Már a Seatnak is van SUV-ja!

Seat Ateca

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.11. 10.56

A VW-csoport univerzális kompakt padlólemezére, a recept minden betűjét betartva építette meg első szabadidőjárművét a Seat.

Akik emlékeznek a 20/20 előtanulmányra, talán csalódottan fogadják a Seat kompakt crossoverének szériaváltozatát, ám azok, akik korrekt, sokoldalú SUV-ot keresnek, alighanem elégedetten bólogatnak, hiszen a Zaragoza melletti spanyol falucskáról elnevezett szabadidőjármű (legalábbis papíron) minden részletében hozza az elvárásokat.

Formavilága jóval egyszerűbb, urambocsá’ unalmasabb, mint az imént említett koncepcióé volt, de ez így van rendjén, egy dolog a show, és egészen más a racionális vásárlói döntés. A Seat formajegyei maradéktalanul megvannak, gondosan adaptálva azokat a megváltozott arányokhoz: a hűtőmaszk, a lámpatestek, a C-oszlop mint régi ismerősök, pedig ebben a formában (és méretben) nem láttuk még őket. A 436 centis karosszéria pont a szegmens középmezőnyébe dobja a Seatot, az 510 literes csomagtartó jól hangzik, bár ez csak az elsőkerék-hajtású kiviteleknél érvényes, a hátsó differenciálmű, hajtótengelyek és járulékos alkatrészek 25 litert rabolnak el a volkswagenesen szabályos raktérből. SEAT ATECA 05 A könnyített szerkezetű autó mozgatásáról 115-190 lóerős teljesítmény-tartományban játszó motorok gondoskodnak – mindkét végpont dízelmotor egyébként, középen egy 150 lovas harmadik TDI-vel. Benzinmotorból csak kicsik vannak: az egyliteres 115, az 1,4-es 150 lóerős. https://www.youtube.com/watch?v=hxCBFqQQtVc Az MQB padlólemez adta lehetőségeket kihasználva az Ateca megkapta a konszern köznapi márkái számára elérhető kényelmi és biztonsági technológiáit: dugókövető tempomat, a járművet egészségügyi vészhelyzet esetén biztonságosan megállító funkció, keresztirányú forgalom-felügyelet , holttér-figyelés, gázolásgátló vészfékrendszer, táblafelismerés az egyik oldalon, okostelefonos-fedélzeti internes-érintőképernyős központi egység a másikon. Még vezeték nélküli telefontöltő is kérhető a kocsiba, meg LED-es fényszóró, meg sok minden egyéb. Az autó szeptembertől kerül forgalomba, ára még nem ismert. SEAT ATECA 12

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.