Ennél gyorsabb BMW 7-es nem volt még

BMW M760Li xDrive és V12 Excellence

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.12. 11.00

Rátromfolt eddigi zászlóshajójára a BMW: a nyújtott tengelytávú, V12-es modell egy sor sportos és kényelmi extrával kényeztet, ráadásul kétféle kivitelben rendelhető.

Napokkal az Alpina B7 csúcskivitelének bemutatása után a BMW maga is elárulta, hogyan képzeli el a tökéletesen sportos luxuslimuzint. Az M760Li xDrive persze nem M7, de nem is ez volt a cél. Nem önálló M-es modell, hanem ún M Performance járgány.

A 6,6 literes, tizenkét hengeres duplaturbós motor 600 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 800 Nm már 1500/perctől. Az autó 3,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 305 km/óra (M Driver csomaggal), egyébként 250-nél megállítja az elektronika. A sebességváltója nyolcfokozatú automata.

Az autó vérbeli sportkocsi próbál lenni, amelynek összkerékhajtása alaphelyzetben hátsókerék-hajtású karaktert valósít meg, mind a négy kerék kormányzott, a kipufogó, a lengéscsillapítás mind M-csomagos, ahogy a beltérben az ülések és a kormány is atletikus cserén esett át. A lassításról brutális, 19 colos féktárcsák gondoskodnak.

Aki ezt nem találja harmonikusnak, nem gondolja, hogy 2,2 tonnával feltétlenül száguldozni kellene, vagy amúgy is inkább sofőrrel jár, az a V12 Excellence kivitelben találja meg a számítását. Csak ez a modell kap V12-es logókat, lekerülnek az M-es jelzések, búcsúznak az M-es lökhárítók, a kipufogó eltérő végeket kap, és elveszíti agresszív orgánumát, a kormánykerék fabetétes, a digitális sebességmérő műszer kalibrálása pedig 330 helyett 260 km/óra.

A felár nélküli V12 Excellence más felniket, kék helyett fekete nyerges fékeket és krómozott hűtőmaszk-sávot kap. Ugyanakkor a hátsó utasok kényelme mindkét modellnél megegyezik, Alcantara tetőkárpit, süppedős szőnyegek, mindenütt Nappa bőrkárpit kényezteti az elnök-vezérigazgató urat.

Ennél gyorsabb BMW 7-es nem volt még 1

Ahogy a többi BMW 7-esben, az iDrive operációs rendszer egyes funkciói gesztusvezérléssel is működtethetők. Háromdimenziós szenzorok által érzékelt kézfej-mozdulatokkal vezérelhetők a különféle funkciók, így például ujjkörzéssel változtathatók a zenerendszer hangerejét, a beérkező telefonhívásokat pedig egy mozdulattal fogadhatják vagy elutasíthatják.

Természetesen rengeteg vezetést támogató rendszer kerül a csúcs-Hetesbe, így a kormányzó- és sávtartó asszisztens, keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkció, közlekedési torlódásokat figyelő asszisztens, aktív tempomat, sebességkorlát-kijelzés stb.

Ennél gyorsabb BMW 7-es nem volt még 2

Kommentek

  • Iceman.

    “…a digitális sebességmérő műszer kalibrálása pedig 330 helyett 260 km/óra.” -Nyilván fordítva kedves cikkíró.

  • Iceman.

    Mea Culpa. Figyelmetlen olvasó szindróma! :)

  • szaboata

    Biztos lesz itthon is majd néhány … szlovák rendszámos.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.