Honda NSX: csodakocsihoz csodagyár dukál

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.17. 19.39

Ősszel érkeznek meg a Honda NSX első példányai Európába, de már áprilistól rendelhető a japánok második generációs hibrid szpersportkocsija.

Az amerikai Ohio államban, Marysville városában fogják gyártani a jövő hónaptól a Honda második generációs sportautóját, a hibrid NSX-et. Nem meglévő üzemet alakítottak át erre a célra, hanem egy vadonatúj létesítményből szolgálja ki a teljes globális piacot a Honda. A jelentős mennyiségű alumíniumot tartalmazó térvázra épülő, több anyagból összeállított karosszériájú NSX teljes egészében itt, a Performance Manufacturing Centerben (PMC) készül majd, csupán a hatórás, kézi összeszerelés nyomán életre kelt, száraz karteres V6-os turbómotor érkezik házon kívülről.

  Mintegy 100 alkalmazott kézi munkával, de robottámogatással végzi a gyártást, fényezést, összeszerelést és minőség-ellenőrzést, a gyártási folyamat kapcsán tizenkét vadonatúj szabadalmat adott be a Honda. A térváz összehegesztését teljes egészében robotok alkalmazzák, méghozzá az autóiparban korábban nem alkalmazott technológiával; a hegesztés során „nyársra húzott”, 360 fokban elforgó váz maga is beforog, megkönnyítve a robotok dolgát. Ugyanezt a megoldást alkalmazzák a tömítések és szigetelések felvitelénél, ami jobb hatékonyságot eredményez. Szintén vadonatúj a futómű- és motorrögzítési pontok kialakításánál használt öntési eljárás. Honda announces series production of 2017 NSX to commence in April 2016 A kész térvázat alapos szemrevételezéssel és műszeres méréssel ellenőrzik, mielőtt folytatódna a gyártás. A végső minőség-ellenőrzés a gyártóüzem közepén található üvegkalickában történik, így minden munkás megnézheti és véleményezheti az autót, illetve a saját munkáját. Az összeszerelés egyébként 14 órán át tart, a csavarokat kézzel helyezik fel a menetre, és vezeték nélküli adatátvitellel felszerelt nyomatékkulcsokkal húzzák meg, így az összeszerelés minden mozzanata naplózható. A fényezés sem mindennapi, 11 réteg alapozót, illetve festéket visznek fel. Átadás előtt 45 perces futómű-beállításnak vetik alá az autót. Honda announces series production of 2017 NSX to commence in April 2016

Kommentek

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

Ez az eredmény, ha olaj helyett kólát öntesz a motorba

Átcsaptak fejünk felett a hülyeség hullámai, ma már mindent megtesznek helyettünk élelmes videósok, hogy mi már ne fáradjunk zuhany alatt született rémötletek kipróbálásával. Most az olaj helyett kóla van soron.

Nem akármilyen dízelmotort tesztel a Renault Trucks

A Renault Trucks mérnökei és dizájnerei egy ideje különleges projekten dolgoznak. A cég lyoni fejlesztőközpontjában olyan erőforrással kísérleteznek, melynek egyes fém elemeit 3D-s nyomtatással állították elő.

Kispályás gengsztereknek: ültetett Dacia Duster

Rendben, a Duster nem egy Cadillac Escalade, de porig lógó hassal minden szabadidőjármű brutálisan (és nem kicsit ostobán) néz ki.

Te jó ég, ez a valaha volt legröhejesebb Lambo

Igen, ez egy Lamborghini Pikachu.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.