Óriási bevétel a magyar Audinál

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.03.03. 01.03

Több motort és autót gyártott, mint korábban, és nagyobb árbevételt könyvelhetett el 2015-ben az Audi Hungaria. Hamarosan új autó gyártása érkezik Győrbe.

  2015-ben ismét rekorderedményt ért el az Audi Hungaria Motor Kft., amely továbbra is világ legnagyobb motorgyára, de autógyártásban is egyre jelentősebb a szerepe. Megfejelve a 2014-ben gyártott 1 973 734 motort, tavaly 2 022 520 darab készült Győrben, amellyel a vállalat első alkalommal lépte át a kétmilliós határt egy adott évben. Ez a gyártási szám egyötöde a Volkswagen konszern motorgyártásának – derült ki a cég ügyvezetése által tartott sajtótájékoztatón Ingolstadtban. Négy-, hat-, nyolc-, tíz- és tizenkét hengeres motorok is készülnek hazánkban, 86-610 lóerő közötti teljesítményszintet fednek le az itt gyártott szerkezetek. Előbbi az 1,2 literes motor, amely a VW-konszern számos autójában szerepelt, a legerősebb pedig a Lamborghini Huracan és az Audi R8 számára szállított V10-es motorok. A győri motorgyár a Volkswagen konszern 32 járműgyártó telephelyére szállít motorokat, a legnagyobb megrendelő az Audi, amely a motorok háromnegyedét viszi el. A legtöbb motor Európába kerül.
DSCN7617

Az Audi Hungaria ügyvezetése a sajtótájékoztatón: Axel Schifferer (b.) pénzügyekért felelős igazgató, Peter Kössler ügyvezető igazgató, dr Knáb. Erzsébet személyügyekért felelős igazgató, Lőre Péter kommunikációs igazgató

Az Audi győri leányvállalata a járműgyártást is fokozta 2015-ben, 160 206 autó készült az üzemben, amely jelentősen több, mint a korábbi évi 135 232 darab. A legnagyobb darabszámban az Audi A3 Limousine gördült le a gyártósorról, 107 834 darabot gyártottak, emellett 28 093 Audi TT Coupé és 7417 Audi TT Roadster, valamint 16 862 Audi A3 Cabriolet is készült. Ennek nyomán izgalmas jubileumhoz érkezett a járműgyártás 2015-ben, az önálló autógyár 2013-as megnyitása óta elkészült a 300 000 győri autó. Ennek fényében nem is meglepő, hogy az Audi Hungaria pénzügyileg is sikeres évet tudhat maga mögött. Árbevétele a 2014-es 7231 millió euróról tavaly 7906 millió euróra (kb. 2450 milliárd forint) nőtt. Az autógyártás 2,818, a motorgyártás 4,589 milliárd eurós árbevétellel vette ki a részét a vállalat működéséből. Összességében 442 millió euró nyereséget termelt a gyár. A munkatársak is örülhetnek a sikernek, a dolgozók 1,3 havi bérüknek megfelelő prémiumot kapnak majd meg, májusi kifizetéssel. 2015-ben 575 millió eurót fektetett be az Audi Hungaria, főként a motorgyártásba, így az összberuházás a vállalat alapítása óta eléri a 8007 millió eurót. A fejlesztés jövőre is folytatódik, az Audi Hungaria 2016-ban 14 új motorvariánst vezet be, illetve dolgoznak az autógyártás bővítésén is. 2016-ban kezdődik a TT RS Coupé és Roadster gyártása, ugyanakkor előkészítik a Q3 gyártását, amely a spanyolországi Martorellből Győrbe kerül. Nem a jelenlegi modellről van szó, hanem a következő generáció készül majd Magyarországon, ennek kapcsán további beruházásokat, bővítést végez az Audi. 2018-ban jön az új Audi Q3.

Kommentek

Megvan a hét videója, már 6 millióan látták

Az ember, aki ezzel most megreformálta a borzasztóan unalmas kerékpárversenyeket.

Ford Mustang, négy hengerrel: nem tragédia

Sokan úgy állnak a Ford Mustanghoz, hogy a legendát V8 alatt semmi értelme megvenni. Pont ezért kértük el tesztre az érdekesebbik modellt, a turbós négyhengerest. 317 lóerővel csak nem lesz rossz!

F1: Brutális büntetés Alonsónak

Fernando Alonsónak nem indul jól a Forma-1-es idény második fele, a délelőtti meghibásodás után teljes erőforráscsere miatt 35 helyes rajtbüntetést kap vasárnapra. Hamilton 30-ig jutott.

F1: Button 2017-re is aláír?

Jenson Button egy friss megszólalásában arra utalt, hogy 2017-ben is marad a Forma-1-ben. Valószínűleg megegyezik a Williamsszel.

Ellepték Budapestet a versenykamionok

Tegnap délután a nagyközönség is találkozhatott a hétvégi mogyoródi futamok versenykamionjaival, valamint a Swift Cup és a Blancpain sorozatban versenyző sportautókkal. Ma már viszont minden versenyző a Hungaroringen edzett.

Megtaláltuk az új háttérképed

Rögtön hármat is, csak egy gond van velük: nagyon nehéz lesz választani.

F1: Rosberg az élen, Alonso nem vezethetett

A Forma-1-es Belga Nagydíj első szabadedzésén Nico Rosberg jelentős előnnyel zárt az élen, igaz, az idők most nem sokat jelentenek. Fernando Alonso autója nem működött.

F1: Hamilton 15 helyet bukik – kétszer

A Mercedes közlése szerint Lewis Hamilton a motor részegységeinek cseréi miatt egyelőre 15 helyes hátrasorolással számolhat a vasárnapi Forma-1-es Belga Nagydíjra.

F1: A főnök nem tudja, milyen ülésről beszél a pilóta

A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner nem érti, miért jelentette ki Esteban Gutierrez, hogy jövőre is lesz Forma-1-es ülése.

F1: “Fél Schumacherrel is elégedett lennék!”

A hétvégi Belga Nagydíjon bemutatkozó újonc, Esteban Ocon Michael Schumacher helyett egyelőre inkább csapattársához, Pascal Wehrleinhoz és volt ellenfeléhez, Max Verstappenhez méri magát.

Úristen, mit műveltek ezek az emberek a szeméttel?!

Azt hiszem, megérkeztünk a művészet egy igen magas dimenziójához. Amit lehet, most kihozták a fémhulladékból.

Vonulás hazai utakon a tűzoltók szemszögéből: van baj a fejekben!

Az Elsőbbséget a kéklámpásoknak Facebook csoportban osztották meg az alábbi videót.