Konnektoros hibrid, dögös izomgép a Škodától

Első fotókon a Škoda Vision S

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.17. 09.04

A Škoda Vision S modern hajtáslánccal, merész formatervvel és fényűző helykínálattal emeli feljebb a márka pozícióját.

Az autógyárak által előzetesként kiadott rajzok általában dinamikusabbnak, sportosabbnak, vagányabbnak mutatják az új modellt, mint amilyennek az a valóságban bizonyul. A Škoda Vision S esetében erről szó sincs: a tényleges tanulmány, amelyről ma reggel adta ki az első fotókat a gyár, tekintélyt parancsoló, modern és meggyőző. Ez részben a lámpatesteknek (a fő fényszórók alatti, kiegészítő fényforrásnak, illetve a hegyesre faragott hátsó helyzetjelzőknek), részben a minden eddiginél hangsúlyosabb, dupla hűtőrácsnak köszönhető. A 4,7 méter hosszú autó belső teréről még nem készültek fotók, ám a 2,79 méteres tengelytáv bőséges férőhelyet sejtet.  A tanulmány három üléssorban két-két ülést kapott, a végleges modell nyilván a szokásosabb 2-3-2 elrendezéssel szorít helyet még egy utasnak.  

  Akár kétszemélyes kenguruszállító is lehetne azonban a Vision S, a lényeg (legalábbis műszaki és főleg termékpolitikai szempontból) a hajtáslánc. A nagy Škoda ugyanis az MQB padlólemezzel együtt megkapta a Volkswagentől annak konnektoros hibrid hajtásláncát is: ez összesen 225 lóerőt képes mozgósítani, ami minden idők második legerősebb Škoda modelljévé teszi, miközben az átlagos üzemanyag-fogyasztás 1,9 liter csupán 100 kilométeren. Az elektromos összkerékhajtású autó 7,4 mp alatt gyorsul százra. 12,4 kwh kapacitású Li-Ion akkujával akár 50 kilométert képes anélkül megtenni, hogy az 1,4-es benzinmotor (156 LE, 250 Nm) beindulna. Az első tengelyt egy 40 kW teljesítményű, 220 Nm nyomatékú villanymotor hajtja, a hátsóra egy 85 kilowattos, 270 newtonméteres elektromotort szereltek. További részletek március elején.

Kommentek

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

KRESZ-táblák, amikre figyelned kell télen

Van néhány speciális KRESZ-tábla, amelyeket zimankó és havazás idején erősen ajánlott figyelni. De tudjuk-e, hogy pontosan mit is jelentenek ezek a táblák?

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.