Honda NSX: csodakocsihoz csodagyár dukál

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.17. 07.03

Ősszel érkeznek meg a Honda NSX első példányai Európába, de már áprilistól rendelhető a japánok második generációs hibrid szpersportkocsija.

Az amerikai Ohio államban, Marysville városában fogják gyártani a jövő hónaptól a Honda második generációs sportautóját, a hibrid NSX-et. Nem meglévő üzemet alakítottak át erre a célra, hanem egy vadonatúj létesítményből szolgálja ki a teljes globális piacot a Honda. A jelentős mennyiségű alumíniumot tartalmazó térvázra épülő, több anyagból összeállított karosszériájú NSX teljes egészében itt, a Performance Manufacturing Centerben (PMC) készül majd, csupán a hatórás, kézi összeszerelés nyomán életre kelt, száraz karteres V6-os turbómotor érkezik házon kívülről.

  Mintegy 100 alkalmazott kézi munkával, de robottámogatással végzi a gyártást, fényezést, összeszerelést és minőség-ellenőrzést, a gyártási folyamat kapcsán tizenkét vadonatúj szabadalmat adott be a Honda. A térváz összehegesztését teljes egészében robotok alkalmazzák, méghozzá az autóiparban korábban nem alkalmazott technológiával; a hegesztés során „nyársra húzott”, 360 fokban elforgó váz maga is beforog, megkönnyítve a robotok dolgát. Ugyanezt a megoldást alkalmazzák a tömítések és szigetelések felvitelénél, ami jobb hatékonyságot eredményez. Szintén vadonatúj a futómű- és motorrögzítési pontok kialakításánál használt öntési eljárás. Honda announces series production of 2017 NSX to commence in April 2016 A kész térvázat alapos szemrevételezéssel és műszeres méréssel ellenőrzik, mielőtt folytatódna a gyártás. A végső minőség-ellenőrzés a gyártóüzem közepén található üvegkalickában történik, így minden munkás megnézheti és véleményezheti az autót, illetve a saját munkáját. Az összeszerelés egyébként 14 órán át tart, a csavarokat kézzel helyezik fel a menetre, és vezeték nélküli adatátvitellel felszerelt nyomatékkulcsokkal húzzák meg, így az összeszerelés minden mozzanata naplózható. A fényezés sem mindennapi, 11 réteg alapozót, illetve festéket visznek fel. Átadás előtt 45 perces futómű-beállításnak vetik alá az autót. Honda announces series production of 2017 NSX to commence in April 2016

Kommentek

Buszsofőrrel hőbörgött a bunkó autós Győrben

A buszmegállóban állta el a menetrend szerint közlekedő járat útját, és szerinte ezzel nem volt gond, sőt annyira ragaszkodott igazához, hogy még a buszsofőrnek is magyarázott.

F1: Alonso könyvet ír, nem pokémonozik

Fernando Alonso elárult magáról néhány érdekességet, valamint a Forma-1-es álompárosát is megnevezte.

Halkan suhan a Hyundai új furgonja

Hannoverben üzemanyagcellás furgonról rántották le a leplet a dél-koreaiak. A null-emissziós jármű a Hyundai ix35-ös hajtásláncát kapta meg.

Csak az önrész 8 millió

Nem akármilyen teszten vagyunk túl: vezettük Horacio Pagani mester legújabb sportautó műalkotását, a 800 lóerős, 1100 Nm-es biturbó V12-vel hajtott, 1218 kilogrammos Pagani Huayra BC-t. Ára kissé borsos: 744 millió forint…

El se hiszed, hogy megy ez a kompresszoros Escalade

Egy igazi száguldó páncélszekrényt alkotott a Cadillac Escalade-ből a Henessey nevű tuningcég, ami olyan gyors, mint a legdurvább sportautók.

F1: A Honda készül a második csapatra

A Honda kibővíti angliai bázisát, hogy 2018-ra a McLaren mellett képes legyen egy második csapatot is motorokkal ellátni.

Tarolt az Audi a Hungaroringen

A hungaroringi DTM szombati futamán mindhárom dobogós helyet az Audi szerezte meg, a legmagasabb fokra Edoardo Mortara állhatott fel.

6 szolgáltatás, amit elvárunk majd a jövő autóitól

Az autóipar legfrissebb fejlesztéseiből már most látszik, hogy a nem túl távoli jövőben nem kizárólag utazásra használjuk majd az autókat.

Bármilyen autóvá át tud változni ez a furcsa négykerekű

Ennek segítségével többé nem kell tucatnyi autót összetörni, hogy látványos felvételeket nézhessünk majd a mozivásznon.

Eljött a dízelbuszok alkonya

A lengyel Solaris két új autóbuszt is bemutatott Hannoverben, a jelenleg is zajló IAA haszonjármű kiállításon. Az egyik CNG-vel megy, a másik pedig hibrid üzemű.

Michelisz a második helyről indul Sanghajban

Egyedüli hondásként Michelisz Norbi jutott be az első tízbe a kínai időmérőn, Huff és Monteiro már a Q1-ben kiestek.

Frissen restaurált F40-es Ferrari égett porrá

A Ferrari F40 kétség kívül az egyik legvágyottabb autó, amit az olaszok készítettek, így különösen fájdalmas, ha elvész akár egy darab is.