Eszement Jeepeket hoz húsvétra a nyuszi

Easter Jeep Safari

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.11. 16.00

Immár fél évszázados hagyomány a Jeepnél a húsvéti márkatalálkozó. Ilyenkor a gyár is készül ajándékkal, nem is akármilyennel.

Moab egy álmos-poros amerikai kisváros a semmi közepén, pár ezer lakossal, amiről senki sem hallott volna, ha nem szerveznének ott évről évre több tízezer, százezer embert megmozgató autós rendezvényt. Ez persze így nem teljesen igaz. Moab minimális állandó lakosszáma mellett egész évben jelentős turistaforgalmat bonyolít a közeli természeti parkok révén. Az itteni sziklaképződmények a terepjárósok közkedvelt célpontjai, nem csoda, hogy a Jeep 1966 óta itt rendezi meg éves dzsemboriját. Ilyenkor szokás szerint nem csak a résztvevők, hanem a szervező gyár is hoz magával néhány átépítést – némelyik különleges, mások inkább csak a piaci kínálatot erősítik (értelemszerűen ezek az unalmasabbak.) Idén hét autót visz ki a sziklákra a Jeep, ebből hat új, egy pedig egy 56 éves veterán. Lássuk a részleteket.

Jeep Shortcut

Jeep® Shortcut Concept

66 centivel megrövidített karosszéria, funkcionális minimalizmus, és imádnivaló piros fényezés: a márka gyökereiig visszanyúló koncepció szinten minden elemében megváltozott az alapját képező Wranglerhez képest. A futóművet 5 centivel emelték meg, a Shortcut utasterében régi stílusú, fejtámla nélküli ülések és golyóban végződő váltókar (ami azonban nem kézi, hanem ötös automata váltót vezérel) idézi a hőskort.

Jeep Comanche

Jeep® Comanche Concept

Jeep® Comanche Concept

Mostanában egyre inkább foglalkoztatja a márka tulajdonosait és ügyfeleit a pick-up gondolata. A kilencvenes évekig volt is ilyenje a márkának, azt hívták Comanche-nak. A koncepcionális utód nem a Cherokee, hanem a Renegade alapjaira épül, és akkor is izgalmas volna, ha fémtetejét nem vágták volna le, és helyettesítették volna lenyitható ponyvával. A tengelytávot 15 centivel meghosszabbították, így kényelmesebben elfért a másfél méteres plató.

Jeep Crew Chief 715

Jeep® Crew Chief 715 Concept

Jeep® Crew Chief 715 Concept

A négyajtós Wrangler Unlimited emelt hasmagasságot és prominens, múltidéző orrkialakítást kapott. A márka katonai gyökerei előtt tisztelegve óriási, ballonos abroncsokon gördül a jármű, a fedélzeten beépített kompresszor szolgál a saját vagy mások gumijának a felfúvására. A másfél méteres plató megerősíti a Comanche tanulmány üzenetét. Az utastérben katonai stílusú kapcsolók, valamint egy csupasz csavarokkal rögzített, gigantikus hajóiránytű bizonytalanítja el a közönséget.

Jeep Renegade Commander

Jeep® Renegade Commander Concept

Jeep® Renegade Commander Concept

Nem lehet mindenki hős meg veterán: a Renegade-en alapuló Commader ötcentis emelést, túlméretes terepabroncsokat kapott, fenéklemez-védelmet és matricákat, meg spéci fényezést és tuningpedálokat, de attól még nem egy álomjárgány, nem úgy mint a…

Jeep Trailcat

Jeep® Trailcat Concept

Jeep® Trailcat Concept

A Jeep Trailcat a lehető legértelmetlenebb, és ezért legkívánatosabb Wrangler. Orrában a Chrysler Hellcat modelljeinek 6.2 V8-as, kompresszoros blokkja hörög, a 707 lóerős blokk nyomatéka kézi váltón keresztül jut el a négy kerékre. A nagyobb motor persze alaphelyzetben nem fért volna bele a Wranglerbe, ezért a mérnökök 30 centit beletoldottak a tengelytávba, míg a szélvédő 5 centivel alacsonyabb. Az utastérben a Dodge Viper szénszálas vázú sportülései határozzák meg a környezetet.

Jeep Trailstorm

Jeep® Trailstorm Concept

Jeep® Trailstorm Concept

Terepszínű fóliázás, óriási abroncsok, ötcentis emelés: ez a Wrangler vadászexpedíciókra készült. A gyors ki- és beszállást segítik a feles méretű ajtók, és akár a sikeres vadászat, akár a mocsárban gázolás után kell kitakarítanunk, kapóra jön a víz- és kopásálló belső borítás, amelyet a pick-upok platóbélése ihletett. A vászontető nyilvánvalóan kényszermegoldás.

Jeep FC 150

Jeep® FC 150 Heritage Vehicle

Jeep® FC 150 Heritage Vehicle

A végére hagytuk a legérdekesebb példányt, aminek viszont semmi köze a jelenlegi, Fiat-érdekeltségű Jeephez, tekintve hogy 1960-ban készült. Az FC 150 csúnyácska volt, viszont kis helyen remek helykihasználást biztosított, és pazarul manőverezett. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy csak a felépítmény eredeti: alatta egy 2005-ös Wrangler alváz nyugszik, komoly terep-igénybevételre felkészítve. Az időutazás az utastérben folytatódik: műbőr ülések, korabeli stílusú tetőkárpit, valamint CB rádió kapott itt helyet. A négyliteres, sorhatos motorhoz háromfokozatú automata váltó csatlakozik.

Kommentek

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.