Ennél gyorsabb BMW 7-es nem volt még

BMW M760Li xDrive és V12 Excellence

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.12. 11.00

Rátromfolt eddigi zászlóshajójára a BMW: a nyújtott tengelytávú, V12-es modell egy sor sportos és kényelmi extrával kényeztet, ráadásul kétféle kivitelben rendelhető.

Napokkal az Alpina B7 csúcskivitelének bemutatása után a BMW maga is elárulta, hogyan képzeli el a tökéletesen sportos luxuslimuzint. Az M760Li xDrive persze nem M7, de nem is ez volt a cél. Nem önálló M-es modell, hanem ún M Performance járgány.

A 6,6 literes, tizenkét hengeres duplaturbós motor 600 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 800 Nm már 1500/perctől. Az autó 3,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 305 km/óra (M Driver csomaggal), egyébként 250-nél megállítja az elektronika. A sebességváltója nyolcfokozatú automata.

Az autó vérbeli sportkocsi próbál lenni, amelynek összkerékhajtása alaphelyzetben hátsókerék-hajtású karaktert valósít meg, mind a négy kerék kormányzott, a kipufogó, a lengéscsillapítás mind M-csomagos, ahogy a beltérben az ülések és a kormány is atletikus cserén esett át. A lassításról brutális, 19 colos féktárcsák gondoskodnak.

Aki ezt nem találja harmonikusnak, nem gondolja, hogy 2,2 tonnával feltétlenül száguldozni kellene, vagy amúgy is inkább sofőrrel jár, az a V12 Excellence kivitelben találja meg a számítását. Csak ez a modell kap V12-es logókat, lekerülnek az M-es jelzések, búcsúznak az M-es lökhárítók, a kipufogó eltérő végeket kap, és elveszíti agresszív orgánumát, a kormánykerék fabetétes, a digitális sebességmérő műszer kalibrálása pedig 330 helyett 260 km/óra.

A felár nélküli V12 Excellence más felniket, kék helyett fekete nyerges fékeket és krómozott hűtőmaszk-sávot kap. Ugyanakkor a hátsó utasok kényelme mindkét modellnél megegyezik, Alcantara tetőkárpit, süppedős szőnyegek, mindenütt Nappa bőrkárpit kényezteti az elnök-vezérigazgató urat.

Ennél gyorsabb BMW 7-es nem volt még 1

Ahogy a többi BMW 7-esben, az iDrive operációs rendszer egyes funkciói gesztusvezérléssel is működtethetők. Háromdimenziós szenzorok által érzékelt kézfej-mozdulatokkal vezérelhetők a különféle funkciók, így például ujjkörzéssel változtathatók a zenerendszer hangerejét, a beérkező telefonhívásokat pedig egy mozdulattal fogadhatják vagy elutasíthatják.

Természetesen rengeteg vezetést támogató rendszer kerül a csúcs-Hetesbe, így a kormányzó- és sávtartó asszisztens, keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkció, közlekedési torlódásokat figyelő asszisztens, aktív tempomat, sebességkorlát-kijelzés stb.

Ennél gyorsabb BMW 7-es nem volt még 2

Kommentek

  • Iceman.

    “…a digitális sebességmérő műszer kalibrálása pedig 330 helyett 260 km/óra.” -Nyilván fordítva kedves cikkíró.

  • Iceman.

    Mea Culpa. Figyelmetlen olvasó szindróma! :)

  • szaboata

    Biztos lesz itthon is majd néhány … szlovák rendszámos.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.