Az autók harmadát kitilthatják a pesti utakról

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.02.12. 14.28

Kiterjesztenék a forgalomkorlátozást szmogriadó esetén. A jelenlegi szabályozás a járművek 7-8 %-ának közlekedését tiltja, az új a gépjárművek 29-32 %-át érintheti.

Módosíthatja a szmogriadóról szóló rendeletet jövő szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés, az erről szóló előterjesztés bővítené a szmoghelyzeti riasztási fokozatban a forgalomkorlátozás által érintett járművek körét.

A Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslatban az olvasható, hogy a korábbi korlátozás által érintett környezetvédelmi osztályokba sorolt járműveken túl a bővítés érinti az Euro-2-es benzines és dízelüzeműeket is.

Az előterjesztés szerint a legszennyezőbb gépjárművekhez az eddigi, fekete matricás szabályozással a járművek mintegy 7-8 százaléka (46-76 ezer) tartozott, ha az agglomerációs vagy azon belül a budapesti adatokat veszik figyelembe.

A módosítási javaslat – az előbbi kört a 2-es, illetve 4-es jelű környezetvédelmi osztállyal bővítve – a gépjárművek 29-32 százalékát (mintegy 186-307 ezer) érintené.


A következő korlátozási lépcsőt az Euro-3 szabályoknak megfelelő dízelüzemű járművek környezetvédelmi osztályai (7-es és 8-as együtt) jelenthetnék, ezzel a korlátozás által érintett autók aránya 38-41 százalékra nőhetne (240-395 ezer).

Rámutattak arra, hogy a módosítási javaslat által érintett autók közül a legkedvezőbbnek tekinthető, az Euro-2 szabályokat még teljesítő, a 4-es jelű környezetvédelmi osztályba soroltak – az általános forgalomba hozatali szabályokat tekintve, a legjobb esetben is – már több mint 15 évesek, jellemzően 16 és 19 év közöttiek.

A KSH legfrissebb, azaz 2014-es adatai szerint a magyar autópark átlagéletkora 13,4 év.
    
Hozzátették, műszaki és környezetvédelmi szempontból egyaránt megalapozott álláspont, hogy a korlátozás által érintett járművek se közlekedhessenek a fővárosi szmogriadó riasztási fokozata miatt elrendelt – például a szálló por esetén 6 órától 22 óráig tartó – forgalomkorlátozás esetén.

 

Kommentek

  • subtotal

    Kurvára unalmas már srácok az állandó hazug, félrevezető címadás, a Fővárosi Közgyülés mióta dönt országos hatáskörben?
    Bakker, felbasszátok az agyam hétvége előtt :(

  • Papatyutyu
  • Brumm2016

    ad1: A többi városban mi van, ahol szintén rendszeresen súlyos a szmoghelyzet? Ott van szmogriadó vagy nincs, van-e korlátozás vagy nincs?

    ad2: budapesti =/= hazai Bár ezt elég sok helyen így állítják, pl jelen cikk címében is.
    A reptérről kifelé jövet is ez a felirat fogad: “Üdvözöljük itthon! – Welcome Budapest!” Az én angoltudásom szerint az itthon jelentése home, nem Budapest. Igaz, hogy ez ~2 millió ember esetében igaz, de ~8 millió esetében nem, ezt ne felejtsük el. Tehát vagy “Üdvözöljük itthon! – Welcome home!” vagy “Üdvözöljük Budapesten! – Welcome Budapest!” Köszöntem.

  • Zulu07

    Magas por koncentráció? Hmm…. Mi lenne ha elkezdenék seperni az utcákat, majd locsolni! Télen a síkosság mentesítés során rengeteg “környezetbarátabb” só-murva/homok keveréket szórnak ki. Azt össze is lehetne takarítani, legalább is az úton maradt részét. Az autók egyből nem csapnának fel olyan sok port!

  • FelixRaven

    Ma láttam a körúton egy dízel Audi A3-ast. Nem volt nagyon öreg a gép, és papíron biztos Euro4-es volt. Viszont kövér gázon fekete füstfelhőt eregetett. Egy lámpánál melléérve megkérdeztem a srácot, hogy ugye ted-e róla, hogy a kocija úgy füstöl, mint egy 40 éves Ifa. Azt mondta, hogy tud. Megkérdeztem, hogy ugye nem direkt van? Azt mondta, hogy de igen. Biztos egy “smoke charmos” kis balfék volt. Na az ilyeneknek a kocsiját a szemük láttára kéne bezúzni, de úgy, hogy előtte bele is kéne vizelni, hogy még nagyobb legyen a megaláztatás.

  • Sinumerik

    Bár én az ország más részén lakom és az én autómon fekete a k.védelmi besorolás de nem füstöl csak szimplán öreg. Ha a fővárosban van dolgom a szmogriadó idelyén pont l……rom a riadót és nem fogok a megyehatártól kerékpározni a családdal egyesek kedvéért.Inkább a tömegközlekedési járműveket és a tuti teherautókat kellene korlátozni mert a zöld lámpánál a startnál egy ilyen mellett nem tudod eldönteni mész vagy állsz a fekete átláthatatlan koromfelhő miatt.

