Óriási bevétel a magyar Audinál

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.03.03. 13.15

Több motort és autót gyártott, mint korábban, és nagyobb árbevételt könyvelhetett el 2015-ben az Audi Hungaria. Hamarosan új autó gyártása érkezik Győrbe.

  2015-ben ismét rekorderedményt ért el az Audi Hungaria Motor Kft., amely továbbra is világ legnagyobb motorgyára, de autógyártásban is egyre jelentősebb a szerepe. Megfejelve a 2014-ben gyártott 1 973 734 motort, tavaly 2 022 520 darab készült Győrben, amellyel a vállalat első alkalommal lépte át a kétmilliós határt egy adott évben. Ez a gyártási szám egyötöde a Volkswagen konszern motorgyártásának – derült ki a cég ügyvezetése által tartott sajtótájékoztatón Ingolstadtban. Négy-, hat-, nyolc-, tíz- és tizenkét hengeres motorok is készülnek hazánkban, 86-610 lóerő közötti teljesítményszintet fednek le az itt gyártott szerkezetek. Előbbi az 1,2 literes motor, amely a VW-konszern számos autójában szerepelt, a legerősebb pedig a Lamborghini Huracan és az Audi R8 számára szállított V10-es motorok. A győri motorgyár a Volkswagen konszern 32 járműgyártó telephelyére szállít motorokat, a legnagyobb megrendelő az Audi, amely a motorok háromnegyedét viszi el. A legtöbb motor Európába kerül.
DSCN7617

Az Audi Hungaria ügyvezetése a sajtótájékoztatón: Axel Schifferer (b.) pénzügyekért felelős igazgató, Peter Kössler ügyvezető igazgató, dr Knáb. Erzsébet személyügyekért felelős igazgató, Lőre Péter kommunikációs igazgató

Az Audi győri leányvállalata a járműgyártást is fokozta 2015-ben, 160 206 autó készült az üzemben, amely jelentősen több, mint a korábbi évi 135 232 darab. A legnagyobb darabszámban az Audi A3 Limousine gördült le a gyártósorról, 107 834 darabot gyártottak, emellett 28 093 Audi TT Coupé és 7417 Audi TT Roadster, valamint 16 862 Audi A3 Cabriolet is készült. Ennek nyomán izgalmas jubileumhoz érkezett a járműgyártás 2015-ben, az önálló autógyár 2013-as megnyitása óta elkészült a 300 000 győri autó. Ennek fényében nem is meglepő, hogy az Audi Hungaria pénzügyileg is sikeres évet tudhat maga mögött. Árbevétele a 2014-es 7231 millió euróról tavaly 7906 millió euróra (kb. 2450 milliárd forint) nőtt. Az autógyártás 2,818, a motorgyártás 4,589 milliárd eurós árbevétellel vette ki a részét a vállalat működéséből. Összességében 442 millió euró nyereséget termelt a gyár. A munkatársak is örülhetnek a sikernek, a dolgozók 1,3 havi bérüknek megfelelő prémiumot kapnak majd meg, májusi kifizetéssel. 2015-ben 575 millió eurót fektetett be az Audi Hungaria, főként a motorgyártásba, így az összberuházás a vállalat alapítása óta eléri a 8007 millió eurót. A fejlesztés jövőre is folytatódik, az Audi Hungaria 2016-ban 14 új motorvariánst vezet be, illetve dolgoznak az autógyártás bővítésén is. 2016-ban kezdődik a TT RS Coupé és Roadster gyártása, ugyanakkor előkészítik a Q3 gyártását, amely a spanyolországi Martorellből Győrbe kerül. Nem a jelenlegi modellről van szó, hanem a következő generáció készül majd Magyarországon, ennek kapcsán további beruházásokat, bővítést végez az Audi. 2018-ban jön az új Audi Q3.

Kommentek

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

Ez az eredmény, ha olaj helyett kólát öntesz a motorba

Átcsaptak fejünk felett a hülyeség hullámai, ma már mindent megtesznek helyettünk élelmes videósok, hogy mi már ne fáradjunk zuhany alatt született rémötletek kipróbálásával. Most az olaj helyett kóla van soron.

Nem akármilyen dízelmotort tesztel a Renault Trucks

A Renault Trucks mérnökei és dizájnerei egy ideje különleges projekten dolgoznak. A cég lyoni fejlesztőközpontjában olyan erőforrással kísérleteznek, melynek egyes fém elemeit 3D-s nyomtatással állították elő.

Kispályás gengsztereknek: ültetett Dacia Duster

Rendben, a Duster nem egy Cadillac Escalade, de porig lógó hassal minden szabadidőjármű brutálisan (és nem kicsit ostobán) néz ki.

Te jó ég, ez a valaha volt legröhejesebb Lambo

Igen, ez egy Lamborghini Pikachu.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.