A ZL1 típusjelzés gyakorlatilag egyidős a Camaróval (és a Corvette-tel); eredetileg a gyorsulási versenyre felkészített COPO változat motorját jelölték ezzel a kóddal, később önálló, utcai modellé fejlődött az extrém teljesítményű blokkal szerelt modellváltozat. A legújabb kiadás 6,2 literes lökettérfogatból hozzávetőlegesen 640 lóerőt állít elő. A pontos teljesítményre az év végi piaci bevezetéskor derül majd fény, vagy nem – a titokzatoskodás általában része a nagy teljesítményű amerikai autók varázsának.

  A hatodik generációs Camaro karosszériáját külön merevítés nélkül használták fel az építéshez, ám az aerodinamikai adottságokat a végletekig csiszolták. Száz órát töltött a szélcsatornában az autó, ami egyrészt pályára optimalizált, fokozott leszorítóerőt, másrészt hatékonyabb hűtést eredményezett. Más az osztott első légbeömlő, új a motorházfedél, szélesített kerékdobok, módosított küszöb, méretes első és büszke hátsó légterelő javítja a nagysebességű egyenesfutást – ne feledjük a típus dragster-génjeit. 2017 Chevrolet Camaro ZL1 Az utastérben Recaro ülések, alul vágott, nyersbőrbe burkolt kormánykerék, valamint telemetriai adatrögzítő rendszer utal a várt felhasználási területre. A teljesítmény hatékony aszfaltra vitelét adaptív lengéscsillapító, elektronikus sperrdiffi, áthangolt kipörgésgátló, üzemmódváltó, rajtautomatika segíti, a kipufogóban kétállású szelep gondoskodik a helyzethez illő hanghatásokról. Közvetlen elődjénél 90 kilóval könnyebb, 60 lóerővel erősebb az autó; a blokk 868 Nm  nyomatéka hatfokozatú kézi váltón vagy új fejlesztésű, 10 fokozatú, sportos automatán keresztül jut a 305/30ZR20 abronccsal szerelt, kovácsolt alumínium hátsó kerekekre (elöl 285/30ZR20). 2017 Chevrolet Camaro ZL1 A pályahasználatra külön csomag megvásárlása nélkül, gyári állapotában alkalmas ZL1 menetdinamikai adatai, illetve ára egyelőre nem nyilvánosak.