Honda NSX: csodakocsihoz csodagyár dukál

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.17. 19.39

Ősszel érkeznek meg a Honda NSX első példányai Európába, de már áprilistól rendelhető a japánok második generációs hibrid szpersportkocsija.

Az amerikai Ohio államban, Marysville városában fogják gyártani a jövő hónaptól a Honda második generációs sportautóját, a hibrid NSX-et. Nem meglévő üzemet alakítottak át erre a célra, hanem egy vadonatúj létesítményből szolgálja ki a teljes globális piacot a Honda. A jelentős mennyiségű alumíniumot tartalmazó térvázra épülő, több anyagból összeállított karosszériájú NSX teljes egészében itt, a Performance Manufacturing Centerben (PMC) készül majd, csupán a hatórás, kézi összeszerelés nyomán életre kelt, száraz karteres V6-os turbómotor érkezik házon kívülről.

  Mintegy 100 alkalmazott kézi munkával, de robottámogatással végzi a gyártást, fényezést, összeszerelést és minőség-ellenőrzést, a gyártási folyamat kapcsán tizenkét vadonatúj szabadalmat adott be a Honda. A térváz összehegesztését teljes egészében robotok alkalmazzák, méghozzá az autóiparban korábban nem alkalmazott technológiával; a hegesztés során „nyársra húzott”, 360 fokban elforgó váz maga is beforog, megkönnyítve a robotok dolgát. Ugyanezt a megoldást alkalmazzák a tömítések és szigetelések felvitelénél, ami jobb hatékonyságot eredményez. Szintén vadonatúj a futómű- és motorrögzítési pontok kialakításánál használt öntési eljárás. Honda announces series production of 2017 NSX to commence in April 2016 A kész térvázat alapos szemrevételezéssel és műszeres méréssel ellenőrzik, mielőtt folytatódna a gyártás. A végső minőség-ellenőrzés a gyártóüzem közepén található üvegkalickában történik, így minden munkás megnézheti és véleményezheti az autót, illetve a saját munkáját. Az összeszerelés egyébként 14 órán át tart, a csavarokat kézzel helyezik fel a menetre, és vezeték nélküli adatátvitellel felszerelt nyomatékkulcsokkal húzzák meg, így az összeszerelés minden mozzanata naplózható. A fényezés sem mindennapi, 11 réteg alapozót, illetve festéket visznek fel. Átadás előtt 45 perces futómű-beállításnak vetik alá az autót. Honda announces series production of 2017 NSX to commence in April 2016

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.