Volkswagen Golf, versenypályára

Golf GTI TCR

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.08. 17.00

A Golf GTI negyvenedik szülinapja örömére lenyűgöző versenyautót épített a Volkswagen Motorsport. Utcán is megállná a helyét.

A tavaly útjára indított, ázsiai és európai helyszíneken zajló TCR túraautó-szériába szánja új alkotását a VW Motorsport. Az autó erősen hasonlít a néhány éve bemutatott Golf R400 tanulmányra: széles karosszériája aszfaltot súroló, új első kötényt, légbevezető nyílásokkal szabdalt motorházfedelet, kerékív-szélesítést kapott. Az aerodinamikai kiegészítők, mint az első splitter vagy a hátsó szárny, szénszálas kompozit anyagból készültek, a kerekek 18 colosak. Belül is teljes a versenykezelés: bukókeret, versenyülés várja a pilótát.

A motor a szokásos kétliteres turbó, amelyet ezúttal 330 lóerőre húztak fel, a nyomatéki maximum 410 Nm. A váltó hatfokozatú szekvenciális darab, a kormányról kapcsolható. Az autó 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 230 km/óra. A tervezők ennek megfelelően módosították a felfüggesztést, a kormányművet és a fékeket. A Volkswagen nem kíván gyári csapatot indítani a TCR szériában, de a Golf GTI TCR szabadon megvásárolható ügyfélautóként a versenyzők rendelkezésére áll. Feltéve persze, hogy időben jelentkeztek: az idei évre tervezett 20 darabot elvileg már eladták. VW Golf GTI TCR

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.