Még mindig tud hova fogyni a Lotus

300-zal hasít a leggyorsabb Evora

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.25. 17.00

A Lotust alapító Colin Chapman a tömegcsökkentés Paganinije volt. Vigyorogna, ha látná, mit művelnek utódai.

Tavaly év végén a Lotus Exige Sport 350 dobott le magáról 51 kilót, majd idén év elején a Lotus Elise Cup 250 veszített el 21 kilogrammot a tömegéből. Az Evora nagyobb és nehezebb mindkettőnél, éppen ezért bőven van róla mit lefaragni: a gyár szakemberei most kerek 70 kilót, azaz egy cingár sofőrnyit csentek el. A recept hasonló volt: szénszálas alkatrészek jöttek, kényelmi extrák mentek (nincsenek például könyöklők), az ajtóburkolatokat és főleg a motortér fedelét egyszerűbb, könnyebb panelekkel oldották meg.

Ez persze csak része volt a képletnek, hiszen ettől még nem válna dinamikusabbá az autó, ezért alapos aerodinamikai csomagot fejlesztettek, a hasmagasságot 5 mm-rel csökkentették, a 3.5 V6 blokk pedig megkapta azt a hangolást, amelyet a brutális Lotus 3-Eleven versenyautónál is alkalmaztak. A 410 lóerős blokk részlegesen önzáró differenciálmű közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket, álló helyzetből 4,2 (automata váltóval 4,1) mp alatt gyorsul százra, a végsebesség kézi váltóval 300 km/óra, automatával „csak” 280.   Az autó júniustól kapható, évente csak 150 példányt gyártanak.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.