Óriási bevétel a magyar Audinál

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.03.03. 01.03

Több motort és autót gyártott, mint korábban, és nagyobb árbevételt könyvelhetett el 2015-ben az Audi Hungaria. Hamarosan új autó gyártása érkezik Győrbe.

  2015-ben ismét rekorderedményt ért el az Audi Hungaria Motor Kft., amely továbbra is világ legnagyobb motorgyára, de autógyártásban is egyre jelentősebb a szerepe. Megfejelve a 2014-ben gyártott 1 973 734 motort, tavaly 2 022 520 darab készült Győrben, amellyel a vállalat első alkalommal lépte át a kétmilliós határt egy adott évben. Ez a gyártási szám egyötöde a Volkswagen konszern motorgyártásának – derült ki a cég ügyvezetése által tartott sajtótájékoztatón Ingolstadtban. Négy-, hat-, nyolc-, tíz- és tizenkét hengeres motorok is készülnek hazánkban, 86-610 lóerő közötti teljesítményszintet fednek le az itt gyártott szerkezetek. Előbbi az 1,2 literes motor, amely a VW-konszern számos autójában szerepelt, a legerősebb pedig a Lamborghini Huracan és az Audi R8 számára szállított V10-es motorok. A győri motorgyár a Volkswagen konszern 32 járműgyártó telephelyére szállít motorokat, a legnagyobb megrendelő az Audi, amely a motorok háromnegyedét viszi el. A legtöbb motor Európába kerül.
DSCN7617

Az Audi Hungaria ügyvezetése a sajtótájékoztatón: Axel Schifferer (b.) pénzügyekért felelős igazgató, Peter Kössler ügyvezető igazgató, dr Knáb. Erzsébet személyügyekért felelős igazgató, Lőre Péter kommunikációs igazgató

Az Audi győri leányvállalata a járműgyártást is fokozta 2015-ben, 160 206 autó készült az üzemben, amely jelentősen több, mint a korábbi évi 135 232 darab. A legnagyobb darabszámban az Audi A3 Limousine gördült le a gyártósorról, 107 834 darabot gyártottak, emellett 28 093 Audi TT Coupé és 7417 Audi TT Roadster, valamint 16 862 Audi A3 Cabriolet is készült. Ennek nyomán izgalmas jubileumhoz érkezett a járműgyártás 2015-ben, az önálló autógyár 2013-as megnyitása óta elkészült a 300 000 győri autó. Ennek fényében nem is meglepő, hogy az Audi Hungaria pénzügyileg is sikeres évet tudhat maga mögött. Árbevétele a 2014-es 7231 millió euróról tavaly 7906 millió euróra (kb. 2450 milliárd forint) nőtt. Az autógyártás 2,818, a motorgyártás 4,589 milliárd eurós árbevétellel vette ki a részét a vállalat működéséből. Összességében 442 millió euró nyereséget termelt a gyár. A munkatársak is örülhetnek a sikernek, a dolgozók 1,3 havi bérüknek megfelelő prémiumot kapnak majd meg, májusi kifizetéssel. 2015-ben 575 millió eurót fektetett be az Audi Hungaria, főként a motorgyártásba, így az összberuházás a vállalat alapítása óta eléri a 8007 millió eurót. A fejlesztés jövőre is folytatódik, az Audi Hungaria 2016-ban 14 új motorvariánst vezet be, illetve dolgoznak az autógyártás bővítésén is. 2016-ban kezdődik a TT RS Coupé és Roadster gyártása, ugyanakkor előkészítik a Q3 gyártását, amely a spanyolországi Martorellből Győrbe kerül. Nem a jelenlegi modellről van szó, hanem a következő generáció készül majd Magyarországon, ennek kapcsán további beruházásokat, bővítést végez az Audi. 2018-ban jön az új Audi Q3.

Kommentek

Meztelen nőt és kígyót is találtak autóban

Olykor elképesztő dolgok kerülnek elő a frissen vásárolt autókból, aminél nagyobb sokk, ha a régóta használt kocsinkból néz vissza ránk valami váratlan. Tíz meglepő sztori a világból – közte egy itthonról.

Ártalmatlannak tűnik, de ez Skoda 120L letépi a fejed

Addig nincs nagy gond az autózás mikrokozmoszában, amíg ilyen egyedi építések születnek. Ez a Skoda sort feltartó szöttyögőből valódi aszfaltbegyárrá változott a szívátültetésnek köszönhetően.

Emberfeletti reflexek – így lát egy Forma-1-es pilóta

A brit Sky Sports kiváló videót készített arról, mit és hogyan lát egy Forma-1-es versenyző vezetés közben.

F1: Ilyen, amikor Ricciardo németül hebeg-habog

A Red Bull hazai versenyének kedvcsinálójaként Daniel Ricciardo szájába próbáltak adni néhány német szót.

Végre a feneke is szép

A Porsche szó szerint sportautót oltott az új Panamerába, aminek köszönhetően a békából királyfi lett, és életre kelt a piac egyik legszebb sportlimuzinja.

F1: Esős hétvége Ausztriában

Az előrejelzések szerint a Forma-1 Osztrák Nagydíj edzésnapjain kijut majd a csapadékból.

F1: Perez büszke a ferraris pletykákra

Sergio Perez szerint elkerülhetetlen, hogy a Forma-1-ben egy pilótát szóba hozzanak a Ferrarival, ha éppen jó passzban van.

F1: A kis Schumi nem kell a Red Bullnak

Dr. Helmut Marko, a Red Bull nagyhatalmú tanácsadója nem tervezi Mick Schumacher felvételét az utánpótlásprogramba.

F1: Végre rendesen fizet a Sauber

Úgy tudni, az év eleje óta a csőd szélén egyensúlyozó Sauber-csapat befektetőt talált, közel a megmenekülés.

F1: Van jegyed az Osztrák Nagydíjra? Akár te is leintheted a futamot!

Az Osztrák Nagydíj szervezői nagy újdonsággal készülnek: vasárnap az egyik szerencsés néző intheti majd le a versenyt. Sosem volt még ilyen.

Csiganyálon borult fel a Trabant, és ez nem vicc

Nem, ez nem a Spongyabob egyik epizódjából való, ez tényleg megtörtént.

F1: A Red Bull megérdemli a bónuszokat!

A Red Bull csapatfőnöke szerint ők nem fogják lenyelni, ha Bernie Ecclestone 2020 után felszámolja az F1-es bónuszkifizetések rendszerét.