A spider, más néven roadster műfaja mellett és ellen egyaránt nyomós érvek szólnak: jó, hogy szabadon hallhatjuk a kipufogó üvöltését, a motor szívászaját, de rossz, ha a tető elvesztése miatt az autó merevsége szenved csorbát. Az Audi tudta ezt, és az új generációs R8 Spider 50 százalékkal szilárdabb vázszerkezetet kapott elődjénél. Ehhez rengeteg alumíniumot használtak fel, ugyanúgy, ahogy a kupénál, így maga a váz csupán 208 kilót, az egész autó pedig 1612 kilót nyom – a kupé menetkész tömege azonos motorral 1595 kiló; a nem egészen 20 kilós különbség rettentő szerény ebben a viszonylatban.

  Nem véletlen, hogy a Spider mindössze három tized literrel fogyaszt többet százon, és csak egy tized másodperccel lassabban (3,5 helyett 3,6 mp) éri el a 100 km/órát, a végsebesség 320-ról 318-ra csökkent. Persze 540 lóerőből kitelik a szuverén menetdinamika, leromlott aerodinamika ide vagy oda. A Spider teteje látszólag puritán szükségfedél, ám ez csak a stílus megkövetelte dizájn: valójában elektromos mozgatású vászontetőről van szó, amely 20 másodperc alatt nyílik, illetve záródik, akár 50 km/óra sebességnél. A hátsó szélvédő külön emelhető, lehúzható. Audi R8 Spyder Nagyjából ez volna az R8 Spider lényege, de azért van még néhány újdonság, amit érdemes megemlíteni. Ilyen a fejtámaszokba beépített két-két hangszóró, vagy az okostelefonos tükrözési rendszer, amely ma már alsóbb kategóriákban is magától értetődő.