Könnyű és villámgyors a Lotus újdonsága

Lotus Elise Cup 250

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.17. 11.02

Elkészült minden idők leggyorsabb Lotus Elise modellje: 21 kilóval könnyebb, 26 lóerővel izmosabb az alapverziónál.

Mindössze 931 kilogrammos tömegét egy 246 lóerős, 250 Nm nyomatékú, 1,8 literes négyhengeres erőforrás mozgatja: az ebből adódó, remek tömeg/teljesítmény arány pedig a valaha létezett legfürgébb Elise modellé teszi a Cup 250-et. A roadsterként kínált modell álló helyzetből 4,3 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 248 km/óra. A felszerelt aerodinamikai kiegészítők nem dísznek vannak, 160-nál 66, csúcssebességnél pedig már 155 kilóval préselik az aszfalthoz az autót. Hogy ez a remek leszorítóerő ne vesszen kárba,  versenyfutóművet kapott az autó, Eibach rugókkal, Bilstein lengéscsillapítókkal. Az első fékeket az AP, a hátsókat a Brembo szállítja, az ABS-t pályára hangolták. Az aerodinamikai kiegészítők egyébként szénszálas műanyagból is megrendelhetők, ami további 10 kilós fogyókúrát jelent.  

Alapáras az Alcantara kárpitozás, valamint a Sport üzemmódkapcsoló, amely élesebb gázreakciót nyújt, kiküszöböli az alulkormányozottság-érzékelőt, és módosítja az elektronika beavatkozását a megcsúszásokba. A bőrkárpit, az audiorendszer és a fent említett aerocsomag extra tétel. A kompresszoros sportautóból mindössze 200 darab készül, egyenként 19-20 millió Ft körüli áron.

Kommentek

Azt hiszed, meleg van? Nézd meg ezt!

Magyarországon hőségriadó van érvényben. Azonban még ez a forróság is elmaradt attól, ami Arizonát jellemzi, ahol állítólag az álló autóban lehet sütni a hővel.

F1: Ricciardo betol néhány bécsi szeletet

Jövő héten Ausztriában versenyez a Forma-1-es mezőny, Daniel Ricciardo már melegíti a gyomrát.

F1: Kiderült, mi az idei Ferrari legnagyobb baja

Maurizio Arrivabene csapatfőnök szerint a Ferrari idei nehézségei részben annak köszönhetők, hogy nehéz beállítani az autót.

Megdöglött az akkumulátor – hova szaladjak?

Elpusztult az ősöreg akku a Mazdában. Szépen, lassan, fokozatosan gyengült el, volt időm egy kis bűbájolást is bevetni rajta, mielőtt vettem volna egy újat.

F1: 2017-ben csak 18 futam?

Bernie Ecclestone nem szeretné tovább bővíteni a versenynaptárat, inkább visszavágná a futamok számát.

Nem akármilyen géppel döngeti az utakat ez a magyar kamionsofőr

Olvasónk, Rigó Robert a messzi Kanadából küldött fotókat arról a teherautóról, mellyel mostanában megkeresi a kenyérre valót.

F1: Egy futamgyőzelemmel is bajnok lehet a Ferrari

A Ferrari csapatfőnöke szerint a Mercedes-pilóták párharcának köszönhetően akár egy szerencsés győzelemmel is elcsaklizhatják a bajnoki címet előlük, ha képesek a közelükben maradni.

Hőségben könnyebben kaphat defektet az abroncs

Csütörtöktől vasárnapig hőségriadó van érvényben az ország egész területén – a 30 fok feletti hőség nem csak a sofőröket viseli meg, hanem a gumiabroncsok számára is kihívást jelent.

Ismeretlen dög, ami vadabb a Bugattinál

Mintha egy Suzuki Swift 600 lóerős lenne, így lehet elképzelni mit tud a Vühl 05RR. Az ismeretlen sportkocsiba a Focus RS motorját építették.

F1: A Renault csak tesztel a versenyeken

A renault-s Kevin Magnussen azt mondja, tisztában van vele, hogy idén nem érhetnek el sokat, így örömmel fordítja tesztelésre a versenyhétvégéket.

Autóverseny lesz jövőre New Yorkban

A Forma-1 versenysorozat menedzsmentje már régóta ambicionálja, hogy a manhattani felhőkarcolók előterében rendezhessen nagydíjat, de úgy néz ki, hamarabb lesz New Yorkban elektromos autóverseny, mint F1-futam.

F1: A versenyző csak 20 százalékot ér

A Ferrari technikai főnöke szerint a mai Forma-1-ben a pilóta képességei kis szerepet játszanak a teljesítményben.