Az Európában elsőként alkalmazott Sync3 infotainment rendszer mellett parkolórobot funkció, valamint egy új dízelmotor vezeti a Ford Kuga megújulásának tartalmi listáját. A 2016-os Kuga könnyen felismerhető a márka amerikai formanyelve által ihletett, erőteljes orrkialakításról: a kettős hűtőmaszk mellett átrajzolt fényszórók világítanak (akár a kanyar ívét követve), a hátsó lámpák is megújultak, ahogy a felni- és színválaszték is. Áttervezték a motorházfedelet is, ami nem csak harcosabb lett, de a gyalogosokat is jobban óvja gázolás esetén.

Az utastérben fűthető bőrkormány, leegyszerűsített kezelőfelületek várnak, az automata váltóhoz kormányra emelt váltófülek tartoznak. A cockpit legfontosabb újdonsága a Sync rendszer harmadik generációja, amely az okostelefonok szokásos csippentős-suhintós kezelhetőséget, fejlett hangvezérlést, teljes körű okostelefon-integrációt (Apple CarPlay és Android Auto) és wifin keresztül végezhető rendszerfrissítést kínál. A vezetéshez konkrétan kapcsolódó szolgáltatások terén is megújult a tavaly 100 ezer példányban eladott kompakt SUV. Párhuzamos és merőleges parkolásra szolgáló robotfunkció, az eddigi 30 helyett 50 km/óráig működőképes gázolásgátló robotfék, valamint keresztirányú forgalomfelügyelet szerepel a listán. Aki a kézzel foghatóbb újdonságokat kedveli, az sem fog szomorkodni, a Kuga megkapja ugyanis a másfél literes dízelmotor 120 lóerős változatát. Az eddigi kétliteres blokk helyébe lépő négyhengeres csak elsőkerék-hajtással kérhető, átlagos fogyasztását 4,4 liternek ígérik. A kétliteres dízel 150 és 180 lóerős kiadásai megmaradnak; előbbinél opció, utóbbinál egyedüli lehetőség az összkerékhajtás. Az 1,5 literes benzinmotor továbbra is 120 vagy 150 lóerővel kapható elsőkerekes, illetve 182 lóerővel összkerekes kivitelben.