A BMW, az Audi és a Daimler konzorciuma tavaly augusztusban vásárolta meg 2,5 milliárd euróért a Nokia HERE navigációs szolgáltatását az autonóm módon navigáló járművek kifejlesztéséhez. Ehhez azonban még nagy befektetésekre lesz szükség. bmw_here_maps Új tagok csatlakozásával egyrészt jobban el lehet osztani a költségeket, másrészt a rendszer számára aktuális forgalmi információkkal szolgáló járművek köre is bővül. Az elmúlt héten a Renault-Nissan szövetség, valamint a Continental abroncsgyár és autóipari alkatrész beszállító jelezte szándékát a csatlakozásra a HERE navigációs szolgáltatáshoz. “Az érdeklődők köre nem korlátozódik a Nissan-Renault és a Continental cégekre” – jegyezte meg Dieter Zetsche. Tárgyalások zajlanak például távközlési szolgáltatókkal is az ultra-nagysebességű 5G mobil hálózatok lefedettségének kiterjesztési lehetőségeiről – tette hozzá, megjegyezve, hogy a navigációs kommunikációs szabvány kidolgozása is minden érintett fél közös érdeke. A Daimler navigációs technológiai bázisát szoftverfejlesztő szakemberek és informatikusok felvételével, valamint újabb akvizíciókkal tervezi bővíteni – jelentette be Dieter Zetsche a Reuters hírügynökségnek adott interjúban. A Daimler nemrégiben vásárolta meg a MyTaxi mobil alkalmazást. Az Exane BNP Paribas elemzői 50 milliárd dollárosra becsülik az önállóan navigáló és hálózatra kapcsolt járműveknek nyújtott szolgálatások kialakulóban lévő piacát.