Emberekre cseréli gyártórobotjait a Mercedes

Túl sok az opció az S-osztályban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.27. 08.02

Félrehúzta a robotkarokat, és gyakorlott összeszerelő munkásokat állított be a gyártósor mellé a Mercedes Sindelfingenben. A gépek nem boldogultak a rengeteg extrával.

A robotok forradalmasították a gépipart, autóink nekik köszönhetően váltak megfizethető, gyorsan előállítható fogyasztási cikké, ám a mai napig léteznek olyan gyártási fázisok, amelyeknél a rugalmas emberi munkaerő semmivel nem pótolható. Erre a következtetésre jutottak a Mercedes sindelfingeni üzemében is, ahol az S-osztály gyártósorán kellett több helyen is hús-vér munkásokkal kiváltani a robotokat. Az ok igazán vicces: túlságosan sok opció rendelhető az autóhoz, és a robotok nem képesek megfelelő tempóban lépést tartani az autóról autóra változó paraméterekkel, mondta el a Bloomberg hírszolgálatnak Markus Schaefer, a márka gyártásért felelős igazgatója.

A robotok sok mindenre képesek, de gondolkodni nem tudnak, így minden gyártási folyamatra be kell programozni őket. Az S-osztályhoz rendelhető, rengeteg egyedi extra és opciós kiegészítő – főleg az S-osztály csúcskivitelénél, a Maybach típusoknál (ld. a fenti képen) – így a meglévő robotok teljes újraprogramozását vagy új robotok üzembe állítását követelte volna meg. Nem csak pénzt takarítunk meg az új munkarend által, hanem munkahelyeket teremtünk, és ezzel egyben a cég jövőjét is megszilárdítjuk, tette hozzá az igazgató.  

Kommentek

F1: Rosberget elsöpörte a szarvihar

Nico Rosberg kiposztolt egy képet a feleségével és a kislányával, nekiestek a kommentelők.

Amikor a Lada beállt a benzinkútra, megfagyott a levegő

Na, ilyet még nem láttál, de mi sem. Nem mondom, hogy nem zokogtunk tele egy zsepit, annyira röhögtünk.

F1: Button a 300. futamon is tanul

Jenson Button a hétvégi Maláj Nagydíjon 300. Forma-1-es versenyén indul. A 2009-es veterán a jubileum kapcsán tekint vissza a karrierjére.

Csak nekünk új: Ford Edge

Amerikában majdnem egy évtizede ismert a Ford Edge. Nemrég megkapta Európa is a márka legnagyobb szabadidőautóját

F1: Hamilton mindent belead, és remél

Lewis Hamilton a nehéz szingapúri hétvége után visszavágásra készül Malajziában, Nico Rosberg élvezi a sikersorozatot.

Így kell helyesen ejteni az autómárkák nevét

Van egy-kettő, amin meglepődtünk, de a többségüket a magyarok helyesen ejtik.

F1: Nem biztos, hogy a Honda beveti az új motort

A Honda egyelőre nem döntötte el, hogy új specifikációjú motorra vált-e a Maláj vagy Japán Nagydíjon.

Ezt vezeti az utak királya

Különleges megjelenésű nyergesvontatóval rukkolt elő a Renault, mellyel az országutak királyait szeretné megcélozni.

Eszményi veretés tökéletes utakon egy Porsche 911 GT3 RS-sel

A San Bernardino-hágó egyike a csodás Alpokon átkelő aszfaltkígyóknak, egészen 2066 méterig kúszik fel, Chur és Belinzola dél-kelet svájci városokat összekötve.

F1: Räikkönen nem siet a visszavonulással

Kimi Räikkönen 2017-ben még biztosan a Ferrarinál versenyez, és egyelőre nem érzi úgy, hogy biztosan az lesz az utolsó éve. A jövő nyitott.

F1: Egy csatlakozó vágta tönkre Grosjean hétvégéjét

A Haas-csapat megtalálta Romain Grosjean siralmas szingapúri hétvégéjének okozóját, a hibás csatlakozót a Maláj Nagydíjra kijavítják.

Ilyet is csak a japánok tudnak kitalálni

Kinek jutna eszébe mikrobuszokkal versenyezni vagy driftelni? Nekik igen!