Az Allianz is beperelheti a Volkswagent

Szerző: MTI levél küldés 
Dátum: 2016.03.08. 18.45

Az Allianz biztosító azt tervezi, hogy kártérítési pert indít a károsanyag-kibocsátási botrányba keveredett Volkswagen német autógyártó vállalat ellen.

A Reuters hírügynökség jól értesült forrásra hivatkozva kedden közölte, hogy az Allianz egyik leányvállalata, az Allianz Global Investors (AGI) vagyonkezelő még márciusban benyújtja keresetét, amelyben kártérítést követel a Volkswagen-részvények árfolyamának erős csökkenése miatt. alliVW Más panaszosokhoz hasonlóan az AGI azzal indokolja kérelmét, hogy a Volkswagen túl későn nyújtott tájékoztatást a dízelbotrányként elhíresült ügyről, és ezzel megsértette a potenciálisan árfolyambefolyásoló információk nyilvánosságra hozatalára vonatkozó kötelezettségét. Az Allianz Global Investors kedden kiadott közleményében jelezte, hogy eddig nem adott be ilyen jellegű keresetet a Volkswagen ellen, de fontolgatja ennek lehetőségét, mert vagyonkezelőként kötelessége megvizsgálni az esetleges kártérítési igényeket a befektetői érdekek védelmében. A legnagyobb európai autógyártó tavaly ősszel elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóba telepítettek olyan szoftvert, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. Az emiatt kirobbant világméretű botrány megtépázta a Volkswagen árfolyamát: az ügy kipattanása előtti utolsó kereskedési napon, tavaly szeptember 18-án még 162,40 eurón zártak a VW törzsrészvényei. Az utóbbi 52 hetet tekintve 262,45 eurón tavaly március közepén volt a legdrágább a részvény, október elején pedig a legolcsóbb, 86,36 eurós áron. Kedden 4,01 százalékos mínuszban, 112,45 eurón fejezték be a kereskedést a VW-törzsrészvények, az egy évvel korábbi értékhez képest ez 49,03 százalékos veszteséget jelent. A Volkswagen elsőbbségi részvényei 4,13 százalékos mínuszban, 130,15 eurón zártak kedden a frankfurti tőzsdén, ami 40,2 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi árfolyamhoz képest. Az utóbbi 52 hét alatt a 95 euró és a 245,50 euró közötti sávban mozgott az elsőbbségi részvények jegyzése. Az Allianz Global Investors az első nagyobb német intézmény, amely pert indíthat a német ipar egyik zászlóshajója ellen. Más német vagyonkezelők ugyancsak fontolgatnak jogi lépéseket. Az Allianz-csoport és a Volkswagen konszern nem kommentálta a Reuters értesüléseit.

Kommentek

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.