A Maybach babérjaira tör a BMW, a Hyundai

Korea már kész, München még csak tervez

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.21. 16.00

Egyszerre két irányból indítanak támadást a stuttgarti über-luxusmárka ellen. Az egyik trónkövetelő személye különösen meglepő.

Minimális az esélye az ilyennek, de rossz napra virradt Stuttgart: egyszerre két irányból is támadás alá vették a Maybach luxusmárkát, amelynek eddig legfeljebb a legfelső kategóriás gyártóktól: a Bentley-től, a Rolls-Royce-tól volt félnivalója. A BMW fejlesztési igazgatója, Klaus Fröhlich amerikai újságíróknak elmondta, hogy a 7-es szedán fölé pozicionált modellel kívánja bővíteni kínálatát. Az még nem egyértelmű, hogy a 150 ezer euró körüli induló áron piacra bocsátandó limuzin a 7-es széria ultra fényűző kiadása lesz, ahogy a Maybach is egy extra kivitelű S-osztály, vagy teljesen külön modellt fejlesztenek.

A kettő lehetőség közül az elsőt választotta a Hyundai frissen alapított luxusmárkája, a Genesis. A G90-nel azonos EQ900 nyújtott kiadása, az EQ900L 5495 mm hosszú, szélessége 1915 mm, magassága pedig 1505. A legfontosabb érték ebben a műfajban persze a tengelytáv: a 3450 mm-es érték nem csak a Maybach limuzinét (3365 mm) haladja meg, de az alapkivitelű Bentley Mulsanne-ét (3266 mm) is A Rolls-Royce Phantom 3570 mm-rel vezeti a falkát – persze az árszínvonal között ég és föld a különbség. Az alapkivitelű modellnél 290 mm-rel hosszabb, 10 mm-rel magasabb EQ900L (képeinken) részletes felszereltségéről nincs hír, annyi bizonyos, hogy hátul két különálló, félanilines bőrrel kárpitozott, kihajtható lábtámaszos luxusfotel várja az utasokat, a B-oszlopba ágyazott hangulatvilágítással és az utastér teljes hosszában húzódó padlókonzollal. Genesis-EQ900L-LWB-rear-seat Míg az EQ900 (G90) háromféle motorral kapható (315 LE 3.8 V6, 370 LE 3.3 V6 Turbo és 425 LE 5.0 V8), a nyújtott kiadás kizárólag az utóbbival lesz rendelhető. A Genesis G90L elvileg minden olyan piacon megjelenhet, ahol a márka színre lép, de az európai forgalmazásról egyelőre nincsenek konkrét hírek.

Kommentek

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.