Óriási bevétel a magyar Audinál

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.03.03. 13.15

Több motort és autót gyártott, mint korábban, és nagyobb árbevételt könyvelhetett el 2015-ben az Audi Hungaria. Hamarosan új autó gyártása érkezik Győrbe.

  2015-ben ismét rekorderedményt ért el az Audi Hungaria Motor Kft., amely továbbra is világ legnagyobb motorgyára, de autógyártásban is egyre jelentősebb a szerepe. Megfejelve a 2014-ben gyártott 1 973 734 motort, tavaly 2 022 520 darab készült Győrben, amellyel a vállalat első alkalommal lépte át a kétmilliós határt egy adott évben. Ez a gyártási szám egyötöde a Volkswagen konszern motorgyártásának – derült ki a cég ügyvezetése által tartott sajtótájékoztatón Ingolstadtban. Négy-, hat-, nyolc-, tíz- és tizenkét hengeres motorok is készülnek hazánkban, 86-610 lóerő közötti teljesítményszintet fednek le az itt gyártott szerkezetek. Előbbi az 1,2 literes motor, amely a VW-konszern számos autójában szerepelt, a legerősebb pedig a Lamborghini Huracan és az Audi R8 számára szállított V10-es motorok. A győri motorgyár a Volkswagen konszern 32 járműgyártó telephelyére szállít motorokat, a legnagyobb megrendelő az Audi, amely a motorok háromnegyedét viszi el. A legtöbb motor Európába kerül.
DSCN7617

Az Audi Hungaria ügyvezetése a sajtótájékoztatón: Axel Schifferer (b.) pénzügyekért felelős igazgató, Peter Kössler ügyvezető igazgató, dr Knáb. Erzsébet személyügyekért felelős igazgató, Lőre Péter kommunikációs igazgató

Az Audi győri leányvállalata a járműgyártást is fokozta 2015-ben, 160 206 autó készült az üzemben, amely jelentősen több, mint a korábbi évi 135 232 darab. A legnagyobb darabszámban az Audi A3 Limousine gördült le a gyártósorról, 107 834 darabot gyártottak, emellett 28 093 Audi TT Coupé és 7417 Audi TT Roadster, valamint 16 862 Audi A3 Cabriolet is készült. Ennek nyomán izgalmas jubileumhoz érkezett a járműgyártás 2015-ben, az önálló autógyár 2013-as megnyitása óta elkészült a 300 000 győri autó. Ennek fényében nem is meglepő, hogy az Audi Hungaria pénzügyileg is sikeres évet tudhat maga mögött. Árbevétele a 2014-es 7231 millió euróról tavaly 7906 millió euróra (kb. 2450 milliárd forint) nőtt. Az autógyártás 2,818, a motorgyártás 4,589 milliárd eurós árbevétellel vette ki a részét a vállalat működéséből. Összességében 442 millió euró nyereséget termelt a gyár. A munkatársak is örülhetnek a sikernek, a dolgozók 1,3 havi bérüknek megfelelő prémiumot kapnak majd meg, májusi kifizetéssel. 2015-ben 575 millió eurót fektetett be az Audi Hungaria, főként a motorgyártásba, így az összberuházás a vállalat alapítása óta eléri a 8007 millió eurót. A fejlesztés jövőre is folytatódik, az Audi Hungaria 2016-ban 14 új motorvariánst vezet be, illetve dolgoznak az autógyártás bővítésén is. 2016-ban kezdődik a TT RS Coupé és Roadster gyártása, ugyanakkor előkészítik a Q3 gyártását, amely a spanyolországi Martorellből Győrbe kerül. Nem a jelenlegi modellről van szó, hanem a következő generáció készül majd Magyarországon, ennek kapcsán további beruházásokat, bővítést végez az Audi. 2018-ban jön az új Audi Q3.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.