Emberekre cseréli gyártórobotjait a Mercedes

Túl sok az opció az S-osztályban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.27. 08.02

Félrehúzta a robotkarokat, és gyakorlott összeszerelő munkásokat állított be a gyártósor mellé a Mercedes Sindelfingenben. A gépek nem boldogultak a rengeteg extrával.

A robotok forradalmasították a gépipart, autóink nekik köszönhetően váltak megfizethető, gyorsan előállítható fogyasztási cikké, ám a mai napig léteznek olyan gyártási fázisok, amelyeknél a rugalmas emberi munkaerő semmivel nem pótolható. Erre a következtetésre jutottak a Mercedes sindelfingeni üzemében is, ahol az S-osztály gyártósorán kellett több helyen is hús-vér munkásokkal kiváltani a robotokat. Az ok igazán vicces: túlságosan sok opció rendelhető az autóhoz, és a robotok nem képesek megfelelő tempóban lépést tartani az autóról autóra változó paraméterekkel, mondta el a Bloomberg hírszolgálatnak Markus Schaefer, a márka gyártásért felelős igazgatója.

A robotok sok mindenre képesek, de gondolkodni nem tudnak, így minden gyártási folyamatra be kell programozni őket. Az S-osztályhoz rendelhető, rengeteg egyedi extra és opciós kiegészítő – főleg az S-osztály csúcskivitelénél, a Maybach típusoknál (ld. a fenti képen) – így a meglévő robotok teljes újraprogramozását vagy új robotok üzembe állítását követelte volna meg. Nem csak pénzt takarítunk meg az új munkarend által, hanem munkahelyeket teremtünk, és ezzel egyben a cég jövőjét is megszilárdítjuk, tette hozzá az igazgató.  

Kommentek

50 év Forma-1 két és fél percben

A McLaren-csapat Forma-1-es szereplése 50 éves jubileumát ünnepli egy igen hangulatos videóval.

F1: Schumacher titokban megegyezett a McLarennel

A McLaren-vezér Ron Dennis azt állítja, Michael Schumacher ferraris időszakában tárgyalt vele az esetleges átigazolásról.

Villannyal is kapar?

Ránézésre egy normál 3-as BMW – leszámítva a zöld rendszámot. A konnektorról tölthető 330e megmaradt sportosnak, kevés törődést igényel, és akár benzin nélkül is használható a mindennapokban.

Brutális emlékeztető: ezért kötelező a biztonsági öv

Ha valakiben még mindig kétség merülne fel a biztonsági öv használatát illetően, az nézze meg ezt a videót.

Michelisz a negyedik helyről rajtol a Nürburgringen

Michelisz Norbert megismételte a tavalyi időmérős teljesítményét, így a holnapi főfutamon a negyedik helyről indulhat a Nürburgringen.

F1: Rosberg heteken belül leszerződhet

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, Nico Rosberg szerződéshosszabbítása három héten belül meglehet.

Jövőre kezdődik az autónyelő óriásbusz tesztje

Jövőre kezdik annak a felszíni tömegközlekedési járműnek a tesztelését Kínában, amely akár 1200 utast is képes szállítani.

F1: A Ferrarié lesz az első 2017-es tesztautó

Német sajtóértesülés szerint a Ferrari lehet az első csapat, amely a 2017-es szabályokhoz igazított tesztautót adhat a Pirellinek.

Ezért nem jó ötlet füstcsíkot húzó autó mögé sorolni

A helyszín az Egyesült Államok, a jó ég tudja hány sávos betonteknőben egy füstcsíkot húzó platós előz, a videót készítő kocsi sofőrje pedig beáll mögé.

F1: Nem eladó a McLaren-pilóta

Bár 2017-re még nem ígérnek versenyzői ülést neki, a McLaren nem adja senkinek tesztpilótáját, Stoffel Vandoorne-t, figyelmeztetett a cégvezér.

Ibrahimovic megint valami meglepőre készül

A Volvo hamarosan új kampányt indít a V90-nel, amelynek főszereplője Zlatan Ibrahimovic, a világ egyik legismertebb labdarúgója lesz.

Még sportosabb a boxermotoros sportkupé

Minimális teljesítménynöveléssel, áthangolt futóművel és gyári sportcsomaggal folytatja pályafutását a Subaru BRZ kupé.