Éles és hobbi-versenyautók a McLarentől

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.16. 08.00

Tovább bővíti Sport szériáját a McLaren. Ezúttal pálya-versenyautót készített, rögtön kettőt: a GT4-et privát csapatoknak szánják, a Sprint hétvégi örömautó lesz.

Két vadonatúj fejlesztést jelentett be a McLaren, bár csak egy új modellt mutatott be: míg az 570S pályanapokra szánt örömváltozatát, a Sprint kupét csak néhány hét múlva leplezik le, a GT4 teljes valójában megérkezett, és kész a bevetésre. Míg a nemrég leleplezett 570GT valódi luxusautó (legalábbis a McLaren mércéjével), az 570S GT4 a brit GT bajnokságban fog versenyezni, elsőként a Black Bull Ecurie Ecosse csapat színeiben.

  A GT4 révén fontos új szegmens felé nyithat a McLaren; az autó a tavalyi 650S GT3-nál is szélesebb közönséget (értsd: kevésbé extrém képességekkel rendelkező versenyzőket) szólít meg. Az autó alapját ugyanaz a szénszálas monocoque váz adja, mint a Sports széria összes többi (utcai) tagjáét. A nyomtáv mindkét tengelyen megnőtt, a slick gumikkal szerelt OZ magnéziumötvözet kerekeket SKF központi anya rögzíti. A Penske lengéscsillapítók minden irányban állíthatók, alapfelszerelés a beépített hidraulikus emelő, az FIA-homológ bukókeret és a tűzoltórendszer. McLaren 570S GT4 Az 570S GT4 egyedi aerodinamikai csomagot kapott, magas alumíniumkonzolokra emelt hátsó szárnnyal, megnövelt első splitterrel, módosított fenéklemezzel. Az elülső gépházfedelet a GT3 típus után mintázták, alatta kiegészítő hűtő kapott helyet, amely nagy terhelésen jut szerephez. A motor, akárcsak a váz, az utcai modell hagyatéka, a hétfokozatú váltó szintén.

Kommentek

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Luxusautó gyűjteménnyel együtt eladó ez a hatalmas villa

Hatalmas luxusvilla 250 millió dollárért keres új gazdát, benne medence és mozi mellett pazar autógyűjtemény is található.

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján

Idén végre tényleg visszatér az Alpine sportmárka; a Renault középmotoros kalandja alumínium platformra épül.

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.