Máris komoly botrányt kavart az új Top Gear

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.03.14. 01.03

Politikai felhangoktól sem mentes botrányt kavart a BBC autós műsora, az új Top Gear, amelynek frontembere hétfőn bocsánatkérésre kényszerült.

top-gear-cenotaph A stáb ezekben a hetekben forgatja Londonban az első epizódokat, és az egyik jelenetet a brit főváros kormányzati negyedének kellős közepén, a Whitehallon vették fel. Matt LeBlanc, a hatalmas sikerű egykori amerikai tévés vígjátéksorozat, a Jóbarátok egyik volt sztárja – a Top Gear új stábjának tagja – és Ken Block autóversenyző éppen a brit háborús halottak kegyeleti emlékműve, a Cenotaph tövében hajtott végre különféle – általában igen hangos – trükköket egy veterán Ford Mustanggal, elfüstölve az aszfalton egy készletnyi gumit. A mutatvány óriási felháborodást keltett, különösen a brit fegyveres erők tagjai körében. Richard Kemp ezredes, aki az afganisztáni hadműveletek idején a brit katonai kontingens hadszíntéri parancsnoka volt, a BBC rádiónak hétfőn kijelentette, hogy véleménye szerint ennek a jelenetnek nem szabad adásba kerülnie, mivel a Top Gear stábja súlyos kegyeletsértést követett el. Kemp szerint a Cenotaph az elmúlt évszázad háborúiban elesett brit katonák jelképes temetője, és a stáb ezzel az erővel egy valódi temetőben is végrehajthatta volna autós mutatványait. “Matt LeBlanc és társai soha nem adhatnak annyit ennek az országnak, mint azok, akik harcoltak és életüket áldozták hazájukért” – fogalmazott a brit katonatiszt. Kifejezte nemtetszését George Osborne pénzügyminiszter is, akinek dolgozószobája éppen a forgatási helyszínre néz. Osborne, aki szerdán ismerteti az alsóházban a 2016-2017-es pénzügyi év költségvetési javaslatát, ingerült Twitter-üzenetben tudatta, hogy próbálná írni a költségvetést a Top Gear epizódjának “zajos” forgatása közepette. “Halkabban, ha szabad kérnem” – tette hozzá. Chris Evans, a Top Gear műsorvezetője hétfőn nyilatkozatban kért “fenntartások nélkül” elnézést a történtekért. Evans, a BBC veterán rádiós és televíziós személyisége elismerte, hogy a jelenet kegyeletsértőnek tűnhet, és “nem volt bölcs döntés” épp a Cenotaph környékét választani a forgatáshoz. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a stábnak természetesen nem az elesett katonák emlékének megsértése volt a célja. Evans nem tett utalást arra, hogy a felvétel adásba kerül-e a májusban induló új sorozatban. A Top Gear egy év szünet után indul újra, teljesen új stábbal. Az előző műsorvezetőtől, Jeremy Clarksontól – aki 2002 óta vezette és tette globális bombasikerré a könnyed hangvételű, pergő ritmusú autós műsort – tavaly tavasszal vált meg a BBC, miután Clarkson egy elmérgesedett vita végén orrba vágta Oisin Tymon producert, aki kórházi ellátásra szorult. Clarkson állítólag azon dühödött fel, hogy egy hosszú forgatási nap után a stábot nem várta meleg étel a szállodában. Clarkson nélkül nem vállalta a folytatást a Top Gear másik két volt frontembere, James May és Richard Hammond sem. Az ügy Nagy-Britanniában és világszerte is komoly vihart kavart, mivel a műsort – a BBC saját statisztikái szerint – 214 országban, vagyis gyakorlatilag az egész világon sugározták, és hetente 350 millióan nézték. Forgalmazása a BBC-nek becslések szerint évi 50 millió font (több mint 20 milliárd forint) bevételt hozott. Clarkson és két kollégája az Amazon cégcsoport online műsorszolgáltatójánál, az Amazon Prime-nál folytatja egy vadonatúj autós műsorral.

Kommentek

F1: Ember a pályán a Német Nagydíjon – videó

Ilyen, amikor a Mercedes-dolgozónál betelik a pohár, és a Forma-1-es futam alatt, transzparensbe burkolózva demonstrál.

Pazar animáción nézheted a győztesek evolúcióját

A legendéás Le Mans-i 24 órás verseny eddigi győzteseit örökíti meg ez a videó, amit ha benzinvérű vagy, tuti tovább küldesz a haveroknak.

Videón az új Halálos iramban legpokolibb verdája

Azt eddig is tudtuk, hogy Dom inkább amerikai izomautó vonalon nyomul a sorozatban, de ami most jön, az minden eddigi képzeletet felülmúl.

19 autó, amitől Isten óvjon mindenkit

Az élet nagy tuningversenyében sokan elbuknak, és mi időről időre lehozzuk nektek a legborzasztóbb darabokat, amitől esélyes a hányinger.

Verstappen: Sennáéknak tetszene, amit csináltam

Bár a versenytársainak többsége szerint igen veszélyes dolgot csinált, a Red Bull-os Max Verstappen továbbra sem gondolja, hogy hibázott a Hungaroringen.

Drágábbak vagy olcsóbbak az autók, mint tíz éve?

Egyre több műszaki feltételnek kell megfelelniük, egyre több kényelmi extrát kell alapáron nyújtaniuk az új kocsiknak. De vajon drágábbak is lettek tíz év alatt, vagy csak korszerűbbek?

F1: Vége a rádiótilalomnak, lelőtték a glóriát?

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport állítólag leszavazta a fejvédő glória 2017-es bevezetését, ugyanakkor a rádiókorlátozások és a pályaelhagyási tilalmak törléséről is döntöttek.

Tudod mennyi haszongépjárművet vesznek itthon?

Az Európai Gépkocsigyártók Szövetségének csütörtökön közzétett jelentése szerint júniusban éves szinten 13,3 százalékkal 224 ezerre emelkedett a forgalomba állított új haszongépjárművek száma az Európai Unióban.

A villanyautósok között is vannak ám tahók

Heteken át vesztegelt a gyorstöltőre kötve egy Tesla Model S. Ez nem tesz jót a technikának, amúgy meg udvariatlanság.

Újabb márka tért vissza a halálból

Az egykor nagynevű Bristol Cars egy erősen múltidéző megjelenésű sportautóval próbál visszatérni a köztudatba.

Az év pancser parkolását fotózták a Balatonnál

Most komolyan?! Ahhoz, hogy ez így sikerüljön, ahhoz bizony komoly tehetség kell. Gratulálunk, szép volt.

Vettel: A halál mellett nem szólhat érv

Sebastian Vettel egyszerűen nem érti, hogyan utasíthatja el bármelyik pilóta a felvédő glória bevezetését.