Óriási bevétel a magyar Audinál

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.03.03. 01.03

Több motort és autót gyártott, mint korábban, és nagyobb árbevételt könyvelhetett el 2015-ben az Audi Hungaria. Hamarosan új autó gyártása érkezik Győrbe.

  2015-ben ismét rekorderedményt ért el az Audi Hungaria Motor Kft., amely továbbra is világ legnagyobb motorgyára, de autógyártásban is egyre jelentősebb a szerepe. Megfejelve a 2014-ben gyártott 1 973 734 motort, tavaly 2 022 520 darab készült Győrben, amellyel a vállalat első alkalommal lépte át a kétmilliós határt egy adott évben. Ez a gyártási szám egyötöde a Volkswagen konszern motorgyártásának – derült ki a cég ügyvezetése által tartott sajtótájékoztatón Ingolstadtban. Négy-, hat-, nyolc-, tíz- és tizenkét hengeres motorok is készülnek hazánkban, 86-610 lóerő közötti teljesítményszintet fednek le az itt gyártott szerkezetek. Előbbi az 1,2 literes motor, amely a VW-konszern számos autójában szerepelt, a legerősebb pedig a Lamborghini Huracan és az Audi R8 számára szállított V10-es motorok. A győri motorgyár a Volkswagen konszern 32 járműgyártó telephelyére szállít motorokat, a legnagyobb megrendelő az Audi, amely a motorok háromnegyedét viszi el. A legtöbb motor Európába kerül.
DSCN7617

Az Audi Hungaria ügyvezetése a sajtótájékoztatón: Axel Schifferer (b.) pénzügyekért felelős igazgató, Peter Kössler ügyvezető igazgató, dr Knáb. Erzsébet személyügyekért felelős igazgató, Lőre Péter kommunikációs igazgató

Az Audi győri leányvállalata a járműgyártást is fokozta 2015-ben, 160 206 autó készült az üzemben, amely jelentősen több, mint a korábbi évi 135 232 darab. A legnagyobb darabszámban az Audi A3 Limousine gördült le a gyártósorról, 107 834 darabot gyártottak, emellett 28 093 Audi TT Coupé és 7417 Audi TT Roadster, valamint 16 862 Audi A3 Cabriolet is készült. Ennek nyomán izgalmas jubileumhoz érkezett a járműgyártás 2015-ben, az önálló autógyár 2013-as megnyitása óta elkészült a 300 000 győri autó. Ennek fényében nem is meglepő, hogy az Audi Hungaria pénzügyileg is sikeres évet tudhat maga mögött. Árbevétele a 2014-es 7231 millió euróról tavaly 7906 millió euróra (kb. 2450 milliárd forint) nőtt. Az autógyártás 2,818, a motorgyártás 4,589 milliárd eurós árbevétellel vette ki a részét a vállalat működéséből. Összességében 442 millió euró nyereséget termelt a gyár. A munkatársak is örülhetnek a sikernek, a dolgozók 1,3 havi bérüknek megfelelő prémiumot kapnak majd meg, májusi kifizetéssel. 2015-ben 575 millió eurót fektetett be az Audi Hungaria, főként a motorgyártásba, így az összberuházás a vállalat alapítása óta eléri a 8007 millió eurót. A fejlesztés jövőre is folytatódik, az Audi Hungaria 2016-ban 14 új motorvariánst vezet be, illetve dolgoznak az autógyártás bővítésén is. 2016-ban kezdődik a TT RS Coupé és Roadster gyártása, ugyanakkor előkészítik a Q3 gyártását, amely a spanyolországi Martorellből Győrbe kerül. Nem a jelenlegi modellről van szó, hanem a következő generáció készül majd Magyarországon, ennek kapcsán további beruházásokat, bővítést végez az Audi. 2018-ban jön az új Audi Q3.

Kommentek

F1: Kemény lesz a Red Bull-Ferrari csata

A Red Bull pilótái úgy vélik, szombaton igen szoros lesz a verseny a Ferrarival az időmérőn.

F1: Hamiltont visszafogta a Mercedes

A Mercedesnél arra utalnak, hogy Lewis Hamilton hockenheimi “lassúsága” a szándékosan mérsékeltebb programnak köszönhető. A büntetéstől akarják megvédeni az angolt.

F1: Button megjárta a kórházat, nincs baja

A Német Nagydíj második szabadedzésén szemirritációra panaszkodó Jenson Buttont már ki is engedték a kórházból.

F1: Rosberg az élen, Hamiltonnak nem megy

Nico Rosberg a Német Nagydíj második szabadedzésén is jelentős előnnyel verte csapattársát, Lewis Hamiltont, úgy tűnik, nagyon fekszik neki a hazai pálya.

Ki a gyorsabb – Az ember vagy a számítógép?

Méréseink azt mutatták, hogy nedves úton a mai ESP-rendszerek ellenében egy nagyon jó kezű profi sem képes számottevő előnyt kiautózni. A Hockenheimringen teszteltük a különbséget ember és gép között.

F1: Aktív fejvédőn gondolkodnak

A 2017-re leszavazott glória és a Red Bull-féle szélvédő melletti alternatívaként egy szükség esetén automatikusan nyíló fejvédőn is gondolkodnak az FIA-nál.

F1: Új sisakkal versenyez Vettel és Rosberg

A hazai versenyre a mezőny négy német pilótájából három új sisakfestéssel készült, mutatjuk, mit hordanak Hockenheimben.

Fél év alatt egymillió motor Győrből

Több mint egymillió motort és közel 64 000 autót gyártott 2016 első félévében az Audi Hungaria Győrben.

F1: Így ünnepelték Alonsót a garázsban

Fernando Alonso ma ünnepli 35. születésnapját, a McLaren egész komoly zsúrt hozott össze a spanyolnak a Német Nagydíj első szabadedzésére.

Gázbuszokkal csökkentik a szmogot Verne Gyula szülővárosában

Egyszerre, közel 100 darab gázüzemű autóbusz beszerzése talán még nem akkora világszenzáció. Az viszont igen, hogy mekkora emissziócsökkentést hajtanak ezzel végre.

F1: Leosztották a lapokat Hockenheimben?

A Forma-1-es Német Nagydíj első szabadedzésén a Mercedes hatalmas fölénnyel volt a leggyorsabb, Nico Rosberg az élen. Mögöttük szépen sorba rendeződött a mezőny.

Új versenyautót épít a BMW

2018 elején mutatja be új, középkategóriás versenyautóját a BMW. Privát csapatok érdeklődésére számítanak.