  • Sunny

    Ez is annyira illeszkedik a társadalmi elvárásokhoz mint minden ebben az országban. A lényeg, hogy ne élhessen nyugodtan az ember.
    A környezetvédelmi szabályok folyamatos módosításával leszűkítik a használható gépkocsiparkot. Ez jól is volna, a cél nemes, csak ez nem így működik. Olyan ez, mint mikor egy bizonyos kutyafajtát veszélyesnek minősítenek. Lám, ezen is változtattak, mert rájöttek, hogy semmi köze a valósághoz. Remélem, ezzel a rendelet tervezettel is így járunk. Nekem 30 éves nissánom van, a motor jóval a gyári értékek alatt bocsát ki CO-t. Nem csoda, hiszen egy gramm olajat sem eszik, hiszen 70 ezer Km van a motorban. Nem vitatom, hogy nem éppen korszerű, hiszen ma már egy karburátoros miért is lenne az, de az utakon így is sok fiatal, de füstölő autó mászkál. Még kétütemű trabantot is szoktam látni! Szerintem a helyszíni ellenőrzést kéne preferálni, nem a békés, munkából élő autósokat szívatni.

  • rusty

    Figyelem magyarországi fejleményeket egy par éve, és AZT kell mondanom hogy nagyon goronba, kezdödik a parkirozás,út adó minden évben változtatják,most az uj radarok és borzasztó büntetések Ami nem is Magyar fizetéshez van szabva,most meg uj szmog törvény, szivatás az import autokkal,mi más jön még? Ja elfelejtettem az uj jogsi törvényt! Ha horkoksz elveszik a jogsit! A világon sehol nincs ijen de a 93ezer km2 magyarorszagban van mert okyan sokan alszanak el vezetés közben! De nem kell hozzá diploma azért alszanak el mert fáradtan indulnak el vagy nem pihennek közben! Sorolhatnám még de inkább nem! Ez egyy igen különös ország hülye vezetökkel!

  • kisssfero

    Na mekkora ökörség! Ha mindenki betartaná a rendeletet és a kitiltott kocsija nélkül tömegközlekedve akarna bejutni a melóhelyére, megbénulna a város. Egyrészt rengetegen nem tudnának bejutni a munkába, másrészt a BKV nem bírná el a terhelést. Aki ily csodásan szimpatikus rendeleteket alkotnak, nem számolnak komolyan azzal, hogy az alkalmazása nonszensz.

  • szipipeti

    Bennem ugyan ezen gondolatok merültek fel. Ha a beérkező személygépkocsik 40%-a kitiltásra került (továbbá az elavult 25-30 éves Ikarusz BKV buszok is) Akkor a tömegközlekedés képes-e felszívni és szétteríteni az így keletkező kb.: 300.000-400.000 napi utast? (Miközben pl.: az M3 metró pótlása is a felszínen fog szennyezni!)

  • Sunny

    Egyébként a magam részéről nem járok a belvárosba kocsival, mert a metró és a többi járatok megfelelően működnek. Peremkerületben lakom, szerencsére nem kell Budára járnom dolgozni, de amikor ott dolgoztam, akkor is a metróig mentem kocsival. Ugyanis nem éri meg a dugók miatt, főleg, ha amúgy is van az embernek bérlete. Szerintem ez így normális, hogy vegyesen használunk minden lehetőséget. De azt nem bírom, ha akadályoznak a mindennapi életemben. Kinek ártok azzal, ha a város szélén autót használok?

  • v_johny

    szipipeti – 2016.02.13 12:53

    Tudtommal a tömegközlekedési eszközt a szmogriadó nem érinti.

  • öregszem

    Hány bört akarnak még lehuzni az autosokrol !!!!!!

  • Sunny

    Inkább foglalkoznának az autók világításával. Mindenféle idióta lámpákat szerelnek fel, az ember azt sem tudja, hogy mi jön szemből vagy a háta mögött. Nem szólva azokról, akik nem hajlandóak világítást kapcsolni esőben, szürkületben, csak azért, mert delet mutat az óra. Ezek csak éjszaka használnak világítást, se a reggeli órákban, se a késő esti órákban nem hajlandóak. Ami külön érdekes, hogy leginkább a szürke, fekete, libafos színű kocsik gazdái nem kapcsolnak világítást, amelyeket amúgy is nehezebb észre venni. Ezen a téren kéne hatékonyan fellépni a hatóságnak.
    Meg a vakító tompítottal közlekedőket megrendszabályozni.

F1: A Mercedes fizette Massa visszatérését

A Mercedes főnöke elismerte, hogy komolyabb összeggel kompenzálták a Williams-csapatot Valtteri Bottas átigazolásáért.

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

80 verda alatt a Föld körül

Mindig is érdekelt, hogy milyen autókat gyártanak a világ túlsó felén, de nem volt hol utánanézned? Az internet korában ez nem kifogás, de mi most segítünk.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.