Ennél gyorsabb BMW 7-es nem volt még

BMW M760Li xDrive és V12 Excellence

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.12. 11.00

Rátromfolt eddigi zászlóshajójára a BMW: a nyújtott tengelytávú, V12-es modell egy sor sportos és kényelmi extrával kényeztet, ráadásul kétféle kivitelben rendelhető.

Napokkal az Alpina B7 csúcskivitelének bemutatása után a BMW maga is elárulta, hogyan képzeli el a tökéletesen sportos luxuslimuzint. Az M760Li xDrive persze nem M7, de nem is ez volt a cél. Nem önálló M-es modell, hanem ún M Performance járgány.

A 6,6 literes, tizenkét hengeres duplaturbós motor 600 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 800 Nm már 1500/perctől. Az autó 3,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 305 km/óra (M Driver csomaggal), egyébként 250-nél megállítja az elektronika. A sebességváltója nyolcfokozatú automata.

Az autó vérbeli sportkocsi próbál lenni, amelynek összkerékhajtása alaphelyzetben hátsókerék-hajtású karaktert valósít meg, mind a négy kerék kormányzott, a kipufogó, a lengéscsillapítás mind M-csomagos, ahogy a beltérben az ülések és a kormány is atletikus cserén esett át. A lassításról brutális, 19 colos féktárcsák gondoskodnak.

Aki ezt nem találja harmonikusnak, nem gondolja, hogy 2,2 tonnával feltétlenül száguldozni kellene, vagy amúgy is inkább sofőrrel jár, az a V12 Excellence kivitelben találja meg a számítását. Csak ez a modell kap V12-es logókat, lekerülnek az M-es jelzések, búcsúznak az M-es lökhárítók, a kipufogó eltérő végeket kap, és elveszíti agresszív orgánumát, a kormánykerék fabetétes, a digitális sebességmérő műszer kalibrálása pedig 330 helyett 260 km/óra.

A felár nélküli V12 Excellence más felniket, kék helyett fekete nyerges fékeket és krómozott hűtőmaszk-sávot kap. Ugyanakkor a hátsó utasok kényelme mindkét modellnél megegyezik, Alcantara tetőkárpit, süppedős szőnyegek, mindenütt Nappa bőrkárpit kényezteti az elnök-vezérigazgató urat.

Ennél gyorsabb BMW 7-es nem volt még 1

Ahogy a többi BMW 7-esben, az iDrive operációs rendszer egyes funkciói gesztusvezérléssel is működtethetők. Háromdimenziós szenzorok által érzékelt kézfej-mozdulatokkal vezérelhetők a különféle funkciók, így például ujjkörzéssel változtathatók a zenerendszer hangerejét, a beérkező telefonhívásokat pedig egy mozdulattal fogadhatják vagy elutasíthatják.

Természetesen rengeteg vezetést támogató rendszer kerül a csúcs-Hetesbe, így a kormányzó- és sávtartó asszisztens, keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkció, közlekedési torlódásokat figyelő asszisztens, aktív tempomat, sebességkorlát-kijelzés stb.

Ennél gyorsabb BMW 7-es nem volt még 2

Kommentek

  • Iceman.

    “…a digitális sebességmérő műszer kalibrálása pedig 330 helyett 260 km/óra.” -Nyilván fordítva kedves cikkíró.

  • Iceman.

    Mea Culpa. Figyelmetlen olvasó szindróma! :)

  • szaboata

    Biztos lesz itthon is majd néhány … szlovák rendszámos.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.