Feltámasztják a Duesenberg márkát

Visszatérhet Amerika Rolls-Royce-a

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.23. 11.01

Egy hollywoodi filmes autókon nevelkedett mérnök-vállalkozó élete céljának tűzte ki, hogy visszahozza a sírból a Duesenberget. 12 hónap múlva várható a kész prototípus.

A múlt század húszas, harmincas éveiben az automobilizmus abszolút csúcsát képviselték ezek a közel 200 km/óra sebességre képes, mozgó ékszerek, ma viszont különleges esztétikumukért szereti őket mindenki. A Duesenberg a veteránrajongók legszebb és legfájdalmasabb álma – fájdalmas, hiszen az eleve csekély számban épített autókból (az ikonikussá vált J típusból 1929 és 1937 között nem egészen 500 darab készült, kevesebb, mint amit eredetileg egy évre terveztek) nagyon kevés maradt fenn. Mivel azonban volna fizetőképes kereslet az autó iránt, egy Eddie Paul nevű autóbolond elhatározta, hogy feltámasztja a márkát. 20 éve már épített egy Duesenberg J replikát, de amúgy is egész életét autók között töltötte: egyike volt Hollywood kedvelt autóépítő mestereinek, neki köszönhettük a Grease (Pomádé) autóit, a lángnyelvekkel borított Mercury 9CM-et és Travolta  Ford De Luxe-át, de épített autót a korai Halálos iramban-filmekhez, az xXx-hez, és Stallone Cobrájához. A filmes kocsikat villámgyorsan építették, és csak az számított, hogy a felszínen csillogjanak, itt viszont kerek egy évet kapott a márkanév tulajdonosától Eddie, hogy megépítse a működő prototípust. Ehhez – és minden bizonnyal a végleges autóhoz is – a General Motors egyik pick-up alvázát fogják felhasználni, ebbe pedig a Corvette-ekből ismerős 6.2 V8 LS3 blokkot építik be. Más szóval az autó nagy lesz és buta, de hisz ma már nem is az a cél, hogy a világ legkifinomultabb járművét építsék meg, a megbízhatóság és a gyári garancia ellenben jól jön. A Duesenberg J kabrió annak idején légies vonalvezetésű, ám rendkívül bonyolult szerkezetű, nehézkesen nyitható tetejéről volt hírhedt. Az eredeti tervrajzok már nem állnak rendelkezésre, így Eddie-nek fényképek alapján kell megépítenie a tetőszerkezetet, mégpedig úgy, hogy azt villanymotorral lehessen mozgatni. Szintén villanymotorok fogják emelni az ablakokat, de persze nyomógomb helyett hagyományos kurbli kerül az ajtókra. A modern audiorendszer a műszerfalpanel mögé rejtve, láthatatlanul teszi a dolgát.

  A Duesenberg motorja túl erős volt a kor szinkronizált váltóihoz, ezért háromfokozatú, nem szinkronizált erőátvitel került a kocsikba. A Corvette-blokkhoz persze automata váltó társul majd. Valamivel szélesebb is lesz az autó, mint az eredeti, hogy kényelmesebben elférjenek az utasok. A tervek szerint évente 15 autó készülhet, árakról még korai volna beszélni.

Kommentek

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes

Egymárkás versenyszéria indul, az alapot a világ legjobb gyorsulású személygépkocsija adja. El tudod képzelni, mit tud? Nem, nem tudod.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.