Hátsókerék-hajtással jönnek a legvadabb Renault-k

Feléledt az Alpine!

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.02.16. 16.20

Újjászületett az Alpine, ami egy sportautó-márka esetében pont az jelenti, amit reméltünk: egy könnyű és penge sportautó bemutatását.

Még 2012-ben jelentette be a Renault, hogy újraéleszti az Alpine sportautókat. A munka gyümölcsét nemrég láthattuk egy új sportkupé formájában. A fehér Alpine Vision egyelőre koncepcióautó, amelyből év végére lesz szériaváltozat. Itt mindenki fogadkozott, hogy legalább 80 százalékban azonos lesz a sorozatgyártású modell és a tanulmányautó.

A leleplezés annyira exkluzív esemény volt, hogy a Vezess.hu és az Autó Magazin munkatársaként egész Kelet-Közép-Európát egyedül képviseltem, a cseh és a szlovák piacról nem volt egyetlen újságíró sem, tehát ez most csak nektek, csak most anyag, ahogy mondani szokás. 4,5 mp alatt százra Jelenleg a Renault csak megvillantotta az autót, elszántan titkolják a kocsi részleteit, ami legalábbis a Genfi Autószalonig így maradhat, ahol várhatóan a nagyközönség is megcsodálhatja a remek arányú sportautót.
Egyelőre teljesítményadatok sincsenek még. A motorról csak annyit árult el a Renault, hogy négyhengeres turbós benzines lesz, amire egyébként is tippeltünk volna.
Teljesítményét 250-300 lóerő közé saccolom, de súlyadat híján csak a 4,5 másodpercen belüli 100-ra gyorsulási időből tudtam kiindulni. Bár teteje fix, de jellegében a farmotoros, hátul hajtó sportkocsi az Alfa Romeo 4C és a Lotus Elise Sport konkurensének tűnik. Áráról még nincsenek információk. Kizárt az elsőkerék-hajtás A helyszínen sikerült kideríteni a legfontosabbat: nem a Clio vagy a Mégane RS még sportosabb verzióival bővül a kínálat, kizárt az elsőkerék-hajtás. A farmotoros tanulmányautó a hátsó kerekeit hajtja, de mivel összkerekes sportautók nagyon is léteznek, születhetnek 4×4-es Alpine-modellek.
Első körben az Alpine Európában marad, ahol ismert a márka. Idővel az egy szál termékből kisebb modellpaletta fejlődhet ki, amivel a márka Európán kívül is megvetheti lábát. Egyelőre ennyit a monte-carlói Forma-1-es pálya mellől, ahol a rendezvényt tartották, részletek a csütörtök reggelre tervezett hosszabb cikkben.

Kommentek

  • Szabi5

    Ügyes a renault. Nagyon szorítok nekik, hogy sikerüljön, mert ez nagyot dobhat a márka presztizsén. Egyébként is csodálatosak az rs renaultok és ez az alpine is remélem jó lesz.Persze pénzt nem ebből fognak keresni de talán indirekten csurran valami. Már nagyon elegem van a vw konszern pöffeszkedéséből az unalmas, szürke és semmitmondó termékeikkel együtt, amilyet én is használok. Remélem az opel és a többiek is erőre kapnak végre.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.