Honda NSX: csodakocsihoz csodagyár dukál

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.17. 19.39

Ősszel érkeznek meg a Honda NSX első példányai Európába, de már áprilistól rendelhető a japánok második generációs hibrid szpersportkocsija.

Az amerikai Ohio államban, Marysville városában fogják gyártani a jövő hónaptól a Honda második generációs sportautóját, a hibrid NSX-et. Nem meglévő üzemet alakítottak át erre a célra, hanem egy vadonatúj létesítményből szolgálja ki a teljes globális piacot a Honda. A jelentős mennyiségű alumíniumot tartalmazó térvázra épülő, több anyagból összeállított karosszériájú NSX teljes egészében itt, a Performance Manufacturing Centerben (PMC) készül majd, csupán a hatórás, kézi összeszerelés nyomán életre kelt, száraz karteres V6-os turbómotor érkezik házon kívülről.

  Mintegy 100 alkalmazott kézi munkával, de robottámogatással végzi a gyártást, fényezést, összeszerelést és minőség-ellenőrzést, a gyártási folyamat kapcsán tizenkét vadonatúj szabadalmat adott be a Honda. A térváz összehegesztését teljes egészében robotok alkalmazzák, méghozzá az autóiparban korábban nem alkalmazott technológiával; a hegesztés során „nyársra húzott”, 360 fokban elforgó váz maga is beforog, megkönnyítve a robotok dolgát. Ugyanezt a megoldást alkalmazzák a tömítések és szigetelések felvitelénél, ami jobb hatékonyságot eredményez. Szintén vadonatúj a futómű- és motorrögzítési pontok kialakításánál használt öntési eljárás. Honda announces series production of 2017 NSX to commence in April 2016 A kész térvázat alapos szemrevételezéssel és műszeres méréssel ellenőrzik, mielőtt folytatódna a gyártás. A végső minőség-ellenőrzés a gyártóüzem közepén található üvegkalickában történik, így minden munkás megnézheti és véleményezheti az autót, illetve a saját munkáját. Az összeszerelés egyébként 14 órán át tart, a csavarokat kézzel helyezik fel a menetre, és vezeték nélküli adatátvitellel felszerelt nyomatékkulcsokkal húzzák meg, így az összeszerelés minden mozzanata naplózható. A fényezés sem mindennapi, 11 réteg alapozót, illetve festéket visznek fel. Átadás előtt 45 perces futómű-beállításnak vetik alá az autót. Honda announces series production of 2017 NSX to commence in April 2016

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.