Emberekre cseréli gyártórobotjait a Mercedes

Túl sok az opció az S-osztályban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.27. 08.00

Félrehúzta a robotkarokat, és gyakorlott összeszerelő munkásokat állított be a gyártósor mellé a Mercedes Sindelfingenben. A gépek nem boldogultak a rengeteg extrával.

A robotok forradalmasították a gépipart, autóink nekik köszönhetően váltak megfizethető, gyorsan előállítható fogyasztási cikké, ám a mai napig léteznek olyan gyártási fázisok, amelyeknél a rugalmas emberi munkaerő semmivel nem pótolható. Erre a következtetésre jutottak a Mercedes sindelfingeni üzemében is, ahol az S-osztály gyártósorán kellett több helyen is hús-vér munkásokkal kiváltani a robotokat. Az ok igazán vicces: túlságosan sok opció rendelhető az autóhoz, és a robotok nem képesek megfelelő tempóban lépést tartani az autóról autóra változó paraméterekkel, mondta el a Bloomberg hírszolgálatnak Markus Schaefer, a márka gyártásért felelős igazgatója.

A robotok sok mindenre képesek, de gondolkodni nem tudnak, így minden gyártási folyamatra be kell programozni őket. Az S-osztályhoz rendelhető, rengeteg egyedi extra és opciós kiegészítő – főleg az S-osztály csúcskivitelénél, a Maybach típusoknál (ld. a fenti képen) – így a meglévő robotok teljes újraprogramozását vagy új robotok üzembe állítását követelte volna meg. Nem csak pénzt takarítunk meg az új munkarend által, hanem munkahelyeket teremtünk, és ezzel egyben a cég jövőjét is megszilárdítjuk, tette hozzá az igazgató.  

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.