Emberekre cseréli gyártórobotjait a Mercedes

Túl sok az opció az S-osztályban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.27. 08.02

Félrehúzta a robotkarokat, és gyakorlott összeszerelő munkásokat állított be a gyártósor mellé a Mercedes Sindelfingenben. A gépek nem boldogultak a rengeteg extrával.

A robotok forradalmasították a gépipart, autóink nekik köszönhetően váltak megfizethető, gyorsan előállítható fogyasztási cikké, ám a mai napig léteznek olyan gyártási fázisok, amelyeknél a rugalmas emberi munkaerő semmivel nem pótolható. Erre a következtetésre jutottak a Mercedes sindelfingeni üzemében is, ahol az S-osztály gyártósorán kellett több helyen is hús-vér munkásokkal kiváltani a robotokat. Az ok igazán vicces: túlságosan sok opció rendelhető az autóhoz, és a robotok nem képesek megfelelő tempóban lépést tartani az autóról autóra változó paraméterekkel, mondta el a Bloomberg hírszolgálatnak Markus Schaefer, a márka gyártásért felelős igazgatója.

A robotok sok mindenre képesek, de gondolkodni nem tudnak, így minden gyártási folyamatra be kell programozni őket. Az S-osztályhoz rendelhető, rengeteg egyedi extra és opciós kiegészítő – főleg az S-osztály csúcskivitelénél, a Maybach típusoknál (ld. a fenti képen) – így a meglévő robotok teljes újraprogramozását vagy új robotok üzembe állítását követelte volna meg. Nem csak pénzt takarítunk meg az új munkarend által, hanem munkahelyeket teremtünk, és ezzel egyben a cég jövőjét is megszilárdítjuk, tette hozzá az igazgató.  

Kommentek

Mit tehetünk, ha nem fizet a biztosító?

Ha nincs személyi sérülés, az érintettek többnyire a helyszínen rendezni tudják az ütközésért viselt felelősséget. Ám a vétkes fél az egyértelműnek tűnő helyzet is vitathatja utólag.

Elaludt a taxiban, 50 kilométert kerültek vele

Gyalog tíz perc lett volna az út, de úgy gondolta, inkább taxit hív. Rossz ötlet volt.

Trabantot tanítottak repülni tűzoltók

Ez törtnéik, ha tűzoltótömlőket erősítenek egy Trabant alá és egyszerre nyitják meg a vizet.

F1: Massa papája az internet új sztárja

Felipe Massa édesapja közönyös unalommal reagálta le Belgiumban, hogy a fiát többen is megelőzték a pályán.

Nem akármilyen versenykamiont épített ez a magyar csapat

Bemutatkozott a magyar trio, a Qualisport legújabb versenykamionja. Az új Scania október elején debütál majd élesben versenyen.

F1: Rágalom, hogy szabálytalan a Red Bull autója

A Red Bull visszautasította azokat a belgiumi feltételezéseket, amelyek azt sugallták, hogy szabálytalan lehet a csapat autója.

F1: Hamilton kapott egy érthetetlen díjat

A szokásos verseny utáni szavazáson Lewis Hamiltonnak adták a netezők a Belga Nagydíj legjobb pilótájának járó díjat.

Parás BMW-sek, eljött a ti időtök!

Számtalan egyéb innováció mellett távolból elérhető és vezérelhető 360 fokos kamerával érkezik ősszel a BMW új generációs 5-ös szériája.

GT-R – Kényelemre gyúr a japán szörny

Megtapasztaltuk, hogyan tud 70-80 litert fogyasztani százon és 70 kilométer alatt lenullázni egy gumigarnitúrát a 2017-es Nissan GT-R. A kevesebb gomb és nappabőr műszerfalborítás hamar háttérbe szorul.

F1: Belgium fekete báránya,”Mad Max” Verstappen

A nemzetközi sajtó főként a mercedeses Nico Rosberg rajt-cél győzelmét és a holland Max Verstappen megosztó versenyzési stílusát emelte ki a vasárnapi Forma-1-es Belga Nagydíj kapcsán.

Na csak befutott a nyár videoklipje

Legalábbis ha autós szemmel vizsgáljuk a dolgot, hiszen Pitbull legutóbbi klipjében van néhány nyalánkság. Köztük egy Bugatti Veyron limuzin is.

F1: Hamilton sajnálná Alonso visszavonulását

Lewis Hamilton szerint nagy veszteség lenne, ha Fernando Alonso 2017 végén távozna a Forma-1-ből, pedig tényleg reális lehetőségről van szó.