Újra zakatol a legendás gőzmozdony

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.02.25. 08.02

Visszatért a sínekre csütörtökön a The Flying Scotsman, a legendás brit gőzmozdony, amelynek felújítása tíz évig tartott. Első útja, amelyen utasokat is szállított, Londonból Yorkba vezetett, indulását lelkes vonatrajongók kísérték.

A gőzös a King’s Cross állomásról indult, fedélzetén 300 utassal a yorki Nemzeti Vasúttörténeti Múzeumba tartott. A sínek mellett több százan gyűltek össze, hogy fotót készítsenek a világ egyik leghíresebb mozdonyának újraindulásáról. CcDbzNTXIAA_p6Y Az 1923-ban épült gőzmozdony kategóriája egyetlen jelenleg is működő példánya, magas kora és népszerűsége miatt nemzeti kincsként tekintenek rá. Felújítását, amely 4,2 millió fontba (1,6 milliárd forintba) került, egy gyűjtés eredményeként kezdték meg 2006-ban. “Mindig is szerettem a gőzmozdonyokat, apám is a vasútnál dolgozott, de még túl kicsi voltam, hogy láthassam a vonatokat. Most azonban itt vagyok, érzem a gőz illatát, hallom a hajtómű hangját, ez egyszerűen felejthetetlen. Párszor könnyek gyűltek a szemembe” – mondta Michael Cooper, egy postás, aki maga is jelen volt a The Flying Scotsman visszatérésénél. A mozdony onnan kapta nevét, hogy London és a skóciai Edinburgh között teljesített szolgálatot, híressé az 1924-es Brit Birodalmi Kiállítás tette. A forgalomból 1963-ban vonták ki. A The Flying Scotsmannek öt órába telt, míg elpöfögött a 321 kilométerrel távolabb lévő észak-angliai Yorkba, ezt az utat egy mai modern vonat nagyjából két óra alatt teljesíti. 1934-ben azonban ez az gőzmozdony volt az első Angliában, amely elérte a 100 mérföldes (160 kilométeres) óránkénti sebességet. A brit vasúttörténet büszkeségének számító mozdony egyelőre március 6-ig marad a yorki múzeumban, majd országos “turnéra” indul.  A gőzmozdonyok különleges helyet foglalnak el a britek szívében egyrészt az országnak a vasút 19. századi fejlődésében játszott úttörő szerepe, másrészt a gyermekek körében igen népszerű Thomas, a gőzmozdony mesefigurája miatt.

Kommentek

Drágulnak az autók a Brexit miatt?

Fontos modellek érkeznek az Egyesül Királyságból, amelynek autóiparát hátrányosan érintheti az EU-népszavazás eredménye. Talán Győr, Esztergom és Kecskemét profitálhat a döntésből?

Videó arról, hogy golfkocsival falnak menni hülyeség

Ne tegyék önök se, ha úgy hozza az élet, hogy golfkocsiba kell ülni. Kevés rajta a biztonsági funkció.

Azt hiszed, meleg van? Nézd meg ezt!

Magyarországon hőségriadó van érvényben. Azonban még ez a forróság is elmaradt attól, ami Arizonát jellemzi, ahol állítólag az álló autóban lehet sütni a hővel.

F1: Ricciardo betol néhány bécsi szeletet

Jövő héten Ausztriában versenyez a Forma-1-es mezőny, Daniel Ricciardo már melegíti a gyomrát.

F1: Kiderült, mi az idei Ferrari legnagyobb baja

Maurizio Arrivabene csapatfőnök szerint a Ferrari idei nehézségei részben annak köszönhetők, hogy nehéz beállítani az autót.

Megdöglött az akkumulátor – hova szaladjak?

Elpusztult az ősöreg akku a Mazdában. Szépen, lassan, fokozatosan gyengült el, volt időm egy kis bűbájolást is bevetni rajta, mielőtt vettem volna egy újat.

F1: 2017-ben csak 18 futam?

Bernie Ecclestone nem szeretné tovább bővíteni a versenynaptárat, inkább visszavágná a futamok számát.

Nem akármilyen géppel döngeti az utakat ez a magyar kamionsofőr

Olvasónk, Rigó Robert a messzi Kanadából küldött fotókat arról a teherautóról, mellyel mostanában megkeresi a kenyérre valót.

Nyugdíj előtt Toyota, fiatalon SEAT

Érdekes elemzést tett közzé az autótulajdonosok átlagos koráról egy biztosítási brókercég. Nagyok a különbségek és nem egyértelmű a prémiummárkák helyzete.

F1: Egy futamgyőzelemmel is bajnok lehet a Ferrari

A Ferrari csapatfőnöke szerint a Mercedes-pilóták párharcának köszönhetően akár egy szerencsés győzelemmel is elcsaklizhatják a bajnoki címet előlük, ha képesek a közelükben maradni.

Hőségben könnyebben kaphat defektet az abroncs

Csütörtöktől vasárnapig hőségriadó van érvényben az ország egész területén – a 30 fok feletti hőség nem csak a sofőröket viseli meg, hanem a gumiabroncsok számára is kihívást jelent.

Ismeretlen dög, ami vadabb a Bugattinál

Mintha egy Suzuki Swift 600 lóerős lenne, így lehet elképzelni mit tud a Vühl 05RR. Az ismeretlen sportkocsiba a Focus RS motorját építették.