Szemből Jaguar, oldalról és hátulról Evoque, mi az? A válasz: a Jaguar tervezett kompakt szabadidőjárműve – nevezzük jobb híján E-pace-nek. A prototípus-tesztek legkorábbi fázisában jellemző öszvér modell a Land Rover legkisebb prémium termékére épül, de belső szervei (valamint a jelek szerint a fényszórói) már a leendő modellből származnak.

Ha nagyon figyelmesen nézzük, a brit utakon lefotózott kísérleti példányról kiderül, hogy tengelytávja hosszabb, hátsó nyomtávja szélesebb, mint a normál Evoque-é. Az orr laposabb, így vélhetően a hűtő is a leendő modellé – lásd a fenti okfejtést.

Formai jellegzetességekről korai volna beszélni, de nincs okunk feltételezni, hogy ne egy zsugorított F-Pace jelenne meg a világ autószalonjain 2017 során, hogy aztán egy évre rá a kereskedésekből köszönjön rá az ügyfelekre.

Ha formailag az F-Pace-hez igazodik is, az E-Pace nem kapja meg nagy testvérének alumínium padlólemezét. A régi Evoque-padló nyújtott változatának alkalmazása egyfelől költséghatékony megoldás, másfelől viszont nem teszi lehetővé, hogy a Jaguar érvényesítse a nagyobb SUV-nál bevezetett menetdinamikai finomságokat. Kérdés, hogy a vásárlók hajlandóak lesznek-e elfogadni ezt a kompromisszumot. Az Evoque-bázisú építkezés másik folyománya, hogy kizárólag négyhengeres motorok kerülhetnek a leendő autó orrába.

Kérdéses, hogy az E-Pace hol készül majd; a kisebb méret miatt költségérzékenyebb lesz az autó, így jó esélye van a leendő szlovákiai üzemnek arra, hogy megcsípje magának a várhatóan igen népszerű modell gyártását.