Úton az új generációs Honda Civic

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.14. 10.03

A Genfben bemutatott Civic tanulmánnyal gyakorlatilag azonos lesz a szériamodell, derült ki egy prototípusról készített fotósorozatból.

A márciusban leleplezett koncepcióautó legalább annyira merészen távolodik el az aktuális sorozatgyártású Civictől, mint amennyire radikális volt a váltás a nyolcadik generáció bevezetésekor. A termékgazdák LED-es fényszórókat ígérnek a jövő ilyenkor piacra lépő modellre. A gömbölyded, magas far helyébe nyújtottabb, hagyományosabb lezárás lép, ami a Honda ígérete szerint orvosolja majd a Civic egyik legnagyobb gyengéjét, a hátsó kilátást. A szélvédőt osztó légterelő ugyan megmaradt, ám lejjebb került és keskenyebb lett. Ráadásul az üvegfelület immár osztatlan, így kevésbé takar ki.

  Az autó orra is megnyúlik, az eddigi tömpe motorházfedelet klasszikus, hosszú lemez váltja fel a tanulmány erőteljes első lökhárítója az alapkivitelű modelleken vélhetően átadja a helyét egy egyszerűbb, visszafogottabb darabnak. Hogy a képeken látható modell nem ilyen, arról egyértelműen tanúskodik a farról készített kémfotó: dupla, vaskos kipufogó, és az álcafólián is átütő, plasztikus lökhárító-kialakítás teszi sportossá az autó megjelenését, megnyugtató összhangban a prominens hátsó lámpatestekkel. Honda Civic 2017 kémfotó Ami a méreteket illeti, az autó szélesebb (+3 cm), alacsonyabb (-2 cm) és hosszabb (+13 cm) lesz elődjénél, a kiváló helykínálatról hosszú tengelytáv gondoskodik. A várható motorkínálatról már a prototípus kapcsán beszéltünk: a másfél literes benzines turbó mellett várhatóan megjelenik a Honda új egyliteres turbómotorja, valamint az alapvetően átdolgozott, 1,6 literes dízelmotor.

Kommentek

F1: Minek szavazgatni a fejvédőről?

Jenson Button és Sebastian Vettel szerint semmi értelme, hogy a csapatok voksai döntsenek a Forma-1-es fejvédők jövő évi bevezetéséről. Ha biztonságot jelent az eszköz, tegyék kötelezővé a használatát.

Nissan Navara: Munkához vagy pihenéshez?

Bivalyerős, takarékos motorral és kényelmes tekercsugóval próbál civilizáltabbnak látszani konkurenseinél a Navara. Vajon sikerül neki?

F1: Alonso szerint innen Hamilton a favorit

Fernando Alonso úgy véli, a Magyar Nagydíj után már Lewis Hamilton a 2016-os világbajnokság fő esélyese – a pontok mellett a lendület, a pszichológiai előny is az angol mellett szól.

F1: Rosberget nem aggasztja a ponthátrány

Nico Rosberg azt állítja, nem idegeskedik amiatt, hogy oda a világbajnoki vezetése, hiszi, hogy bármikor fordíthat. Örülne, ha már a hétvégén, a Német Nagydíjon sikerülne.

Kínai buszgyár épül Magyarországon

Állítólag már a munkásokat is toborozzák Komárom környékén.

F1: Kvjat kinyírta a karrierjét?

Orosz sajtóértesülés szerint a Red Bull az idény végén ejti a Toro Rossótól Danyiil Kvjatot, a pilóta minden elvárást alulmúlt.

Alonso: Nem érdemlünk dobogós helyeket

Bár a McLaren egyelőre nem hozza a Fernando Alonso által vágyott eredményeket, a 2017-es éven túli folytatás elsősorban nem a csapat teljesítményén, hanem az új szabályrendszer és autók nyújtotta élményen múlik majd számára.

F1: A bajnokság még nem lefutott

A Mercedes-főnök meg van győződve róla, hogy Lewis Hamilton sikersorozata ellenére a bajnoki küzdelem egészen az idény végéig zajlik majd.

Átszelte Észak-Amerikát a magyar elektromos busz

Véget ért a teljesen elektromos hajtású járművek számára tervezett, 80 napig tartó Elduro túra észak-amerikai szakasza. A túrán egy elektromos magyar busz is részt vett. 

Rossz üzemanyagot adtak egy csepeli kútnál

Az Auchan csepeli töltőállomásánál tévedésből nem megfelelő üzemanyaggal töltötték fel a tartályokat. Többen is tankoltak, mire lezárták a kutat.

F1: Ki lett a Hungaroring legjobbja?

A nézők ezúttal is döntöttek arról, ki nyújtotta a legtöbbet a múlt hétvégi versenyen. A Magyar Nagydíj után nem volt nehéz a döntés.

Óriási hibát követett el egy magyar használtautó-vásárló

Méghozzá azt, hogy nem nézett a kocsi alá, mielőtt megvette, és elhitte a kereskedőnek, hogy minden a legnagyobb rendben van. Nagyon nem volt.