Még 2012-ben jelentette be a Renault, hogy újraéleszti az Alpine sportautókat. A munka gyümölcsét nemrég láthattuk egy új sportkupé formájában. A fehér Alpine Vision egyelőre koncepcióautó, amelyből év végére lesz szériaváltozat. Itt mindenki fogadkozott, hogy legalább 80 százalékban azonos lesz a sorozatgyártású modell és a tanulmányautó.

1955-ben jött létre az Alpine márka, a név alpesit jelent. Ez volt a nagyon könnyű, 600 kg alatti sportautók fő vadászterülete

A leleplezés annyira exkluzív esemény volt, hogy a Vezess.hu és az Autó Magazin munkatársaként egész Kelet-Közép-Európát egyedül képviseltem, a cseh és a szlovák piacról nem volt egyetlen újságíró sem, tehát ez most csak nektek, csak most anyag, ahogy mondani szokás. 4,5 mp alatt százra Jelenleg a Renault csak megvillantotta az autót, elszántan titkolják a kocsi részleteit, ami legalábbis a Genfi Autószalonig így maradhat, ahol várhatóan a nagyközönség is megcsodálhatja a remek arányú sportautót.

Exkluzív a sztori: Magyarországról, sőt Szlovákiából és Csehországból sem volt rajtam kívül senki ezen az eseményen

Egyelőre teljesítményadatok sincsenek még. A motorról csak annyit árult el a Renault, hogy négyhengeres turbós benzines lesz, amire egyébként is tippeltünk volna.
Teljesítményét 250-300 lóerő közé saccolom, de súlyadat híján csak a 4,5 másodpercen belüli 100-ra gyorsulási időből tudtam kiindulni. Bár teteje fix, de jellegében a farmotoros, hátul hajtó sportkocsi az Alfa Romeo 4C és a Lotus Elise Sport konkurensének tűnik. Áráról még nincsenek információk. Kizárt az elsőkerék-hajtás A helyszínen sikerült kideríteni a legfontosabbat: nem a Clio vagy a Mégane RS még sportosabb verzióival bővül a kínálat, kizárt az elsőkerék-hajtás. A farmotoros tanulmányautó a hátsó kerekeit hajtja, de mivel összkerekes sportautók nagyon is léteznek, születhetnek 4×4-es Alpine-modellek.

Monte-Carlóban, a Forma-1-es pálya mentén leplezte le a Renault az új sportautót. Több mint 90 Alpine A110 tulajdonosa hozta el autóját a nagy napon

Első körben az Alpine Európában marad, ahol ismert a márka. Idővel az egy szál termékből kisebb modellpaletta fejlődhet ki, amivel a márka Európán kívül is megvetheti lábát. Egyelőre ennyit a monte-carlói Forma-1-es pálya mellől, ahol a rendezvényt tartották, részletek a csütörtök reggelre tervezett hosszabb cikkben.