A cég azt közölte, hogy az adózás utáni vesztesége 73,85 milliárd rubel (254 milliárd forint) volt tavaly, ami 2,9-szerese az egy évvel korábbi veszteségnek. A cég bevétele 8 százalékkal, 176,4 milliárd rubelre csökkent.

Tavaly 1,6 millió új járművet értékesítettek az orosz autópiacon, ami 36 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. Elemzők szerint a piac idén tovább zsugorodik, 1,3 millió új autó talál gazdára.

Az AvtoVaz célul tűzte ki a 20 százalékos piaci részesedés megszerzését. Januárban az AvtoVaz már csaknem elérte ezt a szintet, a piaci részesedése 19,8 százalék volt.

Ha az idén 1,3 millió új autót értékesítenek Oroszországban és az AvtoVaz 20 százalékos részesedést akar kihasítani magának a piacból, akkor a cégnek 260 ezer autót kell eladnia 2016-ban. Tavalyi értékesítése 269 ezer volt, ami 30 százalékkal kisebb a 2014. évinél.

Az AvtoVaz piaci részesedése a 2014. évi 16,4 százalékról tavaly átlagosan 17,9 százalékra emelkedett.

Olvasta? Meglepőt mondott a leggyorsabb magyar!