1,4 litert fogyaszt a legújabb Toyota

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.23. 16.00

Akár autópályán is képes elektromos üzemben haladni, fogyasztása nem éri el a másfél litert, és állítólag még vezetni is jó – megérkezett a Toyota Prius konnektoros kiadása.

1,4 litert fogyaszt a legújabb Toyota

Elődjénél kétszer nagyobb távot, több mint ötven kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemben, akár 135 km/órával haladhat pusztán villanymotorja segítségével, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,4 liter 100 kilométeren – a Toyota Prius konnektoros hibrid kiadása, amely Prius Prime néven mutatkozott be New Yorkban, pontosan érzékelteti, hogy jelenleg a PHEV hajtásláncok jelentik a legeslegjobb kompromisszumot a minimális károsanyag-kibocsátás és a normális hétköznapi használati érték között. Utóbbi már a normál Priusnál is felértékelődött, miután a Toyota mérnökei közvetlen kormányt, feszes rugózást, értékelhető vezetési élményt szuszakoltak az ismerős sziluettbe; ezeket az értékeket a Prius Prime (Európában vélhetően Prius Plug-in Hybrid) is megörökölte.

  Az új modellvariáns takarékosságát olyan megoldások segítik, mint a különleges, EV üzemben is működőképes klímakompresszor, az üresen álló ülésekhez minimális levegőt juttató szellőzés, vagy a szénszálas anyagból készült, könnyű csomagtérfedél. Az autó közegellenállási együtthatója 0,24. A hajtáslánc belső égésű eleme, az 1,8 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor változatlanul került át a szokványos Priusból. Az akkumulátor kapacitása értelemszerűen nagyobb, 8,8 kWh, teljes feltöltése 230 voltos hálózatról 2,3 órát vesz igénybe. További adatokkal, mint a rendszerteljesítmény vagy a gyorsulási idő, ezen a ponton nem szolgált a Toyota. Optikailag több ponton is elkülönül mezei hibrid társágtól a PHEV: négy LED-szegmensből álló, projektoros fényszórójáról messziről felismerhető például, de a négyszemélyes utastér is fontos megkülönböztető jegy. A modell forgalmazása az év vége előtt kezdetét veszi. 2017_Toyota_Prius_Prime_05_8682D8F7450ECB52E28D5674038FC77AF578D4E0

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.