Ezt fogja Szlovákiában építeni a Jaguar?

Már készül a britek kompakt szabadidőjárműve

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.16. 14.00

Épp csak megjelent az F-Pace, de a Jaguar máris a kistestvért tervezi. Az E-Pace három éven belül kerülhet forgalomba.

Szemből Jaguar, oldalról és hátulról Evoque, mi az? A válasz: a Jaguar tervezett kompakt szabadidőjárműve – nevezzük jobb híján E-pace-nek. A prototípus-tesztek legkorábbi fázisában jellemző öszvér modell a Land Rover legkisebb prémium termékére épül, de belső szervei (valamint a jelek szerint a fényszórói) már a leendő modellből származnak.

Ha nagyon figyelmesen nézzük, a brit utakon lefotózott kísérleti példányról kiderül, hogy tengelytávja hosszabb, hátsó nyomtávja szélesebb, mint a normál Evoque-é. Az orr laposabb, így vélhetően a hűtő is a leendő modellé – lásd a fenti okfejtést.

Formai jellegzetességekről korai volna beszélni, de nincs okunk feltételezni, hogy ne egy zsugorított F-Pace jelenne meg a világ autószalonjain 2017 során, hogy aztán egy évre rá a kereskedésekből köszönjön rá az ügyfelekre.

Ha formailag az F-Pace-hez igazodik is, az E-Pace nem kapja meg nagy testvérének alumínium padlólemezét. A régi Evoque-padló nyújtott változatának alkalmazása egyfelől költséghatékony megoldás, másfelől viszont nem teszi lehetővé, hogy a Jaguar érvényesítse a nagyobb SUV-nál bevezetett menetdinamikai finomságokat. Kérdés, hogy a vásárlók hajlandóak lesznek-e elfogadni ezt a kompromisszumot. Az Evoque-bázisú építkezés másik folyománya, hogy kizárólag négyhengeres motorok kerülhetnek a leendő autó orrába.

Kérdéses, hogy az E-Pace hol készül majd; a kisebb méret miatt költségérzékenyebb lesz az autó, így jó esélye van a leendő szlovákiai üzemnek arra, hogy megcsípje magának a várhatóan igen népszerű modell gyártását.

Kommentek

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.