Levetkőzött az Audi R8

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.23. 17.00

Rég várt hiányt pótolt a második generációs R8 Spider bevezetésével az Audi. Meglepetések nincsenek, de az autó lenyűgöző.

A spider, más néven roadster műfaja mellett és ellen egyaránt nyomós érvek szólnak: jó, hogy szabadon hallhatjuk a kipufogó üvöltését, a motor szívászaját, de rossz, ha a tető elvesztése miatt az autó merevsége szenved csorbát. Az Audi tudta ezt, és az új generációs R8 Spider 50 százalékkal szilárdabb vázszerkezetet kapott elődjénél. Ehhez rengeteg alumíniumot használtak fel, ugyanúgy, ahogy a kupénál, így maga a váz csupán 208 kilót, az egész autó pedig 1612 kilót nyom – a kupé menetkész tömege azonos motorral 1595 kiló; a nem egészen 20 kilós különbség rettentő szerény ebben a viszonylatban.

  Nem véletlen, hogy a Spider mindössze három tized literrel fogyaszt többet százon, és csak egy tized másodperccel lassabban (3,5 helyett 3,6 mp) éri el a 100 km/órát, a végsebesség 320-ról 318-ra csökkent. Persze 540 lóerőből kitelik a szuverén menetdinamika, leromlott aerodinamika ide vagy oda. A Spider teteje látszólag puritán szükségfedél, ám ez csak a stílus megkövetelte dizájn: valójában elektromos mozgatású vászontetőről van szó, amely 20 másodperc alatt nyílik, illetve záródik, akár 50 km/óra sebességnél. A hátsó szélvédő külön emelhető, lehúzható. Audi R8 Spyder Nagyjából ez volna az R8 Spider lényege, de azért van még néhány újdonság, amit érdemes megemlíteni. Ilyen a fejtámaszokba beépített két-két hangszóró, vagy az okostelefonos tükrözési rendszer, amely ma már alsóbb kategóriákban is magától értetődő.

Kommentek

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.