Meghökkentő levelet kapott egy szegedi gyorshajtó

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.03.12. 13.56

Feltételezzük, hogy tréfának szánta a rendőrség azt a levelet, amelyet egy szegedi gyorshajtónak küldött.

traffipax „M5 autópálya jobb pályatest 108 kilométer + 300 méterszelvényénél sebesség túllépést követett el, az adott útszakaszra megengedett 130 km/óra sebesség helyett 131 km/óra sebességgel közlekedett” – ez szerepelt abban a rendőrségi levélben, amelyet egy szegedi autós kapott. Nem elírás, valóban 1 km/órás gyorshajtás miatt járt el a rendőrség, a Delmagyar által közölt történet szerint. Itt megnézhető a levél képe. A harmincas éveiben járó hölgyet Kiskunfélegyháza közelében még tavaly fotózták le szabálysértés közben. Az esetet pénzbeli bírság nélkül megúszta, mert a rendőrség eltekintett tőle, indoklásuk szerint azért, mert, „a sebességtúllépés csekély mértéke (1 km/óra) a közlekedésbiztonságot nem veszélyeztette, illetve a fiatal nő két éven belül nem szabálytalankodott. Figyelmeztetést kapott. Ugyanakkor a rendőrök felhívták a figyelmét, hogy a jövőben se szabálytalankodjon, mert „ismételt szabályszegés esetén cselekménye szigorúbb elbírálás alá esik.” Nem is nagyon lehet, csak tréfának értékelni a rendőrök levelét, hiszen nem igen bírságolhatták volna meg az autóst. A sebességmérő készülékek hibahatára miatt 2 km/órát le szoktak vonni a gyorshajtás abszolút értékéből és csak a szerint járnak el. Azaz 50-nél 52 km/óra felett, 130-nál 132 km/óra felett. De ha feltételezzük, hogy 133-al hajtott és már levonták a 2 km/órás értéket, akkor sem nagyon tehettek mást, mint, hogy +figyelmeztetésben részesítik” hölgyet. Hiszen mindaddig, amíg a sebesség túllépése nem éri el a 10/2007. (XII. 29.) Kormány rendeletben szabályozott sebesség határt (130-nál ez 150 km/óra), az úgynevezett objektív felelősség elve nem alkalmazható. Ha a helyszínen nem állították meg és nem céges autóval közlekedett, megúszhatta volna a bírságot. ( Nem akarunk tippeket adni pontosan hogyan, ezért nem írjuk le a módszert.) Jó hír, hogy a rendőröknek van humoruk! Kíváncsi vagy milyen autó jár Magyarországon az egyes cégeknél az ott dolgozóknak? Utánajáratunk. Kattints a képre! flotta_demoauto

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.