Belépő sportmodellel erősít a Mercedes E-osztály

401 LE, 4,6 másodperc

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.11. 09.00

A C-osztály után a nagy testvér E-Klasse is megkapta a márka új, hathengeres sportmotorját. Ide erősebb kivitelben került be.

Ugyanúgy 520 newtonmétert, ám 367 helyett 401 lóerőt ad le az E-osztály legújabb változatában az a hathengeres, háromliteres turbómotor, amely két héttel ezelőtt a C-Coupé fedélzetén mutatkozott be a világnak. A brutális V8-as AMG modellek (557, illetve 585 LE) és az eddigi legerősebb civil kivitel (E400, 333 LE) között helyezkedik el az AMG újdonsága, az E 43 4MATIC. Az ikerturbós motor nyomatékának 69 százaléka a hátsó tengelyre jut, biztosítandó a sportos karaktert, aminek égisze alatt a kilencfokozatú automata váltó fürgébben kapcsol, visszakapcsoláskor duplán kuplungol, kézi üzemben pedig leszabályzásnál sem vált el.

  A légrugózást sportosabbra hangolták, számos alkatrészt kicseréltek, a kormányművet közvetlenebbre vették. Az AMG mérnökei a C-osztályhoz képest nagyobb turbókat és eltérő vezérlést alkalmaztak, innen adódik a 34 extra lóerő. A nyomaték nem változott, az már 2500/perctől elérhető. Ezekkel a paraméterekkel az autó 4,6 mp alatt gyorsul százra, végsebessége jogkövetően leszabályozott 250 km/óra. Az extra motorhoz extra megjelenés is jár: elöl hetyke kötény, elegáns betétekkel jelzett külső légbevezető nyílások, módosított hűtőmaszk, profilból 19 colos, fényes fekete felnik, hátul kétszer kettes króm kipufogóvégek jelzik, hogy nem egyszerű E-osztállyal van dolgunk. A hátsó lökhárító köténye krómozott, a csomagtérfedél peremére illesztett, alapkivitelű légterelőt ellenben a karosszéria színére fényezték. Mercedes-AMG E 43 4MATIC (W 213) 2016 Az utastérben műbőr és mikroszálas kárpit kombinációja borítja a sportüléseket, valamint az ajtópanelek  középső sávját. A tetőkárpit fekete, az övek pirosak, ugyanúgy, mint a lapos aljú bőrkormány hangsúlyos öltései. A műszerfalon 280-ig skálázott sebességmérő, rajtzászló-grafika, valamint köridőmérő funkció azonosítja a csúcsmodell kisöccsét. Az autó négy előre programozott üzemmódban vezethető, ökotól sport pluszig, valamint egyedi beállításokra is mód van. A sportos karakter nyilvánvaló, de gazdaságos üzemben olyan funkciók is működésbe lépnek, mint a start-stop automata vagy az országúton gázelvételkor aktiválódó váltóleválasztás. Mercedes-AMG E 43 4MATIC (W 213) 2016 A fékek sem mindennapiak, elöl 36 centis, belső hűtésű, négydugattyús kombót találunk, hátul szintén 360 mm-es, de 36 helyett cask 26 mm vastag tárcsák dolgoznak, a féknyergekben egyetlen árva dugattyú kapott helyet. A modell hivatalos világpremierjét a New York-i Autószalonon tartják, az értékesítés június 20-án kezdődik, az első autókat szeptemberben vehetik át az ügyfelek. Mercedes-AMG E 43 4MATIC (W 213) 2016

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.