A japán dízelek is megbuktak a teszten

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.03.04. 04.03

Egyes japán dízelautóknál is nagyobb a szennyezőanyag-kibocsátás közúti forgalomban, mint a tesztpadokon.

toyota-prado-manual-sept2015-1a A hatóságok a Toyota és a Nissan egyes Japánban értékesített modelljeinél mértek valós forgalmi helyzetben a teszteredményeket akár tízszeresen is meghaladó nitrogén-oxid-kibocsátási értékeket, a Mitsubishi egyes modelljeinél pedig a megengedett érték ötszörösét. A közlekedési minisztérium hat dízelautót vizsgált meg, és egyiknél sem talált illegális szoftvert a motorvezérlő egységben, egyúttal megállapította azt is, hogy egyik autógyár sem sértett meg egyetlen vonatkozó törvényt sem. A Japánban értékesített dízelautókat jelenleg csak laboratóriumi méréseknek vetik alá, de a közlekedési minisztérium valós közlekedési helyzetekben történő mérési eljárások bevezetését tervezi, az európai és amerikai törekvésekhez hasonlóan. Franciaország már tavaly külön bizottságot állított fel a gépjárművek kibocsátási értékeinek valós körülmények között történő mérésére. A bizottság januárban közölte, hogy a száz megvizsgált jármű közül több is jóval a megengedett érték felett bocsát ki szennyező anyagokat. A japán közlekedési minisztérium közleménye szerint a mérésekkor a Toyota Hiace és Land Cruiser Prado, a Nissan X-Trail, valamint a Mitsubishi Delica egyes, kizárólag Japánban értékesített verziói akadtak fenn a rostán. A Mazda CX-5 viszont valós közlekedési körülmények között is a teszteredményekkel megegyező kibocsátási értékeket produkált, a külföldön Mazda2 néven értékesített Demio pedig elenyésző mértékben magasabbat. A közlemény megjegyzi, hogy a méréseket minden modellnek csak egy-egy példányán végezték el, így azok nem tekinthetők mérvadónak, mert az engedélyezési eljárásban több példány mérési eredményeinek átlagát kell alapul venni. A japán dízelautó-piac viszonylag kicsi, az eladott személygépkocsiknak mindössze négy százalékát teszi ki.

Kommentek

F1: A kis Schumi nem kell a Red Bullnak

Dr. Helmut Marko, a Red Bull nagyhatalmú tanácsadója nem tervezi Mick Schumacher felvételét az utánpótlásprogramba.

F1: Végre rendesen fizet a Sauber

Úgy tudni, az év eleje óta a csőd szélén egyensúlyozó Sauber-csapat befektetőt talált, közel a megmenekülés.

F1: Van jegyed az Osztrák Nagydíjra? Akár te is leintheted a futamot!

Az Osztrák Nagydíj szervezői nagy újdonsággal készülnek: vasárnap az egyik szerencsés néző intheti majd le a versenyt. Sosem volt még ilyen.

Csiganyálon borult fel a Trabant, és ez nem vicc

Nem, ez nem a Spongyabob egyik epizódjából való, ez tényleg megtörtént.

F1: A Red Bull megérdemli a bónuszokat!

A Red Bull csapatfőnöke szerint ők nem fogják lenyelni, ha Bernie Ecclestone 2020 után felszámolja az F1-es bónuszkifizetések rendszerét.

F1: Újra fejvédő kerül a Ferrarira

A téli tesztek után az Osztrák Nagydíjon újra felszerelik a glóriát, a végső teszt következik.

Jön a kamion-Európa-bajnokság legjobban várt versenyhétvégéje

Németországban, a legendás Nürburgringen folytatódik a kamion-Európa-bajnokság július 2-3-án. Ezúttal már Kiss Norbi csapattársa is új kamionnal áll rajthoz.

F1: Schumacher a tűzzel játszott, de győzött

A hétvégén következik az Osztrák Nagydíj, előtte újra visszatekintünk egy régebbi futamra.

Csúnyán megszívatta magát a gazdag ficsúr

Minden bizonnyal más tervei voltak a Lambó sofőrjének, mikor nekiindult a napnak, de egy szemtelen padka és a saját hülyesége közbeszólt.

Új típusú gyorsutak épülnek Magyarországon

Megkezdték a gyorsutak építését Magyarországon. A szakmai tiltakozások ellenére már több szakaszon zajlik a hagyományos főutak 2×2 sávossá bővítése.

Képregény ihlette a Toyota legújabb autóját

Egy kultikus japán manga nyomán tervezték meg az egyedi, de megismételhető GT86-ost.

Micsoda? Levorg? Hát az meg mi? Valami cetféle?

A semmiből jött ez a kombi, mindössze egyetlen motor-váltó-hajtás konfigurációval. Az Impreza és a Legacy közös utódjának szánja az európai piacon a Levorgot a Subaru.