14 milliót költött, hogy megússza a 35 ezres bírságot

Nem adja fel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.29. 06.00

Erkölcsi győzelemre hajt az az ausztrál autós, aki állítja: négy éve jogszerűtlenül vádolták gyorshajtással.

Az Ausztráliában élő Mustafa Al Shakarji még 2012 márciusában kapta meg a 178 ausztrál dollárról (kb. 36 ezer Ft) szóló csekket, miután egy rendőr megállította, azt állítva, a megengedett 55 helyett 87 km/órával haladt. A férfi az első pillanattól fogva tagadja a gyorshajtás tényét, és perre vitte az ügyet. Azóta szakértőkkel bizonyította, hogy a rendőrség belső szabályzata szerint az adott ponton nem is lett volna szabad alkalmazni a kérdéses sebességmérő berendezést (a lézeres traffipax pontossága beépített területen nem megbízható), ráadásul azt nem a műszerfalra, hanem a rendőrautó kormányára erősítették, ami tovább rontja annak pontosságát. Eddig öt bírósági tárgyaláson van túl az ügy, az autós több mint 71 ezer ausztrál dollárt (14,4 millió Ft) fordított perköltségekre és ügyvédi díjra. Eddigi kudarcai nem tántorították el a férfit, mint mondja, tudja, hogy igaza van, és hogy előbb vagy utóbb győzni fog az igazság. Mustafa Al Shakarji 2011-ben egy másik gyorshajtási ügyben a Google Térkép segítségével igyekezett rámutatni arra, hogy a rendőrség nem az ő járművét mérte be. A bíró akkor elismerte, hogy nem lehet hitelt érdemlően bizonyítani a gyorshajtás tényét, és elengedte a bírságot. (Nyitóképünk illusztráció)

Kommentek

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.