Végzett a Merci a Teslával

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.03.05. 15.32

Nem dolgozik már együtt a Tesla és a Mercedes. A német gyártó a jövőben önállóan fejleszti és gyártja villanyautóit.

Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive – Laden / Mercedes-Benz B-Class Electric Drive – Charging

Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive – Laden / Mercedes-Benz B-Class Electric Drive – Charging

Befejezte az együttműködést az elektromos autókat gyártó Teslával a Daimler – írta az Automobilwoche című lap. “A B-osztály Electric Drive-on együtt dolgoztunk a Teslával és kiváló együttműködés alakult ki ottani kollégáinkkal. További projekteket azonban nem tervezünk, mivel magunk is pompásan elboldogulunk” – tájékoztatta a lapot Harald Kröger, a Mercedes-Benz elektromos járműfejlesztési projektjének a vezetője. A Mercedes B-osztály elektromos verziójának következő generációját tehát a Daimler nem a Teslával együttműködve fogja kifejleszteni. Az elektromos Mercedes B-modellhez jelenleg a Tesla szállítja az akkumulátort és a hajtásláncot. 2009-ben a Mercedes kilencszázalékos tulajdonrészt vásárolt a Teslában, majd öt évvel később eladta részesedését 600 millió eurós áron. Ha pletykálni szeretnénk, azt is feltételezhetnénk, hogy a Mercedes kíváncsi lehetett a „semmiből” a villanyautó-gyártás élvonalába érkező Tesla „titkaira”, majd távozott. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának az elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója nemrégiben jelentette be a Daimler szászországi Kamenzben lévő akkumulátorgyárának 500 millió eurós bővítését, az új üzem 2017-ben nyílik meg. 2018-ban több új elektromos modell bemutatását tervezi a Mercedes. Köztük egy szabadidő-autó a GLC modell alapjaira, amely 500 kilométer hatótávolságra lehet képes, illetve a B-osztályból is készül új elektromos kivitel. Jelenleg B Electric Drive hatótávolsága papíron 230 km, ami veri az összes Európában kapható villanyautót, a Teslát leszámítva. Az 1725 kilós autó 7,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 160 km/óra.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.