A japán dízelek is megbuktak a teszten

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.03.04. 04.03

Egyes japán dízelautóknál is nagyobb a szennyezőanyag-kibocsátás közúti forgalomban, mint a tesztpadokon.

toyota-prado-manual-sept2015-1a A hatóságok a Toyota és a Nissan egyes Japánban értékesített modelljeinél mértek valós forgalmi helyzetben a teszteredményeket akár tízszeresen is meghaladó nitrogén-oxid-kibocsátási értékeket, a Mitsubishi egyes modelljeinél pedig a megengedett érték ötszörösét. A közlekedési minisztérium hat dízelautót vizsgált meg, és egyiknél sem talált illegális szoftvert a motorvezérlő egységben, egyúttal megállapította azt is, hogy egyik autógyár sem sértett meg egyetlen vonatkozó törvényt sem. A Japánban értékesített dízelautókat jelenleg csak laboratóriumi méréseknek vetik alá, de a közlekedési minisztérium valós közlekedési helyzetekben történő mérési eljárások bevezetését tervezi, az európai és amerikai törekvésekhez hasonlóan. Franciaország már tavaly külön bizottságot állított fel a gépjárművek kibocsátási értékeinek valós körülmények között történő mérésére. A bizottság januárban közölte, hogy a száz megvizsgált jármű közül több is jóval a megengedett érték felett bocsát ki szennyező anyagokat. A japán közlekedési minisztérium közleménye szerint a mérésekkor a Toyota Hiace és Land Cruiser Prado, a Nissan X-Trail, valamint a Mitsubishi Delica egyes, kizárólag Japánban értékesített verziói akadtak fenn a rostán. A Mazda CX-5 viszont valós közlekedési körülmények között is a teszteredményekkel megegyező kibocsátási értékeket produkált, a külföldön Mazda2 néven értékesített Demio pedig elenyésző mértékben magasabbat. A közlemény megjegyzi, hogy a méréseket minden modellnek csak egy-egy példányán végezték el, így azok nem tekinthetők mérvadónak, mert az engedélyezési eljárásban több példány mérési eredményeinek átlagát kell alapul venni. A japán dízelautó-piac viszonylag kicsi, az eladott személygépkocsiknak mindössze négy százalékát teszi ki.

Kommentek

Ez a ladás videoklip tesz most takarékra

Ráadásul kapásból kettőt találtunk. Az egyik nagyon beteg, a másik kevésbé.

F1: Minden csapat más gumitaktikán Japánban

Noha a hétvégén még csak a Maláj Nagydíj jön, a Pirelli már közzétette a Japán Nagydíjra vonatkozó gumistratégiákat is.

F1: Újabb legenda dicséri Rosberget

Az egykori Ferrari- és McLaren-pilóta, Gerhard Berger is úgy látja, hogy idén Nico Rosbergnek reális esélye van a világbajnoki cím megszerzésére.

F1: Kubica a Renault-nál tesztelt

Az F1-ből 2011 elején súlyos ralibalesete miatt kipottyant Robert Kubica nemrég a Renault F1-es szimulátorában gyakorolt.

F1: Alaptalanul támadják Verstappent

A Red Bull-főnök Christian Horner szerint a Max Verstappent érő kritikák 99 százaléka megalapozatlan.

Ez a film lesz 2017 legnagyobb bukása?

Minden esély megvan rá, hogy a januárban érkező Monster Trucks több mint 100 millió dolláros bukta lesz. Az nem kevés.

F1: Gumikáosz lehet a hétvégén

A Pirelli szerint előre megtippelhetetlen, ki milyen stratégiával próbálkozik majd a Maláj Nagydíjon, annyi biztos csak, hogy sok kiállás, eltérő megközelítések várhatók.

F1: Ricciardo Verstappentől tanul

Daniel Ricciardo nem szégyelli elismerni, hogy akár tini csapattársától is elles egyet s mást, ha ettől ő maga jobb versenyzővé válhat.

Magasnyomású mosóval kicsapni egy Peugeot belterét?

Egy ilyen manőver még japán autóval sem túl jó ötlet. Kivéve, ha kemény körülményekre felkészített, jól szigetelt, slaggal mosható kategóriába tartozó terepjáróról van szó.

Bárhogy erőlködik a dízel-benzin páros, a családi Tesla röhögve ver mindenkit

Be kell látni, négyszáz méteren, álló helyzetből eljött a belsőégés bukása. A Tesla Model S P100D a végletekig tuningolt, őrült drága benzinpusztítókat is lazán veri.

Grandiózus gyorsulási verseny 12 sportautóval

A világ legnépszerűbb szupersportautóit sorakoztatták fel a rajvonalnál, hogy kiderüljön, melyikük a leggyorsabb.