Az autók harmadát kitilthatják a pesti utakról

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.02.12. 14.28

Kiterjesztenék a forgalomkorlátozást szmogriadó esetén. A jelenlegi szabályozás a járművek 7-8 %-ának közlekedését tiltja, az új a gépjárművek 29-32 %-át érintheti.

Módosíthatja a szmogriadóról szóló rendeletet jövő szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés, az erről szóló előterjesztés bővítené a szmoghelyzeti riasztási fokozatban a forgalomkorlátozás által érintett járművek körét.

A Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslatban az olvasható, hogy a korábbi korlátozás által érintett környezetvédelmi osztályokba sorolt járműveken túl a bővítés érinti az Euro-2-es benzines és dízelüzeműeket is.

Az előterjesztés szerint a legszennyezőbb gépjárművekhez az eddigi, fekete matricás szabályozással a járművek mintegy 7-8 százaléka (46-76 ezer) tartozott, ha az agglomerációs vagy azon belül a budapesti adatokat veszik figyelembe.

A módosítási javaslat – az előbbi kört a 2-es, illetve 4-es jelű környezetvédelmi osztállyal bővítve – a gépjárművek 29-32 százalékát (mintegy 186-307 ezer) érintené.


A következő korlátozási lépcsőt az Euro-3 szabályoknak megfelelő dízelüzemű járművek környezetvédelmi osztályai (7-es és 8-as együtt) jelenthetnék, ezzel a korlátozás által érintett autók aránya 38-41 százalékra nőhetne (240-395 ezer).

Rámutattak arra, hogy a módosítási javaslat által érintett autók közül a legkedvezőbbnek tekinthető, az Euro-2 szabályokat még teljesítő, a 4-es jelű környezetvédelmi osztályba soroltak – az általános forgalomba hozatali szabályokat tekintve, a legjobb esetben is – már több mint 15 évesek, jellemzően 16 és 19 év közöttiek.

A KSH legfrissebb, azaz 2014-es adatai szerint a magyar autópark átlagéletkora 13,4 év.
    
Hozzátették, műszaki és környezetvédelmi szempontból egyaránt megalapozott álláspont, hogy a korlátozás által érintett járművek se közlekedhessenek a fővárosi szmogriadó riasztási fokozata miatt elrendelt – például a szálló por esetén 6 órától 22 óráig tartó – forgalomkorlátozás esetén.

 

Kommentek

  • subtotal

    Kurvára unalmas már srácok az állandó hazug, félrevezető címadás, a Fővárosi Közgyülés mióta dönt országos hatáskörben?
    Bakker, felbasszátok az agyam hétvége előtt :(

  • Papatyutyu
  • Brumm2016

    ad1: A többi városban mi van, ahol szintén rendszeresen súlyos a szmoghelyzet? Ott van szmogriadó vagy nincs, van-e korlátozás vagy nincs?

    ad2: budapesti =/= hazai Bár ezt elég sok helyen így állítják, pl jelen cikk címében is.
    A reptérről kifelé jövet is ez a felirat fogad: “Üdvözöljük itthon! – Welcome Budapest!” Az én angoltudásom szerint az itthon jelentése home, nem Budapest. Igaz, hogy ez ~2 millió ember esetében igaz, de ~8 millió esetében nem, ezt ne felejtsük el. Tehát vagy “Üdvözöljük itthon! – Welcome home!” vagy “Üdvözöljük Budapesten! – Welcome Budapest!” Köszöntem.

  • Zulu07

    Magas por koncentráció? Hmm…. Mi lenne ha elkezdenék seperni az utcákat, majd locsolni! Télen a síkosság mentesítés során rengeteg “környezetbarátabb” só-murva/homok keveréket szórnak ki. Azt össze is lehetne takarítani, legalább is az úton maradt részét. Az autók egyből nem csapnának fel olyan sok port!

  • FelixRaven

    Ma láttam a körúton egy dízel Audi A3-ast. Nem volt nagyon öreg a gép, és papíron biztos Euro4-es volt. Viszont kövér gázon fekete füstfelhőt eregetett. Egy lámpánál melléérve megkérdeztem a srácot, hogy ugye ted-e róla, hogy a kocija úgy füstöl, mint egy 40 éves Ifa. Azt mondta, hogy tud. Megkérdeztem, hogy ugye nem direkt van? Azt mondta, hogy de igen. Biztos egy “smoke charmos” kis balfék volt. Na az ilyeneknek a kocsiját a szemük láttára kéne bezúzni, de úgy, hogy előtte bele is kéne vizelni, hogy még nagyobb legyen a megaláztatás.

  • Sinumerik

    Bár én az ország más részén lakom és az én autómon fekete a k.védelmi besorolás de nem füstöl csak szimplán öreg. Ha a fővárosban van dolgom a szmogriadó idelyén pont l……rom a riadót és nem fogok a megyehatártól kerékpározni a családdal egyesek kedvéért.Inkább a tömegközlekedési járműveket és a tuti teherautókat kellene korlátozni mert a zöld lámpánál a startnál egy ilyen mellett nem tudod eldönteni mész vagy állsz a fekete átláthatatlan koromfelhő miatt.

  • Sunny

    Ez is annyira illeszkedik a társadalmi elvárásokhoz mint minden ebben az országban. A lényeg, hogy ne élhessen nyugodtan az ember.
    A környezetvédelmi szabályok folyamatos módosításával leszűkítik a használható gépkocsiparkot. Ez jól is volna, a cél nemes, csak ez nem így működik. Olyan ez, mint mikor egy bizonyos kutyafajtát veszélyesnek minősítenek. Lám, ezen is változtattak, mert rájöttek, hogy semmi köze a valósághoz. Remélem, ezzel a rendelet tervezettel is így járunk. Nekem 30 éves nissánom van, a motor jóval a gyári értékek alatt bocsát ki CO-t. Nem csoda, hiszen egy gramm olajat sem eszik, hiszen 70 ezer Km van a motorban. Nem vitatom, hogy nem éppen korszerű, hiszen ma már egy karburátoros miért is lenne az, de az utakon így is sok fiatal, de füstölő autó mászkál. Még kétütemű trabantot is szoktam látni! Szerintem a helyszíni ellenőrzést kéne preferálni, nem a békés, munkából élő autósokat szívatni.

  • rusty

    Figyelem magyarországi fejleményeket egy par éve, és AZT kell mondanom hogy nagyon goronba, kezdödik a parkirozás,út adó minden évben változtatják,most az uj radarok és borzasztó büntetések Ami nem is Magyar fizetéshez van szabva,most meg uj szmog törvény, szivatás az import autokkal,mi más jön még? Ja elfelejtettem az uj jogsi törvényt! Ha horkoksz elveszik a jogsit! A világon sehol nincs ijen de a 93ezer km2 magyarorszagban van mert okyan sokan alszanak el vezetés közben! De nem kell hozzá diploma azért alszanak el mert fáradtan indulnak el vagy nem pihennek közben! Sorolhatnám még de inkább nem! Ez egyy igen különös ország hülye vezetökkel!

  • kisssfero

    Na mekkora ökörség! Ha mindenki betartaná a rendeletet és a kitiltott kocsija nélkül tömegközlekedve akarna bejutni a melóhelyére, megbénulna a város. Egyrészt rengetegen nem tudnának bejutni a munkába, másrészt a BKV nem bírná el a terhelést. Aki ily csodásan szimpatikus rendeleteket alkotnak, nem számolnak komolyan azzal, hogy az alkalmazása nonszensz.

  • szipipeti

    Bennem ugyan ezen gondolatok merültek fel. Ha a beérkező személygépkocsik 40%-a kitiltásra került (továbbá az elavult 25-30 éves Ikarusz BKV buszok is) Akkor a tömegközlekedés képes-e felszívni és szétteríteni az így keletkező kb.: 300.000-400.000 napi utast? (Miközben pl.: az M3 metró pótlása is a felszínen fog szennyezni!)

  • Sunny

    Egyébként a magam részéről nem járok a belvárosba kocsival, mert a metró és a többi járatok megfelelően működnek. Peremkerületben lakom, szerencsére nem kell Budára járnom dolgozni, de amikor ott dolgoztam, akkor is a metróig mentem kocsival. Ugyanis nem éri meg a dugók miatt, főleg, ha amúgy is van az embernek bérlete. Szerintem ez így normális, hogy vegyesen használunk minden lehetőséget. De azt nem bírom, ha akadályoznak a mindennapi életemben. Kinek ártok azzal, ha a város szélén autót használok?

  • v_johny

    szipipeti – 2016.02.13 12:53

    Tudtommal a tömegközlekedési eszközt a szmogriadó nem érinti.

  • öregszem

    Hány bört akarnak még lehuzni az autosokrol !!!!!!

  • Sunny

    Inkább foglalkoznának az autók világításával. Mindenféle idióta lámpákat szerelnek fel, az ember azt sem tudja, hogy mi jön szemből vagy a háta mögött. Nem szólva azokról, akik nem hajlandóak világítást kapcsolni esőben, szürkületben, csak azért, mert delet mutat az óra. Ezek csak éjszaka használnak világítást, se a reggeli órákban, se a késő esti órákban nem hajlandóak. Ami külön érdekes, hogy leginkább a szürke, fekete, libafos színű kocsik gazdái nem kapcsolnak világítást, amelyeket amúgy is nehezebb észre venni. Ezen a téren kéne hatékonyan fellépni a hatóságnak.
    Meg a vakító tompítottal közlekedőket megrendszabályozni.

Tarlós vs. közterület-felügyelet 39. rész

Egyeztetés kezdődött a kerületi közterület-felügyeletek ügyében – közölte Tarlós István csütörtök délután. A főpolgármester azt javasolja, hogy a kerületekkel valamilyen társulási formában valósítsák meg a feladatot.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

F1: A Mercedes kifigurázta a saját főnökét

Az internetet elárasztó mémtenger után a Mercedes is készített egy humoros animációt asztalcsapkodó csapatfőnökéről.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.