Máris komoly botrányt kavart az új Top Gear

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.03.14. 13.44

Politikai felhangoktól sem mentes botrányt kavart a BBC autós műsora, az új Top Gear, amelynek frontembere hétfőn bocsánatkérésre kényszerült.

top-gear-cenotaph A stáb ezekben a hetekben forgatja Londonban az első epizódokat, és az egyik jelenetet a brit főváros kormányzati negyedének kellős közepén, a Whitehallon vették fel. Matt LeBlanc, a hatalmas sikerű egykori amerikai tévés vígjátéksorozat, a Jóbarátok egyik volt sztárja – a Top Gear új stábjának tagja – és Ken Block autóversenyző éppen a brit háborús halottak kegyeleti emlékműve, a Cenotaph tövében hajtott végre különféle – általában igen hangos – trükköket egy veterán Ford Mustanggal, elfüstölve az aszfalton egy készletnyi gumit. A mutatvány óriási felháborodást keltett, különösen a brit fegyveres erők tagjai körében. Richard Kemp ezredes, aki az afganisztáni hadműveletek idején a brit katonai kontingens hadszíntéri parancsnoka volt, a BBC rádiónak hétfőn kijelentette, hogy véleménye szerint ennek a jelenetnek nem szabad adásba kerülnie, mivel a Top Gear stábja súlyos kegyeletsértést követett el. Kemp szerint a Cenotaph az elmúlt évszázad háborúiban elesett brit katonák jelképes temetője, és a stáb ezzel az erővel egy valódi temetőben is végrehajthatta volna autós mutatványait. “Matt LeBlanc és társai soha nem adhatnak annyit ennek az országnak, mint azok, akik harcoltak és életüket áldozták hazájukért” – fogalmazott a brit katonatiszt. Kifejezte nemtetszését George Osborne pénzügyminiszter is, akinek dolgozószobája éppen a forgatási helyszínre néz. Osborne, aki szerdán ismerteti az alsóházban a 2016-2017-es pénzügyi év költségvetési javaslatát, ingerült Twitter-üzenetben tudatta, hogy próbálná írni a költségvetést a Top Gear epizódjának “zajos” forgatása közepette. “Halkabban, ha szabad kérnem” – tette hozzá. Chris Evans, a Top Gear műsorvezetője hétfőn nyilatkozatban kért “fenntartások nélkül” elnézést a történtekért. Evans, a BBC veterán rádiós és televíziós személyisége elismerte, hogy a jelenet kegyeletsértőnek tűnhet, és “nem volt bölcs döntés” épp a Cenotaph környékét választani a forgatáshoz. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a stábnak természetesen nem az elesett katonák emlékének megsértése volt a célja. Evans nem tett utalást arra, hogy a felvétel adásba kerül-e a májusban induló új sorozatban. A Top Gear egy év szünet után indul újra, teljesen új stábbal. Az előző műsorvezetőtől, Jeremy Clarksontól – aki 2002 óta vezette és tette globális bombasikerré a könnyed hangvételű, pergő ritmusú autós műsort – tavaly tavasszal vált meg a BBC, miután Clarkson egy elmérgesedett vita végén orrba vágta Oisin Tymon producert, aki kórházi ellátásra szorult. Clarkson állítólag azon dühödött fel, hogy egy hosszú forgatási nap után a stábot nem várta meleg étel a szállodában. Clarkson nélkül nem vállalta a folytatást a Top Gear másik két volt frontembere, James May és Richard Hammond sem. Az ügy Nagy-Britanniában és világszerte is komoly vihart kavart, mivel a műsort – a BBC saját statisztikái szerint – 214 országban, vagyis gyakorlatilag az egész világon sugározták, és hetente 350 millióan nézték. Forgalmazása a BBC-nek becslések szerint évi 50 millió font (több mint 20 milliárd forint) bevételt hozott. Clarkson és két kollégája az Amazon cégcsoport online műsorszolgáltatójánál, az Amazon Prime-nál folytatja egy vadonatúj autós műsorral.

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.