Ilyen BMW-vel csapatunk száz év múlva

BMW Vision Next 100

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.07. 05.03

Alapításának századik évfordulóján a következő százasra tekint előre a BMW és az alkalomra létrehozott tanulmányautó.

 

Rengeteg kép a galériában, kattints a fenti rajzra!

  A hagyományos kijelzők és kezelőszervek helyére minden eddiginél ösztönösebben működtethető, interaktív felületeket képzel el a BMW. De nem ez az egyetlen beidegződés, amelyet a cég centenáriumán megkérdőjeleznek: az acél karosszéria helyett 4D-s nyomtatóval (akármi is az) létrehozott, komplex idomokat képzelnek el. Ezek azt is lehetővé teszik, hogy a kompakt külső méretek ellenére belül tágas férőhely várja a vezetőt, aki a kétféle üzemmódban (aktív vagy autonóm) eltérő üléspozíciót vehet fel. Utóbbiban egyébként a navigációs rendszer figyelmeztet, ha különösen szép tájon utazunk. Az autó egyrészt folyamatosan szemmel tartja a vezetőt, így gyorsabban reagálhat mozdulataira és igényeire, ráadásul tanulékony, így napról napra pontosabban követi le az embert. Másrészt a gépkocsi egésze egy olyan “élő geometriát” követ, amely interaktív, mozgó felületeket jelent az utastérben. Ez akár értelmetlen geg is lehetne, de állítólag nem az: a felületek fodrozódva, hullámozva, mozogva előre vetítik az olyan közlekedési helyzeteket (pl. torlódás), amelyeket a vezető még nem lát, de a fedélzeti rendszerek már érzékelnek. A BMW tanulmányautójában műszerekre sincs szükség, a szélvédő egyetlen óriási kijelző. Habár kompaktnak mondják, a BMW Vision Next 100 tanulmányautó valójában meglehetősen terebélyes: 4,9 méter hosszú. Ugyanakkor például a képlékeny karosszéria (élő geometria) jóvoltából a kerekek mindig, még kanyarodás közben is takartak, ami kivételesen jó, 0,18-as közegellenállási együtthatót eredményez. További szimpatikus részlet, hogy az autó építésekor ahol lehetett, újrahasznosított anyagokat, például a szénszálas idomok gyártásakor visszamaradt maradékokat használtak fel. BMW Vision Next 100

Kommentek

Lehalkítják az utak királyait

Mitől nem fog üvölteni a gumi? Mitől megy el 300 000 kilométert. Egy titkos luxemburgi kutató központban kerestük a választ.

Alonso: Egész hétvégén nem bíztam az autóban

Fernando Alonso azt mondja, a McLaren-Honda vezethetősége nem valami jó, de a top10-es időmérős eredménynek így is örül.

F1: Így reagált a Red Bull Verstappen balesetére

Max Verstappen már a Q1-ben kiesett a monacói időmérőn, első gyors körében beleállt a korlátba. A Red Bull nem bántotta.

F1: Vettel kiakadt, a Ferrari szenved a gumikkal

Elszaladt az élmezőny a Ferrari mellett a monacói időmérő utolsó szakaszában, az olaszok nem boldogultak a gumikkal.

F1: Ricciardo végig érezte, hogy övé lehet a pole

Daniel Ricciardo szerint csütörtök óta benne volt a pakliban, hogy a Red Bullé lehet a pole Monacóban. Nico Rosberg szerint a Mercedes nem volt elég gyors.

F1: Ricciardo erőből verte le a Mercedest

A Monacói Nagydíj időmérőjén a Red Bull-os Daniel Ricciardo kiváló tempóval, erőből verte meg a Mercedes versenyzőit, megszerezte pályafutása első pole-ját.

F1: Olcsón ugrott nagyot a Renault

A Renault Monacóban új specifikációjú, jóval versenyképesebb Forma-1-es motort vetett be, pedig alig “költött” a zsetonjaiból.

F1: Vettel nem kamuzott, gyorsabb lett a Ferrari

A Monacói Nagydíj harmadik, utolsó szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel zárt az élen a Mercedesek és a Red Bullok előtt.

Könnyebben juthatnának pénzükhöz a belföldi fuvarozók a jövőben

Jelentősen csökkentené a belföldi fuvarozók kiszolgáltatottságát egy új, kihirdetésre váró rendelet-tervezet.

Ellenőrzés Hegyeshalomnál, dugó az M1-esen

Az osztrák hatóságok ellenőrzése miatt torlódik a forgalom a hegyeshalmi határátlépési pont közelében.

F1: Megmutatták a 2017-es gumikat

A Forma-1-ben jövőre

Ez a thaiföldi csónak mindenen túltesz, amit eddig vízen láttunk

A brutális lendülettel felpörgő kétütemű motor sejteti, hogy nagy dolog készül. Amikor pedig a hajócsavar eléri a vízszintet, kezdődik az őrült száguldás.