Emberekre cseréli gyártórobotjait a Mercedes

Túl sok az opció az S-osztályban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.27. 08.00

Félrehúzta a robotkarokat, és gyakorlott összeszerelő munkásokat állított be a gyártósor mellé a Mercedes Sindelfingenben. A gépek nem boldogultak a rengeteg extrával.

A robotok forradalmasították a gépipart, autóink nekik köszönhetően váltak megfizethető, gyorsan előállítható fogyasztási cikké, ám a mai napig léteznek olyan gyártási fázisok, amelyeknél a rugalmas emberi munkaerő semmivel nem pótolható. Erre a következtetésre jutottak a Mercedes sindelfingeni üzemében is, ahol az S-osztály gyártósorán kellett több helyen is hús-vér munkásokkal kiváltani a robotokat. Az ok igazán vicces: túlságosan sok opció rendelhető az autóhoz, és a robotok nem képesek megfelelő tempóban lépést tartani az autóról autóra változó paraméterekkel, mondta el a Bloomberg hírszolgálatnak Markus Schaefer, a márka gyártásért felelős igazgatója.

A robotok sok mindenre képesek, de gondolkodni nem tudnak, így minden gyártási folyamatra be kell programozni őket. Az S-osztályhoz rendelhető, rengeteg egyedi extra és opciós kiegészítő – főleg az S-osztály csúcskivitelénél, a Maybach típusoknál (ld. a fenti képen) – így a meglévő robotok teljes újraprogramozását vagy új robotok üzembe állítását követelte volna meg. Nem csak pénzt takarítunk meg az új munkarend által, hanem munkahelyeket teremtünk, és ezzel egyben a cég jövőjét is megszilárdítjuk, tette hozzá az igazgató.  

Kommentek

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.