A dízelbotrányból a villanyautók felé tart az Audi

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.03.03. 14.30

Rekordeladással és rekordárbevétellel, de kisebb operatív eredménnyel zárta a 2015-ös évet az Audi AG, amely a dízelbotrány mellett már a jövőbe tekint. Jönnek az elektromos és az önjáró Audik.

 

  Összesen 1 millió 803 ezer 246 autót értékesített az Audi konszern 2015-ben, amely 3,6 százalékkal több mint az azt megelőző évben. Korábban ennyit kocsit még nem adott el a német prémiumgyártó – derült ki a márka Ingolstadtban, több száz újságíró előtt tartott sajtótájékoztatóján. Mint Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke elmondta, ez a szám 300 ezerrel magasabb, mint a korábbi 2015-ös terveikben szerepelt, Európában 800 ezer autót szállítottak ki. Az Audi, amely piacvezető volt Európában és Kínában a prémiumszegmensben, az eladott járművek nyomán 58,4 milliárd euró árbevételt ért el, amely 8,6 százalékkal magasabb, mint 2014-ben, ezt a kedvező árfolyammozgások is segítették. Ugyanakkor a cég pénzügyi és üzleti eredménye csökkent, miközben a költségeik nőttek. A pénzügyi eredmény majdnem megfeleződött, 448 millió euróval alacsonyabb volt a 2014-es 841 millió eurónál, ami elsősorban a határidős devizaügyletek miatt alakult így. Az Audi AG adózás előtti eredménye a 2014-es 5,991 milliárd euróval szemben 2015-ben 5,284 milliárd euróra csökkent.   ag7   Az Audi AG-hoz tartozó további márkák is sikeresek voltak 2015-ben, így 28,3 százalékkal nőttek a Lamborghini kiszállításai. Több mint 3000 Huracan és több mint 1000 Aventador kelt el. 2005 óta megduplázódott a Lamborghini-értékesítése. A Ducati pedig több mint 10 000 darabbal növelte eladásait 2015-ben, ezzel először lépte át az 50 ezres darabszámot az olasz márka. Bár a dízelbotránnyal kapcsolatban szűkszavú volt és haladékot kért az Audi vezetése, azért nyilvánvalóvá tették, hogy befolyásolta a cég működését és így vélhetően az eredményét is. A problémás motorok 90 százalékát a 2,0 TDI-k adják, míg a 1,6 TDI a további 10 százalékot. Már döntöttek a kijavításukról, amely az előbbieknél szoftverfrissítést jelent, míg a kisebb motoroknál szoftver- és hardverváltoztatás is lesz, illetve egy áramlásterelő beépítését is elvégzik. “Sajnáljuk a történteket. Gondoskodunk a nagyobb átláthatóságról, és szavatoljuk, hogy rendbe hozzuk a dolgot” – mondta Rupert Stadler, aki elárulta, hogy csak áprilisban adnak ki részletes beszámolót, miután lezárul a mindenre kiterjedő feltárás a vállalatnál. A cégvezető őszinteséget ígért a jövőre.   Audi Hungaria   A márka ugyanakkor nem mond le a dízel technikáról, mint Stadler úr megerősítette, a hibrid és elektromos autók mellett a következő 10-15 évben is meghatározó lesz a gázolajos hajtás. Talán az Audi is számított a dízelügyet fírtató kérdésekre és talán pont ezért időzítette erre az alkalomra a világ legerősebb dízel szabadidő-autójának bemutatóját. Az Audi Forumban leplezték le az elektromos kompresszorral és 48 voltos rendszerrel is ellátott Audi SQ7-est. 12 új modellt mutatott be az Audi 2015-ben, közöttük az új A4-est és Q7-est, 2016-ra pedig még nagy újdonságsort terveznek. Összesen 20 modellre, modellváltozatra lehet számítani. Megkezdődik a Q7 e-tron és a Q2 kiszállítása, de megjelenik az új A5 is.  Ez azonban csak a kezdet, mint megtudtuk, 2020-ra 60 tagúra bővítik az Audi kínálatát, amelyek között számos hibrid és elektromos autó is lesz már. Idén megkezdődik nálunk is a konnektorról is tölthető hibrid Q7, az e-tron forgalmazása, miközben Kínában hasonló technikával felszerelt A6-os mutatkozik be. 2017-ben bemutatja és 2018-ban a piacra ígéri a cégvezetése a márka első nagy sorozatú elektromos autóját, amely egy szabadidő-autó lesz. A Brüsszelben készülő modell 500 kilométer hatótávolsággal rendelkezik majd. Nem valamely már ismert Q típus kap elektromos hajtásláncot, hanem egy tökéletesen új kiadás készül.   DSCN7580 Az új hajtásláncok fejlesztése mellett még nagyobb szerepet kapnak majd a vezetéstámogató rendszerek. 2017-től az Audi A8 tud majd önállóan, sofőr nélkül parkolni, sőt 65 km/órás sebességig képes lesz autonóm, vezető nélkül közlekedni. Köszönhetően annak, hogy a Daimlerrel és a BMW-vel közösen megszerezték a Nokiától a Here térképet, valós idejű adatokkal látják el majd az autókat, amelyek egymással is tudnak majd kommunikálni. Így még mielőtt dugóba kerülne a jármű, a navigáció már másik útvonalat javasol, illetve beláthatatlan kanyarok előtt jelez, ha mögötte veszélyes szituáció ( pl. baleset) vár a sofőrre. Milyen lesz az autózás 2050-ben? Erre is van elképzelése a márkának: valószínűleg egy kis városi jármű lesz, amely károsanyag-kibocsátás mentesen, akár vezető nélkül is képes közlekedni. Vélhetően nem magánkézben lesz, hanem autómegosztással használják. Az Audi itt is a prémiumra törekszik, azaz az autómegosztás esetén nem kell majd az ügyfélnek megkeresni a kocsit, hanem egy recepciós juttatja el az ügyfélnek azt, később már az autó maga érkezik a megrendelőhöz.      

Kommentek

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.