt találtunk. Az egyik nagyon beteg, a másik kevésbé.

F1: Minden csapat más gumitaktikán Japánban

Noha a hétvégén még csak a Maláj Nagydíj jön, a Pirelli már közzétette a Japán Nagydíjra vonatkozó gumistratégiákat is.

F1: Újabb legenda dicséri Rosberget

Az egykori Ferrari- és McLaren-pilóta, Gerhard Berger is úgy látja, hogy idén Nico Rosbergnek reális esélye van a világbajnoki cím megszerzésére.

F1: Kubica a Renault-nál tesztelt

Az F1-ből 2011 elején súlyos ralibalesete miatt kipottyant Robert Kubica nemrég a Renault F1-es szimulátorában gyakorolt.

F1: Alaptalanul támadják Verstappent

A Red Bull-főnök Christian Horner szerint a Max Verstappent érő kritikák 99 százaléka megalapozatlan.

Ez a film lesz 2017 legnagyobb bukása?

Minden esély megvan rá, hogy a januárban érkező Monster Trucks több mint 100 millió dolláros bukta lesz. Az nem kevés.

F1: Gumikáosz lehet a hétvégén

A Pirelli szerint előre megtippelhetetlen, ki milyen stratégiával próbálkozik majd a Maláj Nagydíjon, annyi biztos csak, hogy sok kiállás, eltérő megközelítések várhatók.