Ford2016_Potholes_Lommel_08 A lommeli tesztpálya 80 kilométeres szakaszán 25 ország több mint 100 extrém útfelülete próbálható ki – ebből 1,9 kilométernyi a kátyús szakasz. Ez az autógyilkos próbapálya nagy segítséget jelent a mérnökök számára a tartósabb futóműrendszerek tervezésében. Az útszakasz szerves része a Ford 80 kilométeres lommeli tesztpályájának. A pálya megépítéséhez a Ford mérnökei az elmúlt három év során felkutatták Ausztria, Franciaország, Németország, Olaszország, Oroszország, Spanyolország és Svájc legrosszabb állapotú útjait, emellett pedig Ázsia, Ausztrália, valamint Észak- és Dél-Amerika autógyilkos útszakaszait is tanulmányozták. Ford2016_Potholes_Lommel_05 A mérnökök folyamatosan vizsgálják, milyen új ötletekkel egészíthetnék még ki a létesítményt. Miközben 70 km/órás tempóval hajtanak át a kátyúkon, ugyanolyan készülékkel mérik a rázkódást, mint amivel a szeizmológusok a földrengéseket tanulmányozzák, s így pontosan felmérhetik a futóműre és más részegységekre ható terhelést. Ugyanezt teszik a belga gránitkockákkal és francia macskakővel burkolt útszakaszokon is, akárcsak a brazil fekvőrendőrökkel tarkított részeken. Minden európai Ford-modellt letesztelnek Lommelben, ahol a Ford mérnökei és tesztpilótái mintegy hatmillió kilométert autóznak évente. A vadonatúj Transit például több mint 5000 kört tett meg a próbapályán egy olyan tesztprogram keretében, amely hat hónap alatt tíz évnyi kíméletlen használatot modellezett.