A tavaly útjára indított, ázsiai és európai helyszíneken zajló TCR túraautó-szériába szánja új alkotását a VW Motorsport. Az autó erősen hasonlít a néhány éve bemutatott Golf R400 tanulmányra: széles karosszériája aszfaltot súroló, új első kötényt, légbevezető nyílásokkal szabdalt motorházfedelet, kerékív-szélesítést kapott. Az aerodinamikai kiegészítők, mint az első splitter vagy a hátsó szárny, szénszálas kompozit anyagból készültek, a kerekek 18 colosak. Belül is teljes a versenykezelés: bukókeret, versenyülés várja a pilótát.

A motor a szokásos kétliteres turbó, amelyet ezúttal 330 lóerőre húztak fel, a nyomatéki maximum 410 Nm. A váltó hatfokozatú szekvenciális darab, a kormányról kapcsolható. Az autó 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 230 km/óra. A tervezők ennek megfelelően módosították a felfüggesztést, a kormányművet és a fékeket. A Volkswagen nem kíván gyári csapatot indítani a TCR szériában, de a Golf GTI TCR szabadon megvásárolható ügyfélautóként a versenyzők rendelkezésére áll. Feltéve persze, hogy időben jelentkeztek: az idei évre tervezett 20 darabot elvileg már eladták. VW Golf GTI TCR