Feltámasztják a Duesenberg márkát

Visszatérhet Amerika Rolls-Royce-a

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.23. 11.01

Egy hollywoodi filmes autókon nevelkedett mérnök-vállalkozó élete céljának tűzte ki, hogy visszahozza a sírból a Duesenberget. 12 hónap múlva várható a kész prototípus.

A múlt század húszas, harmincas éveiben az automobilizmus abszolút csúcsát képviselték ezek a közel 200 km/óra sebességre képes, mozgó ékszerek, ma viszont különleges esztétikumukért szereti őket mindenki. A Duesenberg a veteránrajongók legszebb és legfájdalmasabb álma – fájdalmas, hiszen az eleve csekély számban épített autókból (az ikonikussá vált J típusból 1929 és 1937 között nem egészen 500 darab készült, kevesebb, mint amit eredetileg egy évre terveztek) nagyon kevés maradt fenn. Mivel azonban volna fizetőképes kereslet az autó iránt, egy Eddie Paul nevű autóbolond elhatározta, hogy feltámasztja a márkát. 20 éve már épített egy Duesenberg J replikát, de amúgy is egész életét autók között töltötte: egyike volt Hollywood kedvelt autóépítő mestereinek, neki köszönhettük a Grease (Pomádé) autóit, a lángnyelvekkel borított Mercury 9CM-et és Travolta  Ford De Luxe-át, de épített autót a korai Halálos iramban-filmekhez, az xXx-hez, és Stallone Cobrájához. A filmes kocsikat villámgyorsan építették, és csak az számított, hogy a felszínen csillogjanak, itt viszont kerek egy évet kapott a márkanév tulajdonosától Eddie, hogy megépítse a működő prototípust. Ehhez – és minden bizonnyal a végleges autóhoz is – a General Motors egyik pick-up alvázát fogják felhasználni, ebbe pedig a Corvette-ekből ismerős 6.2 V8 LS3 blokkot építik be. Más szóval az autó nagy lesz és buta, de hisz ma már nem is az a cél, hogy a világ legkifinomultabb járművét építsék meg, a megbízhatóság és a gyári garancia ellenben jól jön. A Duesenberg J kabrió annak idején légies vonalvezetésű, ám rendkívül bonyolult szerkezetű, nehézkesen nyitható tetejéről volt hírhedt. Az eredeti tervrajzok már nem állnak rendelkezésre, így Eddie-nek fényképek alapján kell megépítenie a tetőszerkezetet, mégpedig úgy, hogy azt villanymotorral lehessen mozgatni. Szintén villanymotorok fogják emelni az ablakokat, de persze nyomógomb helyett hagyományos kurbli kerül az ajtókra. A modern audiorendszer a műszerfalpanel mögé rejtve, láthatatlanul teszi a dolgát.

  A Duesenberg motorja túl erős volt a kor szinkronizált váltóihoz, ezért háromfokozatú, nem szinkronizált erőátvitel került a kocsikba. A Corvette-blokkhoz persze automata váltó társul majd. Valamivel szélesebb is lesz az autó, mint az eredeti, hogy kényelmesebben elférjenek az utasok. A tervek szerint évente 15 autó készülhet, árakról még korai volna beszélni.

Kommentek

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.