Csak a győzni akarás a régi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.23. 15.00

Az utolsó csavarig új konstrukcióval indul az idei WEC tartóssági világbajnokságon az Audi. Az R18 idei kiadása minden eddiginél erősebb és takarékosabb.

Csak a győzni akarás a régi

Nehéz rangsorolni a változásokat egy olyan versenyautónál, amely az istálló állítása szerint szinte minden porcikájában vadonatúj, ám a legfontosabb talán mégis az, hogy a négy évadon át alkalmazott lendkerék helyett most először akkumulátorral szerelték az Audi R18 hibrid hajtásláncát. Az ok egyszerű: a versenyautó magasabb energiaosztályba lépett, ahol körönként 6 megajoule energiát kell visszanyerniük, ami háromszorosa a két évvel ezelőttinek. Ehhez lítiumion akkumulátorokat alkalmaznak, amelyeket az első keréknél elhelyezett motor/generátor egység táplál lassításkor. A töltési teljesítmény 350 kilowatt, a hajtási viszont csak 300, igazodva a Le Mans-ban érvényes szabályokhoz.

  A hibrid hajtáslánc másik komponense, a 4.0 V6 TDI a korábbiaknál kisebb szerephez jut a hajtásban, igazodva a szigorított energiafelhasználási megkötésekhez. A blokk alapvető konstrukciója hat éve változatlan, ám minden elemét tökéletesítették, így most harmadával kevesebbet fogyaszt, mint eredeti bevezetésekor. Ehhez jön hozzá a könnyebb, finom lépésekben kapcsoló, hatfokozatú váltó (tavaly hétfokozatút alkalmaztak) Az energiatakarékosságban az aerodinamikai jellemzőknek is szerep jut. A tervezők ennek érdekében módosították a karosszéria arányait, az idei R18 könnyen megkülönböztethető elődjétől. Még a monocoque vázszerkezet is vadonatúj. A futómű geometriája teljesen megváltozott, igazodva a hibrid hajtáslánc hajtótengelyeinek pozíciójához. Audi R18

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.