Ennél gyorsabb BMW 7-es nem volt még

BMW M760Li xDrive és V12 Excellence

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.12. 11.02

Rátromfolt eddigi zászlóshajójára a BMW: a nyújtott tengelytávú, V12-es modell egy sor sportos és kényelmi extrával kényeztet, ráadásul kétféle kivitelben rendelhető.

Napokkal az Alpina B7 csúcskivitelének bemutatása után a BMW maga is elárulta, hogyan képzeli el a tökéletesen sportos luxuslimuzint. Az M760Li xDrive persze nem M7, de nem is ez volt a cél. Nem önálló M-es modell, hanem ún M Performance járgány.

A 6,6 literes, tizenkét hengeres duplaturbós motor 600 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 800 Nm már 1500/perctől. Az autó 3,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 305 km/óra (M Driver csomaggal), egyébként 250-nél megállítja az elektronika. A sebességváltója nyolcfokozatú automata.

Az autó vérbeli sportkocsi próbál lenni, amelynek összkerékhajtása alaphelyzetben hátsókerék-hajtású karaktert valósít meg, mind a négy kerék kormányzott, a kipufogó, a lengéscsillapítás mind M-csomagos, ahogy a beltérben az ülések és a kormány is atletikus cserén esett át. A lassításról brutális, 19 colos féktárcsák gondoskodnak.

Aki ezt nem találja harmonikusnak, nem gondolja, hogy 2,2 tonnával feltétlenül száguldozni kellene, vagy amúgy is inkább sofőrrel jár, az a V12 Excellence kivitelben találja meg a számítását. Csak ez a modell kap V12-es logókat, lekerülnek az M-es jelzések, búcsúznak az M-es lökhárítók, a kipufogó eltérő végeket kap, és elveszíti agresszív orgánumát, a kormánykerék fabetétes, a digitális sebességmérő műszer kalibrálása pedig 330 helyett 260 km/óra.

A felár nélküli V12 Excellence más felniket, kék helyett fekete nyerges fékeket és krómozott hűtőmaszk-sávot kap. Ugyanakkor a hátsó utasok kényelme mindkét modellnél megegyezik, Alcantara tetőkárpit, süppedős szőnyegek, mindenütt Nappa bőrkárpit kényezteti az elnök-vezérigazgató urat.

Ennél gyorsabb BMW 7-es nem volt még 1

Ahogy a többi BMW 7-esben, az iDrive operációs rendszer egyes funkciói gesztusvezérléssel is működtethetők. Háromdimenziós szenzorok által érzékelt kézfej-mozdulatokkal vezérelhetők a különféle funkciók, így például ujjkörzéssel változtathatók a zenerendszer hangerejét, a beérkező telefonhívásokat pedig egy mozdulattal fogadhatják vagy elutasíthatják.

Természetesen rengeteg vezetést támogató rendszer kerül a csúcs-Hetesbe, így a kormányzó- és sávtartó asszisztens, keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkció, közlekedési torlódásokat figyelő asszisztens, aktív tempomat, sebességkorlát-kijelzés stb.

Ennél gyorsabb BMW 7-es nem volt még 2

Kommentek

  • Iceman.

    “…a digitális sebességmérő műszer kalibrálása pedig 330 helyett 260 km/óra.” -Nyilván fordítva kedves cikkíró.

  • Iceman.

    Mea Culpa. Figyelmetlen olvasó szindróma! :)

  • szaboata

    Biztos lesz itthon is majd néhány … szlovák rendszámos.

F1: Mi a fene van Perez szerződésével?

Továbbra sem világos, hol is versenyez majd a Force Indiá-s Sergio Perez 2017-ben. Állítólag több opciója van, ugyanakkor az F1-ből való kikerülés lehetőségét is emlegeti. Egy hetet adott.

Ötödszörre már nem is olyan kicsi a Nissan Micra

Fejlett technológiai tartalommal, modern motorokkal, egyedi megjelenéssel folytatja elődje nyomdokaiban az ötödik Nissan Micra.

Mikor a Mad Max és Hanna-Barbera keveredik, csodás dolog születik

Emlékeztek még a Flúgos futam című rajzfilmre? Egy tehetséges művész picit felturbózta a mesében szereplő járgányokat – nagyon varacskos disznó!

Négy különleges BMW, amit eddig nem nagyon láttál

A legenda harmincadik születésnapja tökéletes alkalmat kínált arra a bajor gyártónak, hogy előhozzon négy különleges M3 modellváltozatot, amelyek soha nem kerültek sorozatgyártásba.

F1: Alonso 30 helyes büntetést kap

A McLaren Szepangban beszereli a Honda fejlesztett motorját Fernando Alonso autójába, Jenson Button viszont csak egy hónap múlva kapja meg ugyanezt.

F1: Hamilton nem hülye!

A brit Forma-1-es legenda, Sir Stirling Moss kiállt Lewis Hamilton, pontosabban a világbajnok celebéletmódja mellett. Nem félti a címvédőt.

A Magyar Honvédség legdurvább harcjárművei

Összeszedtük a hazai honvédség legádázabb járműveit, melyek fő feladata, hogy megvédjék az országot.

A nap hülyéje a megszokottnál is hülyébb

Jegyezd meg: mozgó vonatra ne próbálj meg felugrani, SOHA!

Sportverziójával debütált az új Honda Civic

Csúcskivitelével lépett színre a tizedik generációs Honda Civic Párizsban. A Type R egyelőre tanulmány csupán.

F1: Jövőre is korábban lesz a Magyar Nagydíj

A Nemzetközi Automobil Szövetség nyilvánosságra hozta a Forma-1 2017-es versenynaptár-tervezetét. Nincs sok változás, az idény később kezdődik, de marad a 21 futam.

Porsche, ami utcára tilos!

Reggel, napközben és este, az ágyban, a fürdőkádban és az íróasztalnál, azóta is Lausitzringen készült felvételeket nézem. Talán soha nem élhetem át újra az élményt, amit egy gyári Porsche versenyautó képes nyújtani.

Elektromos társat kap a VW Golf

Leleplezte villanymotoros tanulmányautóját a Volkswagen. Akkora, mint a Golf, de teljesen önálló padlón nyugszik.