Ennél gyorsabb BMW 7-es nem volt még

BMW M760Li xDrive és V12 Excellence

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.12. 11.02

Rátromfolt eddigi zászlóshajójára a BMW: a nyújtott tengelytávú, V12-es modell egy sor sportos és kényelmi extrával kényeztet, ráadásul kétféle kivitelben rendelhető.

Napokkal az Alpina B7 csúcskivitelének bemutatása után a BMW maga is elárulta, hogyan képzeli el a tökéletesen sportos luxuslimuzint. Az M760Li xDrive persze nem M7, de nem is ez volt a cél. Nem önálló M-es modell, hanem ún M Performance járgány.

A 6,6 literes, tizenkét hengeres duplaturbós motor 600 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 800 Nm már 1500/perctől. Az autó 3,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 305 km/óra (M Driver csomaggal), egyébként 250-nél megállítja az elektronika. A sebességváltója nyolcfokozatú automata.

Az autó vérbeli sportkocsi próbál lenni, amelynek összkerékhajtása alaphelyzetben hátsókerék-hajtású karaktert valósít meg, mind a négy kerék kormányzott, a kipufogó, a lengéscsillapítás mind M-csomagos, ahogy a beltérben az ülések és a kormány is atletikus cserén esett át. A lassításról brutális, 19 colos féktárcsák gondoskodnak.

Aki ezt nem találja harmonikusnak, nem gondolja, hogy 2,2 tonnával feltétlenül száguldozni kellene, vagy amúgy is inkább sofőrrel jár, az a V12 Excellence kivitelben találja meg a számítását. Csak ez a modell kap V12-es logókat, lekerülnek az M-es jelzések, búcsúznak az M-es lökhárítók, a kipufogó eltérő végeket kap, és elveszíti agresszív orgánumát, a kormánykerék fabetétes, a digitális sebességmérő műszer kalibrálása pedig 330 helyett 260 km/óra.

A felár nélküli V12 Excellence más felniket, kék helyett fekete nyerges fékeket és krómozott hűtőmaszk-sávot kap. Ugyanakkor a hátsó utasok kényelme mindkét modellnél megegyezik, Alcantara tetőkárpit, süppedős szőnyegek, mindenütt Nappa bőrkárpit kényezteti az elnök-vezérigazgató urat.

Ahogy a többi BMW 7-esben, az iDrive operációs rendszer egyes funkciói gesztusvezérléssel is működtethetők. Háromdimenziós szenzorok által érzékelt kézfej-mozdulatokkal vezérelhetők a különféle funkciók, így például ujjkörzéssel változtathatók a zenerendszer hangerejét, a beérkező telefonhívásokat pedig egy mozdulattal fogadhatják vagy elutasíthatják.

Természetesen rengeteg vezetést támogató rendszer kerül a csúcs-Hetesbe, így a kormányzó- és sávtartó asszisztens, keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkció, közlekedési torlódásokat figyelő asszisztens, aktív tempomat, sebességkorlát-kijelzés stb.

Kommentek

  • Iceman.

    “…a digitális sebességmérő műszer kalibrálása pedig 330 helyett 260 km/óra.” -Nyilván fordítva kedves cikkíró.

  • Iceman.

    Mea Culpa. Figyelmetlen olvasó szindróma! :)

  • szaboata

    Biztos lesz itthon is majd néhány … szlovák rendszámos.

F1: Kemény büntetések jönnek a Magyar Nagydíjon

A Nemzetközi Automobil Szövetség bokszutca-áthajtásos büntetéssel jutalmazza majd azokat a versenyzőket, akik szabálytalanul szélesítik ki a Hungaroring kanyarjait.

F1: Hamilton szétesett az utolsó edzésen

Nico Rosberg mindössze két ezreddel verte a Red Bull-os Max Verstappent, a címvédő Lewis Hamilton viszont formán kívül vezetett a Magyar Nagydíj utolsó szabadedzésén.

10 dohányzóasztal, amiért csoroghat a nyálad

A motorból készített kisasztal nem újdonság, de most összeszedtük a tíz legszebb darabot, ami minden benzinvérű álma.

F1: A Renault idén már nem nyúl a motorhoz

A Red Bullnak is szállító Renault idén már nem tervez újabb fejlesztési lépcsőt a motorjához, csak 2017-ben jön az újabb lépcső.

Meglepték a magyar szurkolók Räikkönent

Kimi Räikkönen hazánkban is az egyik legnépszerűbb Forma-1-es versenyző. Egy molinóval lepték meg a hazai drukkerek a Ferrari pilótáját.

Nem minden F1-sztárnak jut luxusautó Magyarországon

31. alkalommal rendezik meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat, idén is megnéztük, mivel közlekednek hazánkban a versenyzők. Ritka luxusautók mellett tucatjárgány is szerepel a kínálatban

Akárhogy díszítik, Ford marad. De sebaj!

A Mondeo kombi eleve egy jó családi autó, a Vignale kivitel viszont a prémiumhangulatot is megteremti hozzá. Illetve… valóban megteremti?

Vettel: Felemás napunk volt

Sebastian Vettel szerint a Ferrarinak minden területen javulnia kell szombatra, ha jól akarnak szerepelni a Magyar Nagydíj időmérőjén.

F1: Ricciardo a dobogót célozza

A 2014-es hungaroringi győztes, Daniel Ricciardo szerint a Red Bull tempója jó lehet a hétvégén, ezért joggal gondolhat a dobogós helyezésre a Magyar Nagydíjon.

F1: Hamilton bocsánatot kért az autótörésért

Lewis Hamilton bocsánatot kért, amiért a falnak ment a Magyar Nagydíj szabadedzésén. A kerékvető fogott ki rajta.

Sztárként érkezett az Forma-1 ura a Hungaroringre

Pénteken érkezett meg a Forma-1 Magyar Nagydíjra Bernie Ecclestone. A brit üzletember természetesen szupergazdaghoz illő módon utazott levegőben és földön is.

Barlangba vittük a családi japánt

Végy egy kompakt szabadidőautót, pakolj bele öt embert és annyi cuccot, amennyi igazából nem is fér bele. Jó utat!