Kiderült, mekkora átverés a gyári fogyasztás

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.03.08. 14.05

A PSA Peugeot Citroën közzétette három modelljének valós használati körülmények között vizsgált fogyasztási adatait. Nagyon messze a katalógusértékek.

Foto3 A vizsgálati protokollt két, a Bureau Veritas által hitelesített független szervezet, a Transport & Environment (T&E) és a France Nature Environnement (FNE) dolgozta ki. A PSA Peugeot Citroën a gyártók közül elsőként vállalkozott erre a vizsgálatra, ami egyébként nagyon becsülendő. A méréseket nyilvános közforgalmú utakon, Párizs közelében (25,5 km lakott terület, 39,7 km országút, 31,1 km autópálya) végezték, életszerű körülmények között (bekapcsolt légkondicionálóval, az utasok és a poggyászok tömegének beszámításával, természetes domborzattal rendelkező úton stb.). _NZS0906 Az RDE elnevezésű európai projekt mintájára az üzemanyag-fogyasztást egy gépkocsiba szerelhető mobil eszköz, a PEMS segítségével mérték. A Bureau Veritas nemzetközi minőségellenőrző iroda garantálta a protokoll hitelességét, valamint azt, hogy a vizsgálatokat az előre meghatározott kritériumok szerinti végezzék el, és az eredmények valósak és mindenre kiterjedőek legyenek. Az első eredmények összhangban vannak a független közvélemény-kutató cégek által végzett felmérések és kutatások eredményeivel. A vizsgálatban a 120 lóerős, 1,6-os dízelmotorral szerelt modelleket vizsgáltak. Foto2 Ezzel a motorral a vásárlói visszajelzések alapján 5,0-5,1 liter a Peugeot 308 átlagfogyasztása, a teszten kereken öt liter jött ki. Az NEDC szabványos ciklus alapján megadott gyári fogyasztási érték 3,7 l/100 km ugyanennél az autónál. A Citroën C4 Grand Picasso 5,6 literes átlagfogyasztást produkált a teszten, ami tökéletesen megfelel a vásárlók 5,5-5,7 literes tapasztalatainak. A katalógusban négyliteres fogyasztást adtak meg az autónak. _NZS9813 A 3,6 literes katalógusértékhez képest a DS3 4,9 literes fogyasztással végzett a teszten, a vásárlók (városi túlsúllyal) 5,1-5,3 litert tapasztaltak. A PSA 2016 nyaráig összesen 30 Peugeot, Citroën és DS modell valós használati körülmények közötti fogyasztási adatait teszi közzé hivatalosan.

Kommentek

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helyt állnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.