Konnektoros hibrid, dögös izomgép a Škodától

Első fotókon a Škoda Vision S

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.17. 09.04

A Škoda Vision S modern hajtáslánccal, merész formatervvel és fényűző helykínálattal emeli feljebb a márka pozícióját.

Az autógyárak által előzetesként kiadott rajzok általában dinamikusabbnak, sportosabbnak, vagányabbnak mutatják az új modellt, mint amilyennek az a valóságban bizonyul. A Škoda Vision S esetében erről szó sincs: a tényleges tanulmány, amelyről ma reggel adta ki az első fotókat a gyár, tekintélyt parancsoló, modern és meggyőző. Ez részben a lámpatesteknek (a fő fényszórók alatti, kiegészítő fényforrásnak, illetve a hegyesre faragott hátsó helyzetjelzőknek), részben a minden eddiginél hangsúlyosabb, dupla hűtőrácsnak köszönhető. A 4,7 méter hosszú autó belső teréről még nem készültek fotók, ám a 2,79 méteres tengelytáv bőséges férőhelyet sejtet.  A tanulmány három üléssorban két-két ülést kapott, a végleges modell nyilván a szokásosabb 2-3-2 elrendezéssel szorít helyet még egy utasnak.  

  Akár kétszemélyes kenguruszállító is lehetne azonban a Vision S, a lényeg (legalábbis műszaki és főleg termékpolitikai szempontból) a hajtáslánc. A nagy Škoda ugyanis az MQB padlólemezzel együtt megkapta a Volkswagentől annak konnektoros hibrid hajtásláncát is: ez összesen 225 lóerőt képes mozgósítani, ami minden idők második legerősebb Škoda modelljévé teszi, miközben az átlagos üzemanyag-fogyasztás 1,9 liter csupán 100 kilométeren. Az elektromos összkerékhajtású autó 7,4 mp alatt gyorsul százra. 12,4 kwh kapacitású Li-Ion akkujával akár 50 kilométert képes anélkül megtenni, hogy az 1,4-es benzinmotor (156 LE, 250 Nm) beindulna. Az első tengelyt egy 40 kW teljesítményű, 220 Nm nyomatékú villanymotor hajtja, a hátsóra egy 85 kilowattos, 270 newtonméteres elektromotort szereltek. További részletek március elején.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.