Kiszáll az egyterűbizniszből a Mazda

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.29. 08.00

Szabadidőjárművei sikeresek, buszlimuzinjai után visszaesett a kereslet: valójában csak idő kérdése volt a döntés.

A Nikkei japán hírügynökség tájékoztatása szerint a Mazda nem fejleszt új egyterű modellt, a jövőben inkább a szabadidőjárművekre koncentrál. Európából nézve nehezen értelmezhető ez a hír, hiszen itt már most sem forgalmaz buszlimuzint a Mazda. A globális kínálatban azonban továbbra is szerepel a Mazda5 kompakt egyterű (nyitóképünkön), egyes délkelet-ázsiai piacokon forgalmazzák a nyolcszemélyes Biantét, a negyed évszázados sikertörténetre visszatekintő Mazda MPV pedig, ha nyugati piacokon nem is kapható, még mindig népszerű Ázsiában és Óceániában. Ennek azonban hamarosan vége szakad, mivel a Mazda utód nélkül futtatja ki ezeket a modelleket. Tekintve, hogy a Biante nyolc, az MPV pedig 10 éves típus, erre aligha kell sokat várni. Egyedül a Mazda5 (más piacokon Premacy) számít viszonylag frissnek, ám a 2010-es bevezetést 2014-ben követte egy ráncfelvarrás, így két év múlva ennek is leáldozik a csillaga – a várakozások szerint 2018-at már egyterűmentes modellkínálattal kezdi a Mazda. A buszlimuzin az ezredfordulón vált slágertermékké Japánban, sikere fél évtizede tetőzött: 2010-ben csak a hazai piacon évi 40 ezer darabot adott el az említett típusokból a Mazda. Ez a szám mára alig több mint 10 ezerre csökkent. Ugyanakkor folyamatosan nő az érdeklődés a cég szabadidőjárművei iránt: a CX-9 és a CX-5 mellé tavaly felsorakozott a városi CX-3, 2018-ban pedig állítólag jön a CX-5 nyújtott, három üléssoros változata.

Kommentek

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették a péntek éjjel balesetet szenvedett autóbuszt, mely megfelelő műszaki állapotban volt.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Luxusautó gyűjteménnyel együtt eladó ez a hatalmas villa

Hatalmas luxusvilla 250 millió dollárért keres új gazdát, benne medence és mozi mellett pazar autógyűjtemény is található.

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.