Elődjénél kétszer nagyobb távot, több mint ötven kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemben, akár 135 km/órával haladhat pusztán villanymotorja segítségével, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,4 liter 100 kilométeren – a Toyota Prius konnektoros hibrid kiadása, amely Prius Prime néven mutatkozott be New Yorkban, pontosan érzékelteti, hogy jelenleg a PHEV hajtásláncok jelentik a legeslegjobb kompromisszumot a minimális károsanyag-kibocsátás és a normális hétköznapi használati érték között. Utóbbi már a normál Priusnál is felértékelődött, miután a Toyota mérnökei közvetlen kormányt, feszes rugózást, értékelhető vezetési élményt szuszakoltak az ismerős sziluettbe; ezeket az értékeket a Prius Prime (Európában vélhetően Prius Plug-in Hybrid) is megörökölte.

  Az új modellvariáns takarékosságát olyan megoldások segítik, mint a különleges, EV üzemben is működőképes klímakompresszor, az üresen álló ülésekhez minimális levegőt juttató szellőzés, vagy a szénszálas anyagból készült, könnyű csomagtérfedél. Az autó közegellenállási együtthatója 0,24. A hajtáslánc belső égésű eleme, az 1,8 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor változatlanul került át a szokványos Priusból. Az akkumulátor kapacitása értelemszerűen nagyobb, 8,8 kWh, teljes feltöltése 230 voltos hálózatról 2,3 órát vesz igénybe. További adatokkal, mint a rendszerteljesítmény vagy a gyorsulási idő, ezen a ponton nem szolgált a Toyota. Optikailag több ponton is elkülönül mezei hibrid társágtól a PHEV: négy LED-szegmensből álló, projektoros fényszórójáról messziről felismerhető például, de a négyszemélyes utastér is fontos megkülönböztető jegy. A modell forgalmazása az év vége előtt kezdetét veszi. 2017_Toyota_Prius_Prime_05_8682D8F7450ECB52E28D5674038FC77AF578D4E0