Úton az új generációs Honda Civic

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.14. 10.03

A Genfben bemutatott Civic tanulmánnyal gyakorlatilag azonos lesz a szériamodell, derült ki egy prototípusról készített fotósorozatból.

A márciusban leleplezett koncepcióautó legalább annyira merészen távolodik el az aktuális sorozatgyártású Civictől, mint amennyire radikális volt a váltás a nyolcadik generáció bevezetésekor. A termékgazdák LED-es fényszórókat ígérnek a jövő ilyenkor piacra lépő modellre. A gömbölyded, magas far helyébe nyújtottabb, hagyományosabb lezárás lép, ami a Honda ígérete szerint orvosolja majd a Civic egyik legnagyobb gyengéjét, a hátsó kilátást. A szélvédőt osztó légterelő ugyan megmaradt, ám lejjebb került és keskenyebb lett. Ráadásul az üvegfelület immár osztatlan, így kevésbé takar ki.

  Az autó orra is megnyúlik, az eddigi tömpe motorházfedelet klasszikus, hosszú lemez váltja fel a tanulmány erőteljes első lökhárítója az alapkivitelű modelleken vélhetően átadja a helyét egy egyszerűbb, visszafogottabb darabnak. Hogy a képeken látható modell nem ilyen, arról egyértelműen tanúskodik a farról készített kémfotó: dupla, vaskos kipufogó, és az álcafólián is átütő, plasztikus lökhárító-kialakítás teszi sportossá az autó megjelenését, megnyugtató összhangban a prominens hátsó lámpatestekkel. Honda Civic 2017 kémfotó Ami a méreteket illeti, az autó szélesebb (+3 cm), alacsonyabb (-2 cm) és hosszabb (+13 cm) lesz elődjénél, a kiváló helykínálatról hosszú tengelytáv gondoskodik. A várható motorkínálatról már a prototípus kapcsán beszéltünk: a másfél literes benzines turbó mellett várhatóan megjelenik a Honda új egyliteres turbómotorja, valamint az alapvetően átdolgozott, 1,6 literes dízelmotor.

Kommentek

Majdnem új CNG-autót behozni – megéri?

A magyar metánautózás ernyőszervezete magánimportos CNG-autókkal is igyekszik demonstrálni a sűrített metángázüzem előnyeit. Egy ilyen szolgálati autót kaptunk meg most tesztre.

F1: Massa beköszönt az Eau Rouge-ban, de még hogy!

Spa-Francorchamps-ba érkezve első dolga volt Felipe Massának, hogy emlékezetess fotót készíttessen magáról az Eau Rouge-ban.

F1: Katonák lepték el a belga pályát

A terrorveszélyt a Forma-1-ben is komolyan veszik, Spa-Francorchamps-ban jelentősen megerősítették a biztonságot.

F1: Hamilton belevetette magát a bulizásba

Lewis Hamilton néhány órával a Német Nagydíj után már partizott, a nyári szünetben pedig hetedhét országot is megjárt.

F1: Hamilton megerősítette, hogy büntetést kap

Lewis Hamilton megerősítette, hogy különböző komponensek cseréje miatt rajtbüntetéssel vág neki a belgiumi hétvégének.

F1: Perez még nem tudja, hol versenyez jövőre

Noha több tárgyalása is volt a nyáron, Sergio Perez szerint továbbra sem született döntés a jövőjéről.

Ma kamionos felvonulás lesz a fővárosban

Családi programokkal és kedvező jegyárakkal várják a szervezők a nézőket a kamion-Európa-bajnokság hétvégén sorra kerülő magyarországi állomására a Hungaroringen. Ma még kamionos felvonulás is lesz.

A japán anyukák a legjobbak?

Fehér bőrszerkóban semmiképpen, de a nagy koffer hátul előny. Mitől jó egy családi autó?

Elindultak a világ első önjáró taxijai

A világon elsőként a szingapúri közutakon álltak szolgálatba vezető nélküli taxik. Ingyen lehet kipróbálni őket.

F1: A McLaren és a Merci is új motort kap

A Ferrari mellett a Honda és a Mercedes is frissített erőforrást visz a Belga Nagydíjra. A Honda hét zsetont költött el Spa előtt.

Lenyomja az ördögi hangú Jaguar az örökös király Porsche 911 Turbót?

Jaguar F-Type SVR a Porsche 911 Turbo ellen. Az angol erősebb és nehezebb, a német könnyebb, és valamivel kisebb a teljesítménye. Viszont ott van benne hosszú évtizedek munkája, ami lehet, hogy sokat nyom a latba.

F1: Vandoorne is mehet a Renault-hoz

A McLaren neveltje biztosan nem vár, ha a wokingi csapatnál nem kap versenyzői ülést 2017-re. Akár a Renault-nál is kiköthet a belga szupertehetség